AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #1 Skrevet 7. januar 2019 Har flyttet,men eier også en bolig som sønnen min leier. Han har TV. Jeg har ikke TV, men dekoder er plassert i min nye leilighet som del av en felles avtale i sameiet. Skal jeg da betale to NRK lisenser? Anonymkode: 2ede7...ad0
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #3 Skrevet 7. januar 2019 Når du betaler for kabel-TV via fellesutgiftene, men ikke har TV, vil du få lisensinspektører fra NRK på døra jevnlig, selv om du forklarer at du skal melde fra om du får TV. Det gjør i alle fall jeg. Det er mulig du kan slippe å betale for kabel-TV abonnement du ikke bruker. Jeg har ikke giddet å klage, men så bruker jeg basisbredbåndet som følger med i pakka, og synes derfor det er noenlunde greit. Anonymkode: d5a6b...792
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #4 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har flyttet,men eier også en bolig som sønnen min leier. Han har TV. Jeg har ikke TV, men dekoder er plassert i min nye leilighet som del av en felles avtale i sameiet. Skal jeg da betale to NRK lisenser? Anonymkode: 2ede7...ad0 Han skal betale lisens for tven han har i sin leilighet. Du skal betale lisens for den dekoderen du har plassert i din leilighet. (Idiotisk løsning dersom han ser tv via din dekoder). Altså skal dere begge betale lisens. Nrk vasker adresselister mot alle leverandører av tvdekodere. Så der blir du avslørt og må betale en vakker dag. Alt står forklart (på nivå for dummies) på nettsidene til lisensavdelingen. Anonymkode: 75f9f...df3 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 Har aldri betalt lisens, har dekoder/TV i abb i borettslaget, men har ikke TV. Når NRK kommer på døra sier jeg bare jeg ikke har TV, men abb via fellesutgiftene jeg ikke bruker eller kommer meg unna. De sier bare "ok, men du må varsle om du kjøper TV" Jaaaada sier jeg. God kveld, hadetbra Anonymkode: 561b9...4a4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 Ja. Men det riktigste er jo at han betaler lisensen for leiligheten han leier. Anonymkode: 673ef...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå