DEL93 Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Heisann. Jeg og min samboer har fått ett lite problem, vi reserverte en valp da den ble født i starten av desember av typen Staffordshire bull terrier. I ettertid har vi funnet ut at jeg har blitt gravid. Valpen vil eventuelt være rundt 10 måneder når babyen kommer til verden. Noen som har erfaring med både valp og baby? Vi må jo priotere begge og begge må fylle behovene sine. Kan det bli problem mellom valp og baby pga sjalusi fra hunden sin side f.eks? Trenger tips her! Takker for alle svar!
Nerine_ Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Jeg hadde "avbestilt" valpen. Du vet ikke hva slags behov babyen får, og en valp på 10 mnd har behov for endel den også. 5
DEL93 Skrevet 7. januar 2019 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2019 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Jeg hadde "avbestilt" valpen. Du vet ikke hva slags behov babyen får, og en valp på 10 mnd har behov for endel den også. Det er vel egentlig dette jeg har tenkt også. Ufattelig vanskelig men er nok det beste for alle parter da. Takk for svar
Nerine_ Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 Akkurat nå, DEL93 skrev: Det er vel egentlig dette jeg har tenkt også. Ufattelig vanskelig men er nok det beste for alle parter da. Takk for svar Jeg tror det kjapt kan gå utover valpen i en sånn situasjon, men mindre du får en "drømmebaby" og en hund som omstiller seg veldig greit. Men siden man aldri kan vite slikt på forhånd hadde jeg lagt opp til å ta en ting av gangen, iallefall nå som dere fortsatt har mulighet til det🙂 Og gratulerer så mye med graviditeten🙂 1
DEL93 Skrevet 7. januar 2019 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2019 7 minutter siden, Nerine_ skrev: Jeg tror det kjapt kan gå utover valpen i en sånn situasjon, men mindre du får en "drømmebaby" og en hund som omstiller seg veldig greit. Men siden man aldri kan vite slikt på forhånd hadde jeg lagt opp til å ta en ting av gangen, iallefall nå som dere fortsatt har mulighet til det🙂 Og gratulerer så mye med graviditeten🙂 Det er helt sant. Er en dum sjanse å ta selv om vi har ønsket oss valp i ett par år, og endelig hadde vi muligheten! Så blir litt for mye av det gode her for å si det sånn 😄 Takk for det! 😄 1
Tanuki Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 Jeg hadde nok latt noen andre kjøpe valpen. Fikk selv barn da vi hadde en godt voksen hund som omstillte seg veldig fint, MEN litt aven utfordring å sørge for at både hund og baby fikk sine behov dekket 100%. Hunden kom i siste rekke dessverre, ikke at han led noen nød, men ble definivit mindre oppmerksomhet enn før. Nå er den lille babyen en aktiv gutt på 4 år som er veldig glad i hunden vår, så hunden får mer kos og oppmerksomhet enn noen gang. Likevell, hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg ikke tatt sjansen:)
merano Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 Valpen krever mye og babyen krever mye. De er våkne til forskjellige tider og skal ha tilsyn og tur og stell til forskjellige tider. Dette er feil tidspunkt å få seg hund på i mine øyne 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 Det er ganske risky. En ting er om du får en drømmebaby. Men skulle du få en baby som er mye syk, inn og ut av sykehus, kollik etc etc så vil valpen lide for det. Dere aner ikke hvordan barseltiden blir. Om du blir liggende på sykehus i ukesvis eller om du må ta keisersnitt slik at du egentlig ikke får gjort noe særlig. Valp kan dere skaffe senere Anonymkode: c7e75...bf0 1
Diamant20 Skrevet 8. januar 2019 #9 Skrevet 8. januar 2019 Kan oppdretter passe hunden frem til dere føler dere kan ha begge deler?
Wilma89 Skrevet 8. januar 2019 #10 Skrevet 8. januar 2019 Jeg ville nok valgt å vente med valp. Har en baby på ti måneder og har valgt å vente med ny valp. Mistet Rottweileren vår rett før mini kom. Savnet etter hund er stort, men ser at det hadde blitt utfordrende å følge opp både baby og en valp/unghund. Det hadde selvfølgelig gått, men da hadde det blitt lite tid til noe annet. En staff er en utfordrende rase som trenger mye mental stimuli og mosjon for å være tilfreds (det vet du sikkert😊). Redd det kanskje kan bli mer stress enn kos og skulle tilfredsstille både baby og unghunds behov. Dere kan selvfølgelig få en sovebaby som sover 20 timer i døgnet og en staff som er en sofagris, men dere kan også få en kolikkbaby som må bysses 20 timer i døgnet og en unghund midt i puberteten klar for å teste grenser. Tenker dere at dere fikser det så er det jo bare å kjøre på. Kan dog av erfaring si at en baby er ganske altoppslukende og det blir vanskelig å skulle fokusere på så mye annet den første tiden. Ønsker dere uansett lykke til med graviditet og valp (om det blir nå eller senere)😊
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #11 Skrevet 8. januar 2019 Jeg har sett mange tilfeller at valp og baby blir bestevenner! Selv er jeg veldig for det, fordi det kan bli ekstremt gode venner og hund og baby kan få det utrolig gøy sammen og vokse opp sammen i et hjem der barn får en liten ansvarsdel for hunden, men om man har uflaks med at hund inne tar babyen så veldig bra, eller at barnet feks er allergisk så kan det bli vanskelig. Men såklart så går det an å se an babyen og hvordan han eller henne blir etterhvert, også skaffe seg en annen hund senere Anonymkode: 8da40...6a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå