Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,
Jeg er fortsatt veldig forvirra oppgitt og lei meg, setter derfor stor pris på hjelp/råd/svar evt om noen kan dele det samme erfaring med meg. 

Har uregelmessig mens. Hvis jeg kun se på syklusene siden sommer så har jeg hatt 30-50 dagers syklus. Sist mens var i november med spotting 3-6 nov, så normal blødning 7-17 nov. Hadde regelmessig samleie annen hverdag frem til 02.des. Var hos legen 17.des neg blodprøve på graviditetestest. Tenkte kanskje jeg har ikke hatt eggløsning enda. Brukte el tester men ble bare forvirra. Så har vi siden 20.desember hatt samleie regelmessig/annenhverdag igjen. 

For 4 dager siden (onsdag) fikk jeg gulbrun/lysbrun utflod eller spotting som kom og var kun i 3 timer. Syklusdag 60 idag og fortsatt neg g.test og ingen mens. 

Er frisk, regulert stoffskifte(Verdier innenfor referansen utenom høy Anti-Tpo går derfor på levaxin 25 dg). Hadde kontroll hos gyneokolg for 1 år siden alt var da normalt, så regner med det er ingen PCOS eller hva det heter. Normal vekt. Har i mitt liv brukt cerazette kun 4-5 mnd og det var for er par år siden. Ellers ingenting. 

Har bestilt time hos legen om en uke. 
Har noen hatt lignende? Råd? Erfaring? 

Takk på forhånd😰

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har hatt sen eggløsning og at testen derfor ikke slår ut enda. Kan være mange grunner 🤷🏼‍♀️ Men er jo ikke så normalt med så uregelmessig mens, da er jo ikke alt som det skal.. tror du bare må mase på legen og si at du gjerne vil ha utredning på hvorfor mens er så uregelmessig.

lykke til 😁

Anonymkode: 898bf...9f5

Skrevet

Hei, jeg kan prøve å svare. Har du forsøkt å bli gravid siden november/desember? Det er mye som skal klaffe, så er ikke gitt at man blir gravid så fort. Du har lange sykluser, har gynekolog/lege utalt seg noe om dette? Og hva sa legen ang. at du er på dag 60 i syklusen med uteblitt mens, og negativ graviditetstest? 

Bra du har bestilt time hos lege, der får du såklart bedre hjelp enn mine uttalelser. Med bakgrunn i lange og uregelmessige sykluser, historikk med stoffskifte, og ønske om å bli gravid ville jeg bedt fastlegen henvise til gynekolog/fertilitetsklinikk. Startet med å undersøke ulike hormoner, og videre latt de veilede deg til å undersøke det som anses som nødvendig. Ønsker deg lykke til. Jeg har forsøkt selv i nesten to år, uten at de finner noen årsaker til hvorfor, og jeg har både eggløsning og jevn syklus.

Jeg har ikke erfart lignende hva angår regulering av stoffskifte og lange/uregelmessige sykluser. Håper noen andre kan gi det noe svar angående akkurat det. Klem til deg! Prøv å slappe av og tenke at nå skal legen hjelpe deg med å finne en løsning. Selv om det sikkert er lettere sagt enn gjort. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du har hatt sen eggløsning og at testen derfor ikke slår ut enda. Kan være mange grunner 🤷🏼‍♀️ Men er jo ikke så normalt med så uregelmessig mens, da er jo ikke alt som det skal.. tror du bare må mase på legen og si at du gjerne vil ha utredning på hvorfor mens er så uregelmessig.

lykke til 😁

Anonymkode: 898bf...9f5

Håper virkelig det. Da er det fortsatt håp...

tusen takk :)

Skrevet
4 timer siden, Fiiol skrev:

Hei, jeg kan prøve å svare. Har du forsøkt å bli gravid siden november/desember? Det er mye som skal klaffe, så er ikke gitt at man blir gravid så fort. Du har lange sykluser, har gynekolog/lege utalt seg noe om dette? Og hva sa legen ang. at du er på dag 60 i syklusen med uteblitt mens, og negativ graviditetstest? 

Bra du har bestilt time hos lege, der får du såklart bedre hjelp enn mine uttalelser. Med bakgrunn i lange og uregelmessige sykluser, historikk med stoffskifte, og ønske om å bli gravid ville jeg bedt fastlegen henvise til gynekolog/fertilitetsklinikk. Startet med å undersøke ulike hormoner, og videre latt de veilede deg til å undersøke det som anses som nødvendig. Ønsker deg lykke til. Jeg har forsøkt selv i nesten to år, uten at de finner noen årsaker til hvorfor, og jeg har både eggløsning og jevn syklus.

Jeg har ikke erfart lignende hva angår regulering av stoffskifte og lange/uregelmessige sykluser. Håper noen andre kan gi det noe svar angående akkurat det. Klem til deg! Prøv å slappe av og tenke at nå skal legen hjelpe deg med å finne en løsning. Selv om det sikkert er lettere sagt enn gjort. 

Tusen takk for lang svar. Setter pris på det!

ja siden høst. Var hos gynekolog for 1 år siden og alt da var normal. Akkuratt på det tidspunktet sa ok gynokologen  du må passe deg hvis ikke du vil blingravid for utfra ultralyden var eg rundt eggløsningstida. 

Ja skal be henne henvise meg hvis jeg ikke får mens innen mandag og fortsatt negative svar.  Idag tok jeg en rfsu test  den var positiv i bare 25 minutter også forsvant sen. så FORSTOD INGENTING. Legger ved bilde  

Tusen hjertelig takk. Jeg e bare oppgitt. Det ene brune utfloden som kom og forsvant og at jeg har økt utflod nå(hvit) gir meg fortsatt håp. Men ja får se..

tuseeeen takk. Skal prøve hihi

åå håper virkelig det ordner seg for deg fort🤗❤️

F284B82F-DE7F-4FFA-8FDC-032AFBCFD586.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...