Gå til innhold

Tips til trening som ikke trener magen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, må holde meg unna magetrening i ca 6 uker pga fødsel. Hva kan jeg da trene? Armer, løping, knebøy, utfall, bein? Noe annet?

Anonymkode: 2314a...fb6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gåturer med vogn i raskt tempo. Hørte en treningspodd, som anbefalte at man kunne gå videre i treningen når man kan gå 30 minutter raskt tempo med barnevogn. Helst en time, uten å bli helt utslitt.

Fødsel er jo mer enn magen. Skjelett/muskler/bindevev, underliv, hormoner, etc...

Anonymkode: 115df...5b1

• Liker 3
Skrevet

Du kan trene baseøvelser når du føler kroppen er klar for det! Magetrening typ sit ups osv skal du være forsiktig med de 6 ukene da magemusklene er delt og skal Gro sammen, dette kan du kjenne etter selv :) men du kjenner selv når kroppen er klar! Ikke farlig å trene styrke 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro du kan sykle og bruke ellipsemaskin og kanskje ro? 

Anonymkode: fac69...c10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Yoga! Jeg startet med yoga den dagen jeg kom hjem fra sykehuset, og gikk til hver dag med baby i sjal. ❤️

Rett og slett fordi jeg var i kjempeform og hadde masse energi og overskudd. Tur og yoga er skånsomt og deilig for kroppen, men start pent hvis du har hatt en røff fødsel og formen er litt så som så. 

(Jeg var i veldig god form i svangerskapet og trente noen ganger i uka frem til fødsel). 

Hvorfor så ivrig på trening hvis du har fått beskjed om å ta det pent? 

Anonymkode: 49fdd...a9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen ekspert, men husk at mange styrkeøvelser gjør at du bruker magen, selv om det i hovedsak ikke er en "mageøvelse", så ville uansett vært forsiktig med for stor belastning. Knebøy f.eks: du bruker magen mye for stabilisering osv, så vær forsiktig og start rolig :) 

Anonymkode: deb07...ae5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Yoga! Jeg startet med yoga den dagen jeg kom hjem fra sykehuset, og gikk til hver dag med baby i sjal. ❤️

Rett og slett fordi jeg var i kjempeform og hadde masse energi og overskudd. Tur og yoga er skånsomt og deilig for kroppen, men start pent hvis du har hatt en røff fødsel og formen er litt så som så. 

(Jeg var i veldig god form i svangerskapet og trente noen ganger i uka frem til fødsel). 

Hvorfor så ivrig på trening hvis du har fått beskjed om å ta det pent? 

Anonymkode: 49fdd...a9e

Støtter dette, yoga og raske gåturer er alt som trengs! 

Anonymkode: 99e49...bd1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...