Heiendinio Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Hei! Jeg lurer veldig på hvorfor alle våre kvinnelige partiledere har kort hår og nesten lik frisyre, håper noen her på kvinneguiden kan hjelpe meg. Jeg legger ved et bilde av Erna :)) På forhånd takk
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Har ikke nesten alle mannlige politikere samme frisyre? Jeg lurer veldig på hvorfor alle våre mannlige partiledere har kort hår og nesten helt lik frisyre.
FrodeF Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Frisøren på Stortinget gir dem ikke noe alternativ. 5
Resignert Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 Synd at Jan P. Syse ikke lenger er i politikken......sånn rent angående frisyre 3
Resignert Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 1 hour ago, Heiendinio said: Hei! Jeg lurer veldig på hvorfor alle våre kvinnelige partiledere har kort hår og nesten lik frisyre, håper noen her på kvinneguiden kan hjelpe meg. Jeg legger ved et bilde av Erna :)) På forhånd takk Frisyrevalg kan jo ha noe med alder og BMI å gjøre. Erna, Siv og Trine er jo verken unge eller smekre akkurat.....
Heiendinio Skrevet 7. januar 2019 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2019 41 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Har ikke nesten alle mannlige politikere samme frisyre? Jeg lurer veldig på hvorfor alle våre mannlige partiledere har kort hår og nesten helt lik frisyre. Hei, ja de mannlige har også veldig like frisyrer, men det svarer ikke helt på spørsmålet mitt Setter stor pris på om du kan hjelpe meg
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 37 minutter siden, Resignert said: Frisyrevalg kan jo ha noe med alder og BMI å gjøre. Erna, Siv og Trine er jo verken unge eller smekre akkurat..... Har du mange eksempler på mannlige politikere som er unge og smekre i forhold til kvinnelige politikere? Anonymkode: c76a1...629 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 Faktisk et veldig bra spørsmål. Er det hårsveisen som har gjort at de utstråler litt mer autoritet og selvsikkerhet enn andre sveiser? Eller er det karrieren som har gjort det nødvendig å få så lettstelt og "stressvennlig" hår som mulig?? Litt som høna og egget liksom, bare i politiken 😂 Anonymkode: 1c0f8...73a 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 Over halvparten av damer fra 45 og opp velger å klippe håret kort. Det har med alder og hårkvalitet å gjøre ikke med at de er partiledere eller politikere. Når hormonnivået endres midt i livet så får man tynnere hår og mister gjerne også mer hår, man får et mer saggy annsikt og langt løst hår vil gjøre at en ser enda mer dratt ut i fjeset og tynt hår gjør at en ser mer ustelt ut. Ved å klippe det ser håret tykkere og sunnere ut og det løfter ansiktstrekkene opp i stedet for å dra de ned slik graviteten gjør med alderen. Anonymkode: fec38...fa1 3
Djungelvrål Skrevet 7. januar 2019 #10 Skrevet 7. januar 2019 Ja, syns det er rart de ikke har langt hår. Det ser jo ut som om de har tykt hår alle sammen. Mer kvinnelig med langt hår. 1
Djungelvrål Skrevet 7. januar 2019 #11 Skrevet 7. januar 2019 2 timer siden, Resignert skrev: Frisyrevalg kan jo ha noe med alder og BMI å gjøre. Erna, Siv og Trine er jo verken unge eller smekre akkurat..... Man trenger da ikke være verken ung eller "smekker" for å ha langt hår! 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #12 Skrevet 7. januar 2019 De fleste litt eldre kvinner har kort hår. Anonymkode: c5c4f...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #13 Skrevet 7. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Over halvparten av damer fra 45 og opp velger å klippe håret kort. Det har med alder og hårkvalitet å gjøre ikke med at de er partiledere eller politikere. Når hormonnivået endres midt i livet så får man tynnere hår og mister gjerne også mer hår, man får et mer saggy annsikt og langt løst hår vil gjøre at en ser enda mer dratt ut i fjeset og tynt hår gjør at en ser mer ustelt ut. Ved å klippe det ser håret tykkere og sunnere ut og det løfter ansiktstrekkene opp i stedet for å dra de ned slik graviteten gjør med alderen. Anonymkode: fec38...fa1 Ugh, vet ikke om jeg er enig. Langt, velstelt hår på damer er feminint og vakkert. Trenger ikke ha Vibeke Løkkeberg-manke for at det skal se bra ut. Nærmer ikke Janne Formo og gjengen seg 45? De har alle langt, vakkert hår. Kommer ikke på andre "voksne" (no offence, Janne) damer med langt hår i farta. Jo, Åse Kleveland. Anonymkode: c342d...762
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #14 Skrevet 7. januar 2019 Det er vel ikke et helt ukjent fenomen at dersom kvinner ønsker makt, må de kle og ha håret mer som menn. De aller fleste kvinner i posisjon har kort hår, eller tilnærmet det. Og de kler seg i dress- og draktliknende klær. https://www.forbes.com/sites/shelliekarabell/2016/01/16/dressing-like-a-leader-style-tips-for-women-in-the-spotlight/ Anonymkode: 464ae...6e9 1
Meadow Skrevet 8. januar 2019 #15 Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ugh, vet ikke om jeg er enig. Langt, velstelt hår på damer er feminint og vakkert. Trenger ikke ha Vibeke Løkkeberg-manke for at det skal se bra ut. Nærmer ikke Janne Formo og gjengen seg 45? De har alle langt, vakkert hår. Kommer ikke på andre "voksne" (no offence, Janne) damer med langt hår i farta. Jo, Åse Kleveland. Anonymkode: c342d...762 Åse Kleveland bruker vel parykk?
Heiendinio Skrevet 8. januar 2019 Forfatter #16 Skrevet 8. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Over halvparten av damer fra 45 og opp velger å klippe håret kort. Det har med alder og hårkvalitet å gjøre ikke med at de er partiledere eller politikere. Når hormonnivået endres midt i livet så får man tynnere hår og mister gjerne også mer hår, man får et mer saggy annsikt og langt løst hår vil gjøre at en ser enda mer dratt ut i fjeset og tynt hår gjør at en ser mer ustelt ut. Ved å klippe det ser håret tykkere og sunnere ut og det løfter ansiktstrekkene opp i stedet for å dra de ned slik graviteten gjør med alderen. Anonymkode: fec38...fa1 Tusen takk for hjelpen
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #17 Skrevet 8. januar 2019 22 timer siden, FrodeF skrev: Frisøren på Stortinget gir dem ikke noe alternativ. Ååh... men Flode da.... hysj hysj Anonymkode: 1d7c4...ec3
Djungelvrål Skrevet 8. januar 2019 #18 Skrevet 8. januar 2019 19 timer siden, Meadow skrev: Åse Kleveland bruker vel parykk? Hvorfor tror du det?
Thyra Skrevet 9. januar 2019 #19 Skrevet 9. januar 2019 På 8.1.2019 den 0.26, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke et helt ukjent fenomen at dersom kvinner ønsker makt, må de kle og ha håret mer som menn. De aller fleste kvinner i posisjon har kort hår, eller tilnærmet det. Og de kler seg i dress- og draktliknende klær. https://www.forbes.com/sites/shelliekarabell/2016/01/16/dressing-like-a-leader-style-tips-for-women-in-the-spotlight/ Anonymkode: 464ae...6e9 Men høye hæler utstråler makt og profesjonalitet også, sies det. Og det er jo ikke så maskulint...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå