Gå til innhold

Når ingenting fungerer som det skal med utenlandske pakker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte deler til en bil med oppgitt registeringsnummer. De kommer sent, takket være julestria, men vi prøver å montere de mot slutten av fridagene mine. Passer ikke! Da ryker dagen på min bilkyndige vennines verksted, og selvfølgelig også det tiltenkte arbeidet. Nå prøver jeg å sende pakken i retur. Det viser seg at en 16 kilos pakke til ett av våre naboland koster den svimlende sum av 715kr. Syvhundrefemten kroner! Med tollbehandlingen på rett under 300kr, koster det altså nesten det samme å reklamere og ikke ha bildelene, som å beholde de - prisen var på ca 1200kr.

Bleh. Jeg er så lei meg nå.

Anonymkode: d24fd...321

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige i slike tilfeller er vel å prøve å selge videre.

Anonymkode: a59bf...48a

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det hjelpe å oppgi registreringsnummer hvis du bestiller fra utlandet? De har neppe tilgang til norske data. Alt dette var egentlig ganske forutsigbart. Det er veldig optimistisk å bestille så spesielle deler fra utlandet hvis ikke det er så mye å spare at det er verd risikoen.

Anonymkode: 7812c...f61

AnonymBruker
Skrevet

Sånt gidder man sjelden å reklamere for, siden man selv må betale kostnader for å sende tilbake (bakdelen med å bestille på nett). Ville heller lagt det ut på finn, alltids noen som er interessert. 

Anonymkode: 4c605...1dd

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle det hjelpe å oppgi registreringsnummer hvis du bestiller fra utlandet? De har neppe tilgang til norske data. Alt dette var egentlig ganske forutsigbart. Det er veldig optimistisk å bestille så spesielle deler fra utlandet hvis ikke det er så mye å spare at det er verd risikoen.

Anonymkode: 7812c...f61

Det var da et selvsikkert bomskudd? Sjølsagt fungerer søk etter registeringsnummer på denne siden, som er tilpasset norske kunder, men sender fra utlandet. Ellers hadde jeg jo ikke kunnet gjøre det!?

Ja, jeg vil nok prøve å videreselge. Men det er jo stress også. Hele greia er kjipt og jeg måtte bare blåse ut litt her. :)

Anonymkode: d24fd...321

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...