AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 (endret) Når jeg gikk på skolen og fikk seksualundervisning inneholdt det å vise frem hvordan man brukte bind og vise en film om nakne kroppen og samleie, mer enn det husker jeg ikke. Men jeg er i 20 årene og min ekskjæreste (og flere menn jeg vet om) vet knapt hvordan en vagina ser ut på innsiden. Her vil jeg du skal komme med forslag til hva som er viktig å ha med i en seksualundervisning! Jeg synes det burde vært fokus på hvordan det ser ut inni skjeden, mange vet hvordan det ser ut utenpå men ikke inni.. dette er de bildene jeg fant som viser best hvordan det ser ut. Jeg vet om kvinner som ikke visste hvordan urinrøret deres så ut før jeg viste disse bildene, og det synes jeg er for dumt. Det florerer også med artikler på nett om klitoris, hvor viktig det er å berøre det som er så følsomt, men ikke alle liker det! Det kan bli for intenst. Anonymkode: 4a4df...54c Endret 8. januar 2019 av Ann Christin Innlegget er ryddet for bilder med opphavsrett.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når jeg gikk på skolen og fikk seksualundervisning inneholdt det å vise frem hvordan man brukte bind og vise en film om nakne kroppen og samleie, mer enn det husker jeg ikke. Men jeg er i 20 årene og min ekskjæreste (og flere menn jeg vet om) vet knapt hvordan en vagina ser ut på innsiden. Her vil jeg du skal komme med forslag til hva som er viktig å ha med i en seksualundervisning! Jeg synes det burde vært fokus på hvordan det ser ut inni skjeden, mange vet hvordan det ser ut utenpå men ikke inni.. dette er de bildene jeg fant som viser best hvordan det ser ut. Jeg vet om kvinner som ikke visste hvordan urinrøret deres så ut før jeg viste disse bildene, og det synes jeg er for dumt. Det florerer også med artikler på nett om klitoris, hvor viktig det er å berøre det som er så følsomt, men ikke alle liker det! Det kan bli for intenst. Man kan spørre seg hvorfor menn trenger å vite dette... Anonymkode: e6ab5...b21 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Når de snakker om kondombruk må de også snakke om at det ikke er noe som heter å "hoppe av i svingen" eller at det er trygge soner å ha ubeskyttet sex i følge med kvinnens menssyklus. Man kan bli gravid hele tiden. Bivirkningene av hormonprevensjon burde dekkes mer alvorlig, kjenner utrolig mange som er så vant med bivirkningene at når de har sluttet å bruke dem, så blir de sjokkert over at de faktisk kan gå gjennom livet uten å være triste, sinte og irritable hele tiden. Blodpropp og overvekt er også veldig alvorlige bivirkninger, men disse syns jeg å huske vi lærte om. Anonymkode: 645ef...d0d
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan spørre seg hvorfor menn trenger å vite dette... Anonymkode: e6ab5...b21 Veldig greit å vite hvordan kroppen fungerer og ser ut inni, også det kvinnelige kjønnsorgan. Hvis han vet hva han ser på er vel sjansen også større for at han klarer å treffe g punktet. Anonymkode: 4a4df...54c 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 Ingen av bildene der viser hvordan det er INNI skjeden. Lær deg enda litt mer. Og ikke minst: bruk et speil og finn ut hvordan du ser ut! Vi ser alle forskjellige ut. Og BTW, klitorisen er langt mer enn det som stikker ut. Google litt mer så finner du ut. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Veldig greit å vite hvordan kroppen fungerer og ser ut inni, også det kvinnelige kjønnsorgan. Hvis han vet hva han ser på er vel sjansen også større for at han klarer å treffe g punktet. Anonymkode: 4a4df...54c G-punktet er en myte 🙄 Anonymkode: e109d...b31
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig greit å vite hvordan kroppen fungerer og ser ut inni, også det kvinnelige kjønnsorgan. Hvis han vet hva han ser på er vel sjansen også større for at han klarer å treffe g punktet. Anonymkode: 4a4df...54c Ah. Så skolen skal altså ta ansvaret for at menn skal kunne gi kvinnen nytelse. Herregud. Anonymkode: e6ab5...b21 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan spørre seg hvorfor menn trenger å vite dette... Anonymkode: e6ab5...b21 Jeg er kvinne og vet det meste om menns anatomi, helt ned til svampelegemene. Husker det fra 6. Klasse. Alle mennesker har en rett til å vite og forstå sine egne kropper, og å forstå det motsatte kjønn i tillegg er jo bare fantastisk. Plutselig får man en datter som spør "pappa, hva er de flagrende greiene i skrittet" og pappa bare "øøøøøøøh". Flaut, pappa. Anonymkode: 645ef...d0d 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen av bildene der viser hvordan det er INNI skjeden. Lær deg enda litt mer. Og ikke minst: bruk et speil og finn ut hvordan du ser ut! Vi ser alle forskjellige ut. Og BTW, klitorisen er langt mer enn det som stikker ut. Google litt mer så finner du ut. G-punktet er en myte 🙄 Anonymkode: e109d...b31 Nope. Jeg har g punkt, kanskje ikke du har. Helsesøster forklarte det fint her: https://www.ung.no/oss/sex/onani/43054.html Anonymkode: 4a4df...54c 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne og vet det meste om menns anatomi, helt ned til svampelegemene. Husker det fra 6. Klasse. Alle mennesker har en rett til å vite og forstå sine egne kropper, og å forstå det motsatte kjønn i tillegg er jo bare fantastisk. Plutselig får man en datter som spør "pappa, hva er de flagrende greiene i skrittet" og pappa bare "øøøøøøøh". Flaut, pappa. Anonymkode: 645ef...d0d De som er interessert i det, benytter seg sikkert av denne "retten". Om en far reagerer slik, bør han uansett ikke ha barn. Anonymkode: e6ab5...b21
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #10 Skrevet 7. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen av bildene der viser hvordan det er INNI skjeden. Lær deg enda litt mer. Og ikke minst: bruk et speil og finn ut hvordan du ser ut! Vi ser alle forskjellige ut. Og BTW, klitorisen er langt mer enn det som stikker ut. Google litt mer så finner du ut. G-punktet er en myte 🙄 Anonymkode: e109d...b31 Jeg forstår ikke motivet ditt ved å kritisere hovedinnlegget her. TS oppmuntrer til en veldig sunn debatt, jeg så på bildene som generelt gode eksempler og ikke nødvendigvis knyttet til dette med innsiden. Anonymkode: 645ef...d0d 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #11 Skrevet 7. januar 2019 Jeg synes det burde blitt vist bilder av kjønnsorgan og ikke tegninger. Jeg ser for eksempel ikke et fint og åpent underliv som på bildene du lastet opp i speilet - jeg ser hår, flere farger, glans, hudfolder osv. Anonymkode: bcc67...0c4 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #12 Skrevet 7. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som er interessert i det, benytter seg sikkert av denne "retten". Om en far reagerer slik, bør han uansett ikke ha barn. Anonymkode: e6ab5...b21 Hvis man er voksen nok til å ha sex så er man også voksen nok til å vite hvordan kjønnsorganene ser ut (også inni) og fungerer. Anonymkode: 4a4df...54c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #13 Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det burde blitt vist bilder av kjønnsorgan og ikke tegninger. Jeg ser for eksempel ikke et fint og åpent underliv som på bildene du lastet opp i speilet - jeg ser hår, flere farger, glans, hudfolder osv. Anonymkode: bcc67...0c4 Dårlig skjult kåtskap? Anonymkode: e6ab5...b21
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #14 Skrevet 7. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis man er voksen nok til å ha sex så er man også voksen nok til å vite hvordan kjønnsorganene ser ut (også inni) og fungerer. Anonymkode: 4a4df...54c Om man vil, ja. Anonymkode: e6ab5...b21
Ariana807 Skrevet 7. januar 2019 #15 Skrevet 7. januar 2019 (endret) Mye kunne vært bedre i seksualundervisningen. Ikke bare det å lære det motsatte kjønn om hverandre, men og forklare nyere forskning. Jomfruhinna er en myte, det er absolutt ingenting som skal sprekke i de fleste tilfeller, fortelle om det som heter skjedekransen, og at den kommer i mange forskjellige former. Ikke minst og ta opp dette at g-punktet som vi har blitt lært opp ikke eksisterer. Det er uten tvil et nytelses punk i samme område som g-punktet, og jeg liker enda å bruke selve navnet på dette punktet. Men at det faktisk ikke er noe svamplegme eller noe som helst på dette punktet. At de tror at dette punktet har noen nerver som er koblet til klitoris. Og da veldig viktig å vise frem hele klitoris! For det er et mye større organ en hva jeg lærte den gang da! Jeg skulle ønske mer anatomi hadde vært på plass i selsualundervisningen. Ikke bare de eldgamle filmene til Trond Viggo Mortensen, og andre 80-tals videoer med noen kleine voksne som sitter å snakker om sex. Joda noe er det samme, sex er sex, men vi har faktisk ny kunnskap sommvirkelig burde fremheves og forklares! Og gjerne og vist i hvor mange ulike former og fasonger kjønnorgan kommer i! Lange lepper, små lepper, rosa, mørkere rød. Lang penis, kort penis, den sveier til venstree til høyre, baller som henger usymetrisk. Ja vist hvordan ekte underliv ser ut! Endret 7. januar 2019 av Ariana807 3
WhiteSwan Skrevet 7. januar 2019 #16 Skrevet 7. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det burde blitt vist bilder av kjønnsorgan og ikke tegninger. Jeg ser for eksempel ikke et fint og åpent underliv som på bildene du lastet opp i speilet - jeg ser hår, flere farger, glans, hudfolder osv. Anonymkode: bcc67...0c4 Helt enig! 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #17 Skrevet 7. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlig skjult kåtskap? Anonymkode: e6ab5...b21 Ikke alle blir kåte av å se bilder av noen underliv. Tror det er mer effektivt å bruke i undervisningen Anonymkode: 4a4df...54c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #18 Skrevet 7. januar 2019 At det har kommet ny antibiotika-resistent gonorré. Anonymkode: 4ff16...739 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #19 Skrevet 7. januar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan spørre seg hvorfor menn trenger å vite dette... Anonymkode: e6ab5...b21 Nei hvis du ikke har sex med kvinner eller bryr deg om å ha god sex med kvinner så er det kanskje ikke så viktig men for heterofile menn som vil gi kvinnen et godt sexliv er det ganske viktig. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: G-punktet er en myte 🙄 Anonymkode: e109d...b31 Nei det er det ikke . Altså har fått med meg at det er mange sexløse jomfru menn her på forumet men da burde dere jo ha selvinnsikt nok til å ikke uttale dere noe om sex i tråden som dette her Anonymkode: 28a47...f0d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå