AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Jeg har en kompis på 21 som jeg har begynt å bekymre meg mye for. Han fullførte aldri videregående, og har isteden hatt mange forskjellige jobber siden det. Han klarer ikke holde på en jobb mer enn 6mnd fordi han blir lei og ikke klarer å forholde seg til en sjef som skal «bestemme» over han. Han bor hjemme og betaler ingenting i kostnader. Han har leaset en bil og har nå tatt over lånet på denne som er på 300 000. I tillegg har han flere bøter, og innrømmet for meg her om dagen at han har over 100k i forbruksgjeld. Det virker som han lever litt i en drømmeverden om å vinne i Lotto og at alle problemer vil løse seg. Sier han skal spare masse penger og betale ned lånet, når det aldri skjer. Det har han sagt i en evighet. Han bruker mye penger på det nyeste av elektronikk og jeg mistenker også hasjbruk (er ganske sikker) og det virker som det bare er tomme ord at han faktisk skal skjerpe seg. Jeg vet jeg ikke har noe med dette å gjøre, men bryr meg jo om han og synes det er trist å sitte på sidelinjen og se på at han begynner å få pengeproblemer allerede så ung. Tips til hva jeg kan si/gjøre? Han vil mest sannsynlig nekte å ta imot hjelp fra gjeldsrådgiver eller psykolog.. tenker jo at det må være noe han sliter med som gjør at han ikke tenker konsekvenser.. Anonymkode: c4ed6...3fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå