AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Satt å snakket med en venninne i går, så sa jeg at jeg har en parfyme som jeg bruker men i løpet av 10 min så er lukta borte. Da sa venninnen min at hvis man ikke lukter sin egen parfyme så betyr det at man har funnet den lukta som passer meg. Stemmer dette ? Anonymkode: 10ac5...e71
altflyter Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Jepp. Ikke gå i fella og spray til du selv kjenner lukten. Da kan andre kjenne den i mils omkrets.... 17
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Har hørt det samme. Derfor er det og mange som DYNKER seg. Anonymkode: 922bb...7c9 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, altflyter skrev: Jepp. Ikke gå i fella og spray til du selv kjenner lukten. Da kan andre kjenne den i mils omkrets.... Allerede gått i fella 😂 ts Anonymkode: 10ac5...e71 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 Mennesker venner seg fort til (habitueres raskt) til lukt. Derfor må man være obs på parfyme og ikke spraye på mer og mer hver for hver som går, for da er du en vandrende stinkbombe hvor parfymen kommer lenge før personen. Læreren min var det. 🤭 Anonymkode: 5ef17...d7a 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Satt å snakket med en venninne i går, så sa jeg at jeg har en parfyme som jeg bruker men i løpet av 10 min så er lukta borte. Da sa venninnen min at hvis man ikke lukter sin egen parfyme så betyr det at man har funnet den lukta som passer meg. Stemmer dette ? Anonymkode: 10ac5...e71 Luktesansen din tilpasser seg lukt i løpet av 5 til 10 minutter. Etter det kjenner du ikke noen form for lukter enten det er lukt i et rom eller parfyme på deg selv eller naboen på bussen. Anonymkode: 42e1c...bdc 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Luktesansen din tilpasser seg lukt i løpet av 5 til 10 minutter. Etter det kjenner du ikke noen form for lukter enten det er lukt i et rom eller parfyme på deg selv eller naboen på bussen. Anonymkode: 42e1c...bdc Men når jeg bruker andre parfymer så lukter jeg parfymen hele dagen. Ts Anonymkode: 10ac5...e71
altflyter Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men når jeg bruker andre parfymer så lukter jeg parfymen hele dagen. Ts Anonymkode: 10ac5...e71 Da bruker du nok aaalt for mye parfyme. Vær grei med omgivelsene dine 😉 1 sprut er mer enn nok. Det beste er å spraye ut i luften og gå under. Men som sagt. Kun EN sprut. 11
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 20 minutter siden, altflyter skrev: Da bruker du nok aaalt for mye parfyme. Vær grei med omgivelsene dine 😉 1 sprut er mer enn nok. Det beste er å spraye ut i luften og gå under. Men som sagt. Kun EN sprut. Satt på bussen. Skamma meg... for eg var redd dama som satt ved sidan av meg trudde det var EG som hadde for mykje parfyme på meg. Men det var eit eller anna kvinnemenneske lenger bak i bussen...... 😷😷😷😷 Anonymkode: f0556...c61 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #10 Skrevet 7. januar 2019 24 minutter siden, altflyter said: Da bruker du nok aaalt for mye parfyme. Vær grei med omgivelsene dine 😉 1 sprut er mer enn nok. Det beste er å spraye ut i luften og gå under. Men som sagt. Kun EN sprut. Tuller du? Er det virkelig nok å gå under? Anonymkode: 1787f...a2f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #11 Skrevet 7. januar 2019 Når det gjelder overforbruk av parfyme, så må jeg som allergiker si at mange menn er hakket verre. Det lukter så sterkt av mange at jeg ikke kan være i nærheten av dem, det er prøvelse å ta drosje eller kollektivtransport en fredagskveld. Anonymkode: 36561...a60 10
altflyter Skrevet 7. januar 2019 #12 Skrevet 7. januar 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tuller du? Er det virkelig nok å gå under? Anonymkode: 1787f...a2f Tro det eller ei, men det er faktisk det. Man lukter det veldig godt selv om man ikke har sprayet direkte på seg 😊 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #13 Skrevet 8. januar 2019 Sant det som sies her, men så finnes det også noen parfymer som forsvinner etter veldig kort tid. Ei venninne hadde en parfyme som luktet utrolig godt, men etter 15 minutter var det ingen som luktet noe på henne mer. Vi var en 4/5 stk som luktet på henne. Og dette har jeg opplevd med flere parfymer. Anonymkode: 69d11...66e 2
Gjest loveli Skrevet 8. januar 2019 #14 Skrevet 8. januar 2019 18 timer siden, altflyter skrev: Da bruker du nok aaalt for mye parfyme. Vær grei med omgivelsene dine 😉 1 sprut er mer enn nok. Det beste er å spraye ut i luften og gå under. Men som sagt. Kun EN sprut. Hør hør folkens!! Skjønner ikke folk som holder flaska omtrent inntil huden og sprayer så det renner nedover. De samme sprayer overalt for å lukte godt mer enn ett sted... Fy fader det stinker jævlig av folk som bruker mye parfyme!
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #15 Skrevet 17. januar 2019 På 7.1.2019 den 15.58, AnonymBruker skrev: Satt å snakket med en venninne i går, så sa jeg at jeg har en parfyme som jeg bruker men i løpet av 10 min så er lukta borte. Da sa venninnen min at hvis man ikke lukter sin egen parfyme så betyr det at man har funnet den lukta som passer meg. Stemmer dette ? Anonymkode: 10ac5...e71 nei, det betyr bare at du har brukt den så lenge at du er blitt immun mot lukta, uansett om du "passer" den eller ikke Anonymkode: 4da2c...f8a 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #16 Skrevet 17. januar 2019 På 8.1.2019 den 10.43, AnonymBruker skrev: Sant det som sies her, men så finnes det også noen parfymer som forsvinner etter veldig kort tid. Ei venninne hadde en parfyme som luktet utrolig godt, men etter 15 minutter var det ingen som luktet noe på henne mer. Vi var en 4/5 stk som luktet på henne. Og dette har jeg opplevd med flere parfymer. Anonymkode: 69d11...66e det er nokså vanlig med moderne parfymer at de er slik. Mote nå med s.k. skin scents som er er ganske svake sammenlignet med eldre parfymer Anonymkode: 4da2c...f8a 2
Djungelvrål Skrevet 19. januar 2019 #17 Skrevet 19. januar 2019 På 7.1.2019 den 16.18, AnonymBruker skrev: Luktesansen din tilpasser seg lukt i løpet av 5 til 10 minutter. Etter det kjenner du ikke noen form for lukter enten det er lukt i et rom eller parfyme på deg selv eller naboen på bussen. Anonymkode: 42e1c...bdc Hvis jeg har på meg en parfyme jeg sjelden bruker kjenner jeg den på meg selv hele dagen. Den parfymen jeg bruker daglig kjenner jeg sjelden.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #18 Skrevet 19. januar 2019 På 7.1.2019 den 17.36, altflyter skrev: Tro det eller ei, men det er faktisk det. Man lukter det veldig godt selv om man ikke har sprayet direkte på seg 😊 Og den skyen parfyme som blir sprayet ut blir perfekt fordelt over store områder kontra det å sende en konsentrert sprut rett i halsen så den renner. Anonymkode: 5b276...d1b
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #19 Skrevet 19. januar 2019 Ny Ab her. Jeg kunne ikke tenke meg å "gå under" en dusj av parfyme. Vil ikke ha det i håret og på klærne. Jeg har blitt vennlig irettesatt på hjemme-party hvor de solgte skjønnhetsprodukter og parfyme, men jeg fortsetter med min gamle måte som er å ta en svak sprut på ene håndleddet, gni det over på andre håndleddet og så med høyre og venstre håndledd stryke på hver side av halsen min. Syns det er den beste måten å påføre duft for meg. Ikke for mye. Bare akkurat nok til at det "anes". Anonymkode: fa62d...400
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå