Gå til innhold

Flytte til Hamar?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nylig blitt singel og flørter (dessverre ikke med kjæreste/mannfolk) med tanken om å flytte fra Oslo til bøgda. Noen med erfaringer rundt dette? Som single einstøinger? Har hund så ser for meg et idyllisk(..) liv på landet. Bort fra tjas og mas. Er forøvrig lærer, om dere har tips om jobbmuligheter. Og hvilke steder? Sett litt på Ridabu (tror det het det?). Tror ikke jeg vil bo i sentrum. Vil at hunden skal ha boltringsplass både inne og ute og kort vei til skog. Samtidig vil jeg ikke føle meg helt forlatt. Blir litt redd av tanken på å gjøre dette, men.

Håper på noen gode råd fra kloke sjeler. 

Hilsen rotløs, rastløs, forvirra, ensom taper🚨👹

Anonymkode: c8b8c...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har bodd på ridabu en god stund. Helt OK sted. Nå bor jeg på Hamar vest hvor jeg trives bedre. Litt roligere strøk og stort sett er husene i bedre tilstand. Kanskje ikke den største boltreplassen for hunden da. (Fortsatt mye fint på ridabu og Vang, men det er mye med kraftige oppgraderingsbehov)

Har ingen erfaring med å flytte fra by til bygd, men tror uansett det er veldig individuelt hvordan folk opplever det.

Du sier du er lærer, men nevner ikke fagfelt, eller hvilket trinn du ønsker å undervise for. Du har vel ikke sluttet i jobben allerede?

Anonymkode: 68ec5...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! 

Hvilke steder som ligger vest vil du anbefale da? Er det tettere bebyggelse der? Dyrere? 

Er lærer på barneskole, kan 1.-7.klasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva mener du med roligere, forresten? Type trafikk eller mennesker? Eller fabrikker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er tettere bebyggelser jeg snakker om. Jeg bor nå på Furuberget på Hamar vest. Her er det mest pensjonister som bor, så rolig både med trafikk og folk. Går an å gå seg en tur uten å låse døra også. Hus og hager er velstelte på utsiden, men det er en del rare planløsninger og en del slurv på innsiden av husene etter min erfaring. 

Presterud mener jeg er mest barnefamilier, området har et rolig preg i alle fall, ikke mye råkjøring og ikke helt ville party-mennesker. Husene virker stort sett vedlikeholdte, hagene er litt mindre stelte. Det er en veldig grei barneskole i området også.

Hol og Bekkesvea er jeg ikke så kjent med, men det er stort sett pensjonister som tar bussen i områdene og husene og hagene virker stort sett vedlikeholdte. I alle fall på utsiden. Tipper at det er mest eldre og noen småbarnsfamilier.

Prisene varierer en god del etter standard. Kanskje dyrere enn Vang, men billigere enn sentrum (så klart).

(satte sammen boligannonser der jeg jobbet før, så jeg synes det er litt fascinerende å følge med på stell av hus og hager. Er ikke så veldig rar altså)

Anonymkode: 68ec5...c19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...