AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Var tilfeldigvis innom helsenorge.no for å sjekke om jeg hadde resept klar for pollenmedisiner. Da poppet det opp en boks det det sto " Fritak for egenandel Du er fritatt for å betale egenandeler for medisiner/utstyr på blå resept, siden du har minste pensjonsnivå. " Betyr dette at jeg ikke må fylle opp frikortet som jeg pleier for å få medisinene som er på blå resept? Når kom denne ordningen? Er nylig blir uføretrygdet. Anonymkode: 71bb8...e13
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #2 Skrevet 7. januar 2019 Den har vært der hele tiden? Min mor har vært minstepensjonist i mange år og har aldri betalt egenandel på blå resept Anonymkode: b2da6...369
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den har vært der hele tiden? Min mor har vært minstepensjonist i mange år og har aldri betalt egenandel på blå resept Anonymkode: b2da6...369 Å jeg var ikke klar over det jeg, har ikke satt meg inn i alt ennå men det hjelper jo på når man har stram økonomi. Takk for raskt svar. Anonymkode: 71bb8...e13
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 Da slipper du nok å fylle opp frikortet ja Har du laveste ufør sats? Anonymkode: a5714...399
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da slipper du nok å fylle opp frikortet ja Har du laveste ufør sats? Anonymkode: a5714...399 Her gir du feil info til ts. Hun slipper å betale egenandel til medisiner og utstyr på blå resept, men hun slipper ikke å betale egenandeler til lege, psykolog, åasientreiser eller for røntgenundersøkelse. Heller ikke egenandel for blodprøver slipper hun unna.. Så lege, pasientreiser m.m. må hun spare opp til frikortsats for å slippe å betale mer egenandeler i kalanderåret. For de flrste som leser det med grønn markering er da dette innlysene? Anonymkode: 0e7fd...250 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her gir du feil info til ts. Hun slipper å betale egenandel til medisiner og utstyr på blå resept, men hun slipper ikke å betale egenandeler til lege, psykolog, åasientreiser eller for røntgenundersøkelse. Heller ikke egenandel for blodprøver slipper hun unna.. Så lege, pasientreiser m.m. må hun spare opp til frikortsats for å slippe å betale mer egenandeler i kalanderåret. For de flrste som leser det med grønn markering er da dette innlysene? Anonymkode: 0e7fd...250 Ikkeno' feil der, nei. Forutsetningen som ligger i bunnen her er jo at vi snakker om medisiner på blå resept, ikke alt mulig annet som føres på frikortet. Det er ingen andre enn deg som har snakket om legeregninger, blodprøver etc. Anonymkode: ee213...c3b 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 Takk for svar alle sammen da var det som jeg trodde, hadde bare ikke fått med meg at det var en slik ordning. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Da slipper du nok å fylle opp frikortet ja Har du laveste ufør sats? Anonymkode: a5714...399 Jepp. Anonymkode: 71bb8...e13
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 Hvis du bor i Oslo kommune kan du i tillegg søke om kommunalt frikort og slippe egenandeler til lege, røntgeninstitutter, psykolog og lignende. Anonymkode: 26fe1...ae0
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du bor i Oslo kommune kan du i tillegg søke om kommunalt frikort og slippe egenandeler til lege, røntgeninstitutter, psykolog og lignende. Anonymkode: 26fe1...ae0 Gjør nok ikke det men sikkert greit for andre her inne å vite. Anonymkode: 71bb8...e13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå