Gå til innhold

Kommunene er ikke bedre en det private!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og da tenker jeg på arbeidsmiljø. Det kan godt hende kommunene er flinkere til å følge loven, men ledelse er også flink til å missbruke loven. Den brukes som ett fryktmiddel for å tie de ansatte.

Har jobba i flere kommuner de siste 10 årene og ser at det ikke er kjekt overalt. Ikke bare for de på gulvet men også de med litt høyere rang. Har sett mye rart og at ansatte har måtte tatt mye dritt uten å ha mulighet til å påvirke noe som helst. Men det som jeg sliter mest med, er at alle har munnkurv. Ingen har lov til å si noen verdens ting til noen utenfor arbeidsplassen sin. Lojalitet til arbeidsgiver heter det og taushetsplikten brukes som unnskyldning.

Det hjelper heller ikke at kommunene blir pressa til å utføre mer arbeid med mindre ressurser. De ansetter da lite empatiske ledere som i sin tur utfører sin agenda uten noen form for sympati for dem som må utføre den praktiske jobben.

Altså jeg tipper 30% av arbeidsstokken i landet, jobber under dårlige forhold. Har også jobbet 1 år i det private og det var ikke værre å jobbe der. Vil faktisk si bedre, da man hadde mer påvirkningskraft ved arbeidet. Lønn og arbeidstid svinner de private på ja. Men jobb handler om mer en det.

Anonymkode: 625de...d4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er munnkurv ja. Både private og kommunale. Har jobbet i begge. Snusk i begge leire. Alt handler om penger, om å tjene mest mulig. Dessverre.

Anonymkode: 76643...d85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...