AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Jeg byttet jobb internt før sommeren, og skjønte raskt at min nye stilling var noe helt annet enn det jeg hadde fått inntrykk av gjennom samtaler med vedkommende som nå er min sjef. Jeg sa ifra ganske tidlig at jeg mistrivdes med arbeidsoppgavene mine, men ingenting ble gjort. Det har bare ballet på seg, og jeg mistrives nå mer og mer for hver dag som går. Jeg føler jeg hele tiden står og stanger mot en vegg, og alle mine forslag og ideer blir skutt ned. En liten stund før jul, ga jeg igjen beskjed om at jeg ikke trives på jobb, uten at det ble iverksatt noe annet utover en ekstra samtale, hvor konklusjonen i bunn og grunn var "dette er jobben, take it or leave it". Jeg har nå signert ny kontrakt med et annet firma som gjerne vil ha meg fortest mulig, men min nåværende sjef nekter å slippe meg så mye som en dag tidligere (tre måneder oppsigelsesfrist). I hele høst har jeg slitt med en kraftig bihulebetennelse (noe jeg aldri tidligere har hatt), men denne forsvant i juleferien. Første arbeidsdag etter ferien var den på plass igjen, og jeg mistenker at den kommer av stress grunnet min arbeidssituasjon. Jeg har bestilt legetime, men første ledige time var om 14 dager. Jeg har prøvd å snakke med min sjef, og spurt om hvilken plan vedkommende har for meg i oppsigelsestiden, og h*n skulle tenke på det. Jeg prøvde å ymte frempå at jeg er på arbeidsplassen nå i en begrenset periode, så kanskje det kunne vært lurt å bruke min kompetanse til noe (jeg ble jo ansatt for den kompetansen), men det kunne h*n ikke love. Med andre ord, risikerer jeg å sitte med oppgaver jeg vantrives med ut oppsigelsesfristen, og jeg kjenner hjertet synke langt ned i magen av den tanken, i tillegg til at hele hodet og ansiktet verker enda mer når jeg tenker på det. Det har gått gått så langt at jeg generelt er sur og lei på privaten også, i tillegg til at jeg gruer meg til å gå på jobb. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Jeg kan også nevne at jeg ved to tidligere anledninger har snakket med vedkommendes sjef om at jeg ikke trives, men jeg er usikker på om jeg bør dra h*n inn i dette (igjen...), siden jeg tross alt har sagt opp. Anonymkode: 9c87c...3d4
Neket Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Hva med å ta ut fjorårets ferie? Da er det noen uker mindre, og ingen nekter deg å jobbe i den nye jobben i ferien din 2
Gjest Albbas Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Diskutér saken med lege, og hør om en sykemelding kan være aktuelt, hvis du er på tampen av å bli utbrent?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 Er det ikke mulig å få hastetime hos legen når du har bihulebetennelse? Ring tidlig i morgen og hør :) Anonymkode: 6fa6c...2e1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 10 minutter siden, Neket skrev: Hva med å ta ut fjorårets ferie? Da er det noen uker mindre, og ingen nekter deg å jobbe i den nye jobben i ferien din Du tenker på årets ferie? Jeg er usikker på om h*n vil gå med på at jeg tar ut frem uker ferie. Kanskje jeg kan lure meg til en uke, maks. Men hvordan vil det lønne seg (evt. ikke lønne seg) mtp feriepenger? Jeg har jo ikke jobbet fullt ett år der jeg er nå (det er forskjellige AS'er jeg jobber i, selv om det er samme firma), så da vil jeg jo ende opp med minuslønn.. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke mulig å få hastetime hos legen når du har bihulebetennelse? Ring tidlig i morgen og hør Anonymkode: 6fa6c...2e1 Jeg skal ringe og høre i morgen, selv om jeg eksplisitt skrev at det gjaldt bihulebetennelse og stress ifm arbeidssituasjon Anonymkode: 9c87c...3d4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 Feriepengene tjente du opp i fjor, sammen med ferien, utbetalingen av de er den samme uansett. Om du tar ut årets ferie ukene før sluttdato, får du jo ikke lønn for de dagene du er borte, og tjener heller ikke opp feriepenger de ukene. Stenger den nye bedriften din om sommeren? Hvis ikke, jobber du jo bare gjennom hele sommeren og kommer ikke noe dårligere ut neste år, men bedre siden du får lønn og jobber itedetfor å ta ferie, selv om det kommer feriepenger fra to arbeidsgivere. Om du jobber hos den nye bedriften i ferien din, har ikke nåværende arbeidsgiver noenting med. Anonymkode: 1881f...6f7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 Jeg hadde tatt med meg strikktøy, en diger termos med kaffe, litt frukt og slengt beina på bordet og sett netflix. Hvis ikke de gir deg arbeidsoppgaver kan de ikke forvente noe annet heller. Anonymkode: 2dcc8...037 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #8 Skrevet 8. januar 2019 Om du allerede har fått deg ny jobb og bare trenger å gå oppsigelsestiden bør du bare bite tennene sammen og holde ut. Bare la være å engasjere deg. Gjør minst mulig, men nok til å se opptatt ut. Ikke klag noe mer, du har ingen ting igjen for det. De vet du er lei, og de vet du skal bort. Anonymkode: 0890f...b30 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #9 Skrevet 8. januar 2019 Jeg hadde holdt ut. Det er snakk om kun 3 måneder. Du vet når det er over og at du går rett inn i ny jobb. Anonymkode: 945b1...fe8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #10 Skrevet 8. januar 2019 Jeg hadde fokusert på at dette er svært midlertidig og gledet meg til ny jobb. Anonymkode: e639c...11c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #11 Skrevet 8. januar 2019 Du får ikke sm pga «konflikt» eller mistrivsel på arbeidsplassen. Ta ut ferie, ulønnet permisjon eller bit tenna sammen. Anonymkode: 84ba3...764
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #12 Skrevet 8. januar 2019 Ser ut til at jeg bare får bite tennene sammen. Ringte legekontoret, og de hadde visst mangel på leger, så det var ikke mulig å få hastetime. Håper likevel på sykemelding om to uker. Utrolig frustrerende å ha en sjef som ikke vil la meg slippe før bare fordi h*n kan, og ikke nødvendigvis for at jeg trengs.. Jeg blåser i referanser fra denne avdelingen, har plenty av andre i organisasjonen og i min tidligere avdeling som er mer relevante enn min nåværende sjef. Har vurdert å ta ut ferie, men er ganske sikker på at sjefen sier nei til dette. Gah, jeg hater denne jobben! TS Anonymkode: 9c87c...3d4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #13 Skrevet 9. januar 2019 Jeg lurer: hva skjer om man bare slutter å møte opp i oppsigelsestiden og ikke er avhengig av referanse når man har jobb allerede? Anonymkode: 327cb...6ca
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #14 Skrevet 9. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer: hva skjer om man bare slutter å møte opp i oppsigelsestiden og ikke er avhengig av referanse når man har jobb allerede? Anonymkode: 327cb...6ca Da trekkes vedkommende i lønn, ikke sikkert hun har råd til det. Og det er kontraktsbrudd, uansett så bør TS være voksen nok til å bite tenna sammen. Hun har ny jobb og virker rimelig sutrete. Hvem holdrr på sånn som hun har gjort på den siste arbeidsplassen, regner med sjefen er dritt lei og vil "straffe"henne, noe jeg skjønner godt. Anonymkode: a5b79...087
VoodooChild Skrevet 9. januar 2019 #15 Skrevet 9. januar 2019 Dette blir helt på siden, men fikk du ikke oversikt over arbeidsoppgaver før du takket ja til jobben...?
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #16 Skrevet 9. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Da trekkes vedkommende i lønn, ikke sikkert hun har råd til det. Og det er kontraktsbrudd, uansett så bør TS være voksen nok til å bite tenna sammen. Hun har ny jobb og virker rimelig sutrete. Hvem holdrr på sånn som hun har gjort på den siste arbeidsplassen, regner med sjefen er dritt lei og vil "straffe"henne, noe jeg skjønner godt. Anonymkode: a5b79...087 Det er ikke aktuelt å ikke møte opp. Jeg har gjennom hele arbeidsperioden hatt gode leveranser, og sjefen har vært svært fornøyd med det jeg har gjort. Så med unntak av tre samtaler hvor jeg har gitt beskjed om at jeg ikke trives, så har jeg gjort det som har vært forventet av meg. Det er godt mulig at jeg virker sutrete, men problemet nå er at jeg går rundt med konstant hodepine og verkende fjes, i tillegg til at jeg har en klump i magen fordi jeg gruer meg til å gå på jobb. Matlysten er dårlig, og jeg sover dårlig, og jeg tror dette har en sammenheng med mistrivsel på jobb. 5 timer siden, VoodooChild skrev: Dette blir helt på siden, men fikk du ikke oversikt over arbeidsoppgaver før du takket ja til jobben...? Joda, og jeg hadde flere samtaler med vedkommende som er min sjef, men jobben viser seg altså å være milevis unna de forventningene jeg hadde og ble forespeilet. Så vi må rett og slett ha snakket forbi hverandre. Jeg har en kompetanse de ikke har i min nåværende avdeling, og jeg trodde jeg ble ansatt grunnet denne. Men de har ikke benyttet seg av den kompetansen i det hele tatt. Det er faktisk sånn at den jobben jeg har nå ikke engang hadde meg for den jobben jeg gikk fra. TS Anonymkode: 9c87c...3d4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #17 Skrevet 9. januar 2019 På 8.1.2019 den 20.24, AnonymBruker skrev: Du får ikke sm pga «konflikt» eller mistrivsel på arbeidsplassen. Ta ut ferie, ulønnet permisjon eller bit tenna sammen. Anonymkode: 84ba3...764 Hvis arbeidsplassen gjør sånn at man blir syk, så får man jo sykemelding. Anonymkode: a9296...e05
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #18 Skrevet 9. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer: hva skjer om man bare slutter å møte opp i oppsigelsestiden og ikke er avhengig av referanse når man har jobb allerede? Anonymkode: 327cb...6ca Du kan bli erstatningsansvarlig. Anonymkode: c1d21...15d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå