AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Det er ikke fordi jeg er lat eller noe men fordi jeg er syk så jeg kan ikke ha en fysisk krevende jobb. Jeg er ganske godt voksen og vil derfor helst ikke ha en kjempe lang utdannelse fordi jeg vet aldri om jeg engang blir frisk nok til å kunne få nytte for utdanningen. Ønsker allikvel å utdanne meg som en backup tilfelle jeg får bedre helse en gang. Ble syk som ung før jeg fikk tatt en ordentlig utdanning men kjenner det tærer veldig på selvbildet å ikke ha noenting på merittlisten. Har tenkt på ting som rådgiver, regnskapsfører, jurist eller lignende som også kan gjøres hjemmefra på nettet noen dager i uka jeg ikke kan stille på kontoret. Har dere tips til andre type yrker og muligheter og hvilken utdanning jeg bør gå for? Anonymkode: fb938...b9f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Hvor langt er et tau? Anonymkode: 78f16...912 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 5 minutter siden, Snop skrev: Hvor kort er kort? Det er egentlig ikke noe grense på det, ønsker bare tips om alt mulig men tenker jo at det er litt kjedelig å bruke 4-6 år på en utdannelse jeg kanskje aldri får bruk for for sjansen for at jeg blir arbeidsfør er liten, men det er greit å ha noe i tilfelle. Lønnen bør være god det er egentlig det viktigste for om man jobber for eksempel 50% og beholder 50% ufør så er det et minusprosjekt økonomisk om lønnen er dårlig Anonymkode: fb938...b9f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor langt er et tau? Anonymkode: 78f16...912 ? Anonymkode: 8734d...802
Snop Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er egentlig ikke noe grense på det, ønsker bare tips om alt mulig men tenker jo at det er litt kjedelig å bruke 4-6 år på en utdannelse jeg kanskje aldri får bruk for for sjansen for at jeg blir arbeidsfør er liten, men det er greit å ha noe i tilfelle. Lønnen bør være god det er egentlig det viktigste for om man jobber for eksempel 50% og beholder 50% ufør så er det et minusprosjekt økonomisk om lønnen er dårlig Anonymkode: fb938...b9f Så bachelor er innafor?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 Lokfører - Vanskelig å studere og jobbe hjemmefra, men ganske gode arbeidsvilkår. Grafisk design eller andre heldigitale yrker - ofte litt dyre utdanninger, i alle fall privat, men ekstremt gode muligheter til å jobbe hjemmefra, jobbe etter evne også videre. Innebærer liten risiko i ENK. Anonymkode: 6c67e...18f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 3 minutter siden, Snop skrev: Så bachelor er innafor? Ja bachelor er helt innafor, master også om det virkelig er noe jeg kunne trivdes med under studiet Anonymkode: fb938...b9f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lokfører - Vanskelig å studere og jobbe hjemmefra, men ganske gode arbeidsvilkår. Grafisk design eller andre heldigitale yrker - ofte litt dyre utdanninger, i alle fall privat, men ekstremt gode muligheter til å jobbe hjemmefra, jobbe etter evne også videre. Innebærer liten risiko i ENK. Anonymkode: 6c67e...18f Grafisk design og sånn har vel ganske vanskelig for å få jobb om man ikke er heldig og er ansatt i stort og travelt firma. Er uansett ikke veldig teknisk og kreativ av meg på den måten , men god på å skrive, så en nettrådgiver type jobb eller resepsjonist med besvaring av eposter eller lignende hadde jeg vært bedre på. Anonymkode: fb938...b9f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #10 Skrevet 7. januar 2019 Webutvikler. Krever ingen formell utdanning (er dog anbefalt), så lenge du har en solid portefølje å vise fram til. Går fint an å være selvlært i denne bransjen, så lenge du er flink, og interessert i faget. Men det er jo veldig mye å sette seg inn i, og du må hele holde deg oppdatert på hva som skjer. Vi har de siste åra ansatt flere juniorutviklere som hadde liten (til ingen) formell utdannelse, men som brant for faget - og kunne vise til produkter de hadde utviklet. Normale arbeidsdager, god lønn, gode karrièremuligheter. Anonymkode: 9fa55...9e9
Snop Skrevet 7. januar 2019 #11 Skrevet 7. januar 2019 Da tror jeg at jeg hadde gått for regnskapsfører om det er noe du har interesse for jeg ser for meg at det et relativt enkelt å drive for seg selv hjemme gjennom et ENK ved å hjelpe små bedrifter med dette
Ponni1 Skrevet 7. januar 2019 #13 Skrevet 7. januar 2019 (endret) Lokmotivfører! Fra 2018 har utdanningen en varighet på 1 år. Lokmotivførere har god lønn, sikker jobb og gode arbeidsvilkår. Opptakskrav til lokomotivførerutdanningen er: Bestått videregående opplæring med fagbrev i elektrofag, teknikk og industriell produksjon eller anleggsteknikk. Eller: Spesiell studiekompetanse med minimum 220 årstimer matematikk og 140 årstimer fysikk Alder 20 år ved studiestart Endret 7. januar 2019 av Ponni1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #14 Skrevet 8. januar 2019 På 7.1.2019 den 12.09, AnonymBruker skrev: Webutvikler. Krever ingen formell utdanning (er dog anbefalt), så lenge du har en solid portefølje å vise fram til. Går fint an å være selvlært i denne bransjen, så lenge du er flink, og interessert i faget. Men det er jo veldig mye å sette seg inn i, og du må hele holde deg oppdatert på hva som skjer. Vi har de siste åra ansatt flere juniorutviklere som hadde liten (til ingen) formell utdannelse, men som brant for faget - og kunne vise til produkter de hadde utviklet. Normale arbeidsdager, god lønn, gode karrièremuligheter. Anonymkode: 9fa55...9e9 Man kan gjøre det bra ja, men det er neppe et yrke å anbefale om man ønsker normale arbeidsdager, med mindre man kan leve av å være selvstendig næringsdrivende og bestemme hvilke kunder/prosjekter man skal ha selv. Da kan det være gull med tanke på at man kan styre arbeidsmengden mer selv, og jobbe mer eller mindre, etter eget ønske. Men er man ansatt, har man gjerne lite til ingen påvirkning på arbeidsmengden. De fleste jeg kjenner i yrket jobber som regel nesten hele døgnet, langt mer enn 08-16, og ferier er det fint lite av. Anonymkode: 4b247...8ea
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #15 Skrevet 8. januar 2019 Hvorfor i alle dager foreslår dere ting som flygeleder og lokfører til en som har dårlig helse og ønsker mulighet til å jobbe hjemmefra? TS har ingen sjanse til å komme inn engang. Anonymkode: 57281...75d 14
Tux Skrevet 8. januar 2019 #16 Skrevet 8. januar 2019 Jeg vil anbefale deg å utdanne deg som advokatsekretær eller advokatassistent. Utdannelsen for å bli advokatsekretær er 1 år og dersom du vil videreutdanne deg til å bli advokatassistent er det 1.5 år til. Advokatsekretærlønnen ligger på 488.760kr og advokatasistentlønnen er høyere.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #17 Skrevet 8. januar 2019 På 7.1.2019 den 11.11, AnonymBruker skrev: Det er ikke fordi jeg er lat eller noe men fordi jeg er syk så jeg kan ikke ha en fysisk krevende jobb. Jeg er ganske godt voksen og vil derfor helst ikke ha en kjempe lang utdannelse fordi jeg vet aldri om jeg engang blir frisk nok til å kunne få nytte for utdanningen. Ønsker allikvel å utdanne meg som en backup tilfelle jeg får bedre helse en gang. Ble syk som ung før jeg fikk tatt en ordentlig utdanning men kjenner det tærer veldig på selvbildet å ikke ha noenting på merittlisten. Har tenkt på ting som rådgiver, regnskapsfører, jurist eller lignende som også kan gjøres hjemmefra på nettet noen dager i uka jeg ikke kan stille på kontoret. Har dere tips til andre type yrker og muligheter og hvilken utdanning jeg bør gå for? Anonymkode: fb938...b9f sosionom? Anonymkode: 480d6...1ba
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #18 Skrevet 8. januar 2019 1 time siden, Tux skrev: Jeg vil anbefale deg å utdanne deg som advokatsekretær eller advokatassistent. Utdannelsen for å bli advokatsekretær er 1 år og dersom du vil videreutdanne deg til å bli advokatassistent er det 1.5 år til. Advokatsekretærlønnen ligger på 488.760kr og advokatasistentlønnen er høyere. knapt nok mulig å få jobb med mindre man bor i oslo Anonymkode: 480d6...1ba 4
Tux Skrevet 9. januar 2019 #19 Skrevet 9. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: knapt nok mulig å få jobb med mindre man bor i oslo Anonymkode: 480d6...1ba Det er jeg veldig uenig i! Jeg jobber selv som advokatsekretær og har ikke en gang utdannelsen
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2019 #20 Skrevet 9. januar 2019 På 7.1.2019 den 12.09, AnonymBruker skrev: Webutvikler. Krever ingen formell utdanning (er dog anbefalt), så lenge du har en solid portefølje å vise fram til. Går fint an å være selvlært i denne bransjen, så lenge du er flink, og interessert i faget. Men det er jo veldig mye å sette seg inn i, og du må hele holde deg oppdatert på hva som skjer. Vi har de siste åra ansatt flere juniorutviklere som hadde liten (til ingen) formell utdannelse, men som brant for faget - og kunne vise til produkter de hadde utviklet. Normale arbeidsdager, god lønn, gode karrièremuligheter. Anonymkode: 9fa55...9e9 blir dette det samme som webdesign? og hvor kan man ta en kort utdannelse innen dette faget? jeg er ikke ts, men er syk og må finne noe jeg kan jobbe med fra hjemmet mitt, dvs ihvertfall ha muligheten! tenkte også på regnskap, men kanskje dette er bedre☺️ Anonymkode: 42883...a1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå