Gå til innhold

Hva er deres treningprogram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har trent i et år og trenger litt variasjon i treningen min. Jeg trener mest styrke og er på treningssenter. Kunne dere sette opp deres treningsprogram jeg vill bare se hva dere gjør og hva som er digg og gjøre. 

Er jente og 20 år

takk på forhånd 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg droppet alt av treningsprogram fordi jeg syntes det ble så kjedelig. Men generelt svømmer jeg 1-2x per uke, trener spinning 1-2 x per uke etterfulgt av knebøy, lårpresse, og bakside lår, noen ganger step aerobic istedet for spinning, innimellom armhevinger og situps, og løper 1-2 x per uke. Totalt 5x /uke. Er i bedre form enn da jeg fulgte treningsprogram :)

Anonymkode: ddf28...660

Skrevet

Trener fullkropp 3-4 ganger i uka, med hovedøvelser som knebøy, markløft, chins, benkpress og hip thrust. Har støtteøvelser som f.eks. face pull, rygghev, roing med manualer, utfall, skulderpress med manualer, pushups, nedtrekk osv. Trener med fokus på økt styrke. Følger et program, og logger hver økt. Slik kan jeg følge med på progresjonen. 

Trener også 5x4 intervaller på spinningsykkel en dag i uka, og prøver å komme meg på en liten fjelltur også. Ellers prøver jeg å få gått 30-60 minutter hver dag, for å få litt hverdagsaktvitet. Sitter ganske mye på rumpa for tiden utenom trening (studerer). 

Gjest Rossin
Skrevet

Synes navnesøsteren min @drue sitt program virker fornuftig.

Akkurat nå trener jeg fem ganger i uka med en 3-split som ser slik ut:

A: 5xbenkpress, 4xskråbenk, 4xpull-ups
B: 4x markløft, 5x stående skulderpress, 3x stricte sidehev, 3x kabelflies
C: 3x roing, 5x knebøy, 3xutfall, 3x beinpress

I tillegg gjør jeg litt kosearbeid for armer, mage og legger.

Typisk uke ser slik ut: mandag A, tirsdag B, onsdag C, fredag A, lørdag B.

Neste uke begynner med mandag C, osv.

Dette er voldsomme mengder volum. Men det er slutten av en syklus som hvor jeg gradvis har økt mengden. Noen trives ikke med streng struktur, mens jeg elsker det. Jeg lagde en 8 ukers progresjon som jeg har fulgt nøyaktig fra dag 1, og jeg har klart å gå opp i vekt slik jeg ønska, og treninga har gått etter planen uten skader. Litt stolt, må jeg innrømme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...