AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Hvor vanlig er det egentlig at barna sover uten tilsyn i barnehagene rundt om? Anonymkode: d78f0...7fa
bettsa Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 I barnehagen mine barn går i er det sovevakt og det har det alltid vært helt siden barnehagen åpnet for flere år siden. 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Har jobbet i en akasiabarnehage som ikke hadde sovevakt pga dårlig bemanning. Under sovetiden var vi 2 voksne på 25 barn pga pauseavvikling Der jeg er nå har vi sovevakt Anonymkode: 39838...a19
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 Nei. De sjekker jevnlig til de som socer ute men det en ingen som sitter å ser på barna når de sover.Jobber selv i barnehage å der er det heller noen som sitter med barna som sover,vi sjekker jevnlig til barna som sover. Anonymkode: 81a1c...5fc 4
Simmis Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 I bhg jeg jobber har vi sovevakt ja, iallefall så lenge jeg har jobbet der ( 4 år) 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. De sjekker jevnlig til de som socer ute men det en ingen som sitter å ser på barna når de sover.Jobber selv i barnehage å der er det heller noen som sitter med barna som sover,vi sjekker jevnlig til barna som sover. Anonymkode: 81a1c...5fc Det syns jeg virker uansvarlig, da det kan skje utrolig mye på veldig kort tid. F.eks. kvelningsulykker. Anonymkode: d2021...840 20
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 Sovevakt? Skjønner at det er lenge siden jeg hadde barn i barnehage... *sukk* Anonymkode: 6e6bf...a69 8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 Denne ulykken bør være en tankevekker til foreldre om at det er viktig at barn har bra utstyr i barnehagen. Ikke send med den gamle utslitte dårlige vogna med tvilsomme seler i barnehagen. Anonymkode: 28083...ce3 26
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #10 Skrevet 7. januar 2019 Fus-bhg vi bruker har sovevakt. Anonymkode: 4304a...46b 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #11 Skrevet 7. januar 2019 I den forrige bhg jenta vår gikk i, hadde de kun babycall som "vakt". Der hun går nå har de sovevakt. Begge bhg hører til Læringsverkstedet. Anonymkode: be294...a63 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #12 Skrevet 7. januar 2019 Der barna mine gikk brukte de babycall. Det er praktisk. Anonymkode: ee9ef...56a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #13 Skrevet 7. januar 2019 Venninnen min jobber i barnehage og de har sovevakt. Anonymkode: b14f2...2f9 1
Gjest blåbærpike Skrevet 7. januar 2019 #14 Skrevet 7. januar 2019 I barnehagen jeg jobbet i som ung sov barna inne på et eget rom på de ulike avdelingene. Da var det alltid en voksen igjen inne på avdelingene som hadde sovende barn. Den voksne ryddet og gjorde klart til neste måltid, men var alltid så nær at den ville høre det om det var noe eller om noen våknet. I barnehagen jentene mine gikk i sov de i en stor sovesal med utetemperatur og grindsenger (med lammeskinn og vinterposer), der brukte de babycalling og kikket innom.
Populært innlegg Nerine_ Skrevet 7. januar 2019 Populært innlegg #15 Skrevet 7. januar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det syns jeg virker uansvarlig, da det kan skje utrolig mye på veldig kort tid. F.eks. kvelningsulykker. Anonymkode: d2021...840 Sitter du og ser på barna dine når de sover hjemme? 57
Ulrikke Skrevet 7. januar 2019 #16 Skrevet 7. januar 2019 I barnehagen jeg jobber i har vi ikke sovevakt, men vi bruker heller ikke seler på barna. De hadde heller ikke sovevakt i barnehagen datteren min gikk i. De sover rett ved der vi er, og vi titter jevnlig til dem, men sikkert ikke annethvert minutt. Men denne ulykken i Bergen gjorde meg helt kvalm, så jeg må innrømme at jeg etter det har vært ekstra påpasselig. Barna på avdelingen min har imidlertid ingenting de kan henge seg fast i, vi passer på at eventuelle snorer er såpass korte at det ikke går an osv. 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #17 Skrevet 7. januar 2019 Har jobbet i tre barnehager, der ingen har hatt sovevakt sittende stand-by hele sovetiden. Men bruk av babycall og jevnlig sjekk av de som sover. Jeg stemmer for å ikke bruke seler på barna i vogn. De barna som virkelig vil klatre ut, får til å komme seg ut av selene, og jeg har vært vitne til en gutt som hang etter halsen i selen med beina i bakken, men kom seg ikke videre. Etter dette har jeg ikke brukt seler på barna. Anonymkode: 486e7...abc 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #18 Skrevet 7. januar 2019 Ikke sovevakt nei, men ser hvordan det kan være fornuftig både ref denne ulykken i bergen, og fordi jeg har opplevd at mitt barn fikk et alvorlig feberkrampeanfall i vogna i bhg. Bare flaks de skulle ut og legge et annet barn og merket det... Anonymkode: bef07...d3a 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #19 Skrevet 7. januar 2019 I vår barnehage (kommunal) sover barna på madrasser på gulvet. Personalet sitter der til de har sovnet, og går deretter litt til og fra. Men det er små forhold, de er enten i gangen utenfor eller et rom ved siden av. Føler meg trygg med denne ordningen. Anonymkode: 677cd...b70 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #20 Skrevet 7. januar 2019 Der jeg jobber nå er det sovevakt når barna sover ute😉 Anonymkode: 6d86e...7af 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå