Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var tilfeldigvis innom helsenorge.no for å sjekke om jeg hadde resept klar for pollenmedisiner. Da poppet det opp en boks det det sto 

"

Fritak for egenandel

Du er fritatt for å betale egenandeler for medisiner/utstyr på blå resept, siden du har minste pensjonsnivå.

"

Betyr dette at jeg ikke må fylle opp frikortet som jeg pleier for å få medisinene som er på blå resept? Når kom denne ordningen? Er nylig blir uføretrygdet.

Anonymkode: 71bb8...e13

AnonymBruker
Skrevet

Den har vært der hele tiden? Min mor har vært minstepensjonist i mange år og har aldri betalt egenandel på blå resept

Anonymkode: b2da6...369

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den har vært der hele tiden? Min mor har vært minstepensjonist i mange år og har aldri betalt egenandel på blå resept

Anonymkode: b2da6...369

Å jeg var ikke klar over det jeg, har ikke satt meg inn i alt ennå men det hjelper jo på når man har stram økonomi.

Takk for raskt svar. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Da slipper du nok å fylle opp frikortet ja :)  Har du laveste ufør sats? 

Anonymkode: a5714...399

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her gir du feil info til ts.

Hun slipper å betale egenandel til medisiner og utstyr på blå resept, men hun slipper ikke å betale egenandeler til lege, psykolog, åasientreiser eller for røntgenundersøkelse. Heller ikke egenandel for blodprøver slipper hun unna..

Så lege, pasientreiser m.m. må hun spare opp til frikortsats for å slippe å betale mer egenandeler i kalanderåret. 

For de flrste som leser det med grønn markering er da dette innlysene? 

Anonymkode: 0e7fd...250

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her gir du feil info til ts.

Hun slipper å betale egenandel til medisiner og utstyr på blå resept, men hun slipper ikke å betale egenandeler til lege, psykolog, åasientreiser eller for røntgenundersøkelse. Heller ikke egenandel for blodprøver slipper hun unna..

Så lege, pasientreiser m.m. må hun spare opp til frikortsats for å slippe å betale mer egenandeler i kalanderåret. 

For de flrste som leser det med grønn markering er da dette innlysene? 

Anonymkode: 0e7fd...250

Ikkeno' feil der, nei. Forutsetningen som ligger i bunnen her er jo at vi snakker om medisiner på blå resept, ikke alt mulig annet som føres på frikortet. Det er ingen andre enn deg som har snakket om legeregninger, blodprøver etc. 

Anonymkode: ee213...c3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen da var det som jeg trodde, hadde bare ikke fått med meg at det var en slik ordning.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bor i Oslo kommune kan du i tillegg søke om kommunalt frikort og slippe egenandeler til lege, røntgeninstitutter, psykolog og lignende. 

Anonymkode: 26fe1...ae0

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bor i Oslo kommune kan du i tillegg søke om kommunalt frikort og slippe egenandeler til lege, røntgeninstitutter, psykolog og lignende. 

Anonymkode: 26fe1...ae0

Gjør nok ikke det men sikkert greit for andre her inne å vite. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...