AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Oppdager at det står en høyere sum i arbeidsavtalen min enn det gjør i årsoppgaven fra arbeidsgiver. Har tilbakemeldt dette til arb.giver uten å få svar. Hva er rett? Skal jeg kreve å få lønn slik det står i arbeidsavtalen? Anonymkode: 8a7bf...ade
Husholdning1 Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Det kommer an på hva som står i arbeidsavtalen, og om du har jobbet det som skal til for full opptjening ihht den.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppdager at det står en høyere sum i arbeidsavtalen min enn det gjør i årsoppgaven fra arbeidsgiver. Har tilbakemeldt dette til arb.giver uten å få svar. Hva er rett? Skal jeg kreve å få lønn slik det står i arbeidsavtalen? Anonymkode: 8a7bf...ade Har du lest dette: https://risanger.no/it-kommunikasjon/sjekk-hva-arbeidsgiver-innberetter-om-deg Her er det svar på mye. Anonymkode: 69f98...788 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 2 minutter siden, Husholdning1 skrev: Det kommer an på hva som står i arbeidsavtalen, og om du har jobbet det som skal til for full opptjening ihht den. Har vært fast ansatt i 3 år 100 % stilling Anonymkode: 8a7bf...ade
Ullvott Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 (endret) De fleste gangene noen spør om dette er det fordi de ikke vet at årslønn oppgitt i arbeidsavtalen er den lønna du ville hatt dersom du ikke hadde hatt feriedager. Årslønn regnes som 12 månedslønner, evt 1950 timelønner, og det er «ingen» som har betalt ferie (feriepenger er noe du selv har spart opp). Har du hatt ferie i år fjor? Da har du nok svaret. En annen grunn kan være lønnsjustering i løpet av året. Det er sjelden virkningsdato for lønnsendringer er 1. januar. Endret 7. januar 2019 av Ullvott 6
Glitnir Skrevet 8. januar 2019 #6 Skrevet 8. januar 2019 Hva har årsoppgaven med dette å gjøre? Du får da vel utbetalt lønn hver enste måned - om den har vært lavere enn avtalt burde du ha merket det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå