Gå til innhold

Hvordan spiser du appelsin?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjærer bort skallet, deler opp med kniv, legger bitene i en bolle og spiser med gaffel!! 

Anonymkode: 53cc5...66b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skreller du og deler opp i båter for hånd eller skjærer du den i båter med kniv?

Anonymkode: c7f95...f5f

Her skreller vi et knippe appelsiner til frokost. Skjærer dem i fire på tvers og bruker stavmixeren på alle, heller i glass og drikker appelsinene til frokost. Obligatorisk cvitamintilskudd i vinterhalvåret. 

Anonymkode: 570dc...910

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser ikke appelsiner, synes alle er for sure😝 Men svigermor pleide å skjære av toppen og SYGE i seg innholdet😣Den lyden var til å få fnatt av!

Anonymkode: 928ed...23f

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser ikke appelsiner, synes alle er for sure😝 Men svigermor pleide å skjære av toppen og SYGE i seg innholdet😣Den lyden var til å få fnatt av!

Anonymkode: 928ed...23f

Åh, så nære løsningen men likevel så langt unna ... 

Det du gjør er å først rulle appelsinen på bordet/benken så cellene inni den brytes opp litt og saften kommer frem. Deretter skjærer du av en liten del av toppen med en spiss kniv, før du dytter nedi så mange sukkerbiter du får plass til. Deretter kan du klemme litt på appelsinen og suge i deg juicen. Først gjennom sukkerbitene, og etter hvert løser sukkerbitene seg litt opp og da blir det i alle fall ikke surt. :) 

Tusen takk for påminnelsen! :blomst: Jeg hadde nesten glemt at bestemoren min pleide å gi meg appelsin på denne måten når jeg var lita. Gode barndomsminner!  :rodmer: 

Anonymkode: 2f0c5...bde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler den opp i båter med kniv, 8 eller 16 avhengig av hvor stor den er. Når jeg skal spise trekker jeg leppene tilbake og spiser forsiktig med tennene så ikke noe saft berører leppene, og jeg er også veldig forsiktig så jeg ikke får noe søl på hendene.

Egentlig burde jeg ikke spise appelsin, men så lenge det bare er i berøring med innsiden av munnen får jeg ingen reaksjon. Appelsin er godt!

Noen ganger kan jeg også skrelle og dele opp i biter som jeg spiser med gaffel, men da må jeg bruke hansker, så det gidder jeg ikke.

Anonymkode: 53ae6...1f5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åh, så nære løsningen men likevel så langt unna ... 

Det du gjør er å først rulle appelsinen på bordet/benken så cellene inni den brytes opp litt og saften kommer frem. Deretter skjærer du av en liten del av toppen med en spiss kniv, før du dytter nedi så mange sukkerbiter du får plass til. Deretter kan du klemme litt på appelsinen og suge i deg juicen. Først gjennom sukkerbitene, og etter hvert løser sukkerbitene seg litt opp og da blir det i alle fall ikke surt. :) 

Tusen takk for påminnelsen! :blomst: Jeg hadde nesten glemt at bestemoren min pleide å gi meg appelsin på denne måten når jeg var lita. Gode barndomsminner!  :rodmer: 

Anonymkode: 2f0c5...bde

Dette har jeg også blitt utsatt for :ler:

Får ta med hvordan min mor presenterte appelsiner for meg: De var delt i to, med skallet skjært av rundt hver side av ekvator. Så var det bare å holde der det var skall, og spise seg innover.

Skrevet
4 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Litt blir det jo, men ikke så veldig mye.

Hvordan angriper du den egentlig?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser ikke appelsiner, synes alle er for sure

Da er smakssansen din ødelagt av sukker. Jeg synes appelsiner i norske butikker stort sett er for søte!

Anonymkode: 084fb...07f

Skrevet
2 timer siden, Forundret.. skrev:

Hvordan angriper du den egentlig?

Er dette et seriøst spørsmål ?

Du vet vel hvordan man skreller en appelsin ?

Skrevet
8 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Er dette et seriøst spørsmål ?

Du vet vel hvordan man skreller en appelsin ?

Hahaha. 

Ja, det var seriøst. Men ikke hvordan du skreller den men hvordan du spiser den siden du ikke deler den opp i båter.

Skrevet

Skreller av skallet og drar båtene fra hverandre.

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skreller du og deler opp i båter for hånd eller skjærer du den i båter med kniv?

Anonymkode: c7f95...f5f

Får andre til å skrelle den, får båter. 

Skrevet (endret)

Jeg skjærer den opp så mange små biter som det går. Og spiser "ut av skallet".

Om samboer ordner det blir den skrellet og skjært opp i småbiter og jeg spiser med gaffel 😍

Endret av prettylittlemisfit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...