Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter litt. Både personlig og yrkesmessig. Jeg har nå vært så dum og bytta jobb. Igjen. Etter kun 1,5 år i forrige jobb. Jeg vil tilbake til denne jobben. Har jobba noen dager på den nye jobben. Men det er ugunstig arbeidstider og mye mer slitsomt. Forrige jobb slutta jeg i pga en kollega. Arbeidstider, ledelse og alt annet var supert. Jeg sliter med å tilpasse meg sosialt med andre. Har jobba på 5 skoler ila 10 år. Jeg er så dum. Blir sliten av å bytte jobb så ofte også. Kan jeg høre med sjefen fra forrige jobb om muligheten for å komme tilbake? Alt i livet mitt er bare surr. Vet ikke hva jeg vil. Er egentlig lei av lærerlivet, men vanskelig å få andre jobber. Vil også flytte fra Oslo. Tror jeg. Så tenker kanskje å bo her fram til sommeren, selge leiligheten og flytte til bygda. Har en hund å ta hensyn til også. Æsj, møkkaliv. Og ble akkurat singel, kan ikke si det hjelper på. 

Dårlig skrevet innlegg, beklager. Orker ikke skrive mer omfattende nå. 

Anonymkode: 703dc...ab4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du kvinne? Ikke så dumt å flytte til bygda. Mange fylker har kvinneunderskudd så det ljomer etter. Oddsene er veldig gode for å finne seg mann (endatil med høy inntekt fra f.eks offshore).

Anonymkode: cfb4b...72f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er kvinne ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Bli i jobben, fokuser på andre ting i livet ditt som er bra. Bruk tid, pust med magen og vent. 

Vil du flytte til bygda så gjør det i forbindelse med sommer, hvis du skal fortsette som lærer. 
Var som å lese om meg selv for 1 år siden. Jeg slo meg til ro i jobben jeg hata, nå har jeg det mye bedre og vil ikke bytte jobb. 

Anonymkode: 71ae5...2ba

• Liker 4
Skrevet

Endatil med høy inntekt fra offshore ... 

Du hørtes ut som et kupp . 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Hill83 skrev:

Endatil med høy inntekt fra offshore ... 

Du hørtes ut som et kupp . 

Hæ?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bli i jobben, fokuser på andre ting i livet ditt som er bra. Bruk tid, pust med magen og vent. 

Vil du flytte til bygda så gjør det i forbindelse med sommer, hvis du skal fortsette som lærer. 
Var som å lese om meg selv for 1 år siden. Jeg slo meg til ro i jobben jeg hata, nå har jeg det mye bedre og vil ikke bytte jobb. 

Anonymkode: 71ae5...2ba

Jeg likte jo forrige jobben min egentlig. Jeg tar altfor raske avgjørelser. Skulle bare blitt der. Mye bedre skole, bedre timeplan og bedre økonomi. Men fordi jeg følte meg utenfor så slutta jeg. Nå må hunden min være alene 8-9 timer nesten hver dag :(

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter litt. Både personlig og yrkesmessig. Jeg har nå vært så dum og bytta jobb. Igjen. Etter kun 1,5 år i forrige jobb. Jeg vil tilbake til denne jobben. Har jobba noen dager på den nye jobben. Men det er ugunstig arbeidstider og mye mer slitsomt. Forrige jobb slutta jeg i pga en kollega. Arbeidstider, ledelse og alt annet var supert. Jeg sliter med å tilpasse meg sosialt med andre. Har jobba på 5 skoler ila 10 år. Jeg er så dum. Blir sliten av å bytte jobb så ofte også. Kan jeg høre med sjefen fra forrige jobb om muligheten for å komme tilbake? Alt i livet mitt er bare surr. Vet ikke hva jeg vil. Er egentlig lei av lærerlivet, men vanskelig å få andre jobber. Vil også flytte fra Oslo. Tror jeg. Så tenker kanskje å bo her fram til sommeren, selge leiligheten og flytte til bygda. Har en hund å ta hensyn til også. Æsj, møkkaliv. Og ble akkurat singel, kan ikke si det hjelper på. 

Dårlig skrevet innlegg, beklager. Orker ikke skrive mer omfattende nå. 

Er der selv, gjør en stor endring i livet ditt! Har du ingen drømmer? Om reising? Andre ting du vil i livet?

Husk en ting, du lever en gang. Ikke kast bort tiden din på ting du ikke liker, det gjør vi nok av. Selv solgte jeg alt, eier ingenting utenom klær for 7 dager i en ryggsekk, også mac/tlf. Nå reiser jeg heletiden, jobber litt her og der rundt i verden. Lever på oppsparte middler.

Anonymkode: 9e8e8...36a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er der selv, gjør en stor endring i livet ditt! Har du ingen drømmer? Om reising? Andre ting du vil i livet?

Husk en ting, du lever en gang. Ikke kast bort tiden din på ting du ikke liker, det gjør vi nok av. Selv solgte jeg alt, eier ingenting utenom klær for 7 dager i en ryggsekk, også mac/tlf. Nå reiser jeg heletiden, jobber litt her og der rundt i verden. Lever på oppsparte middler.

Jada, helt sikkert.

Anonymkode: aad5f...9c7

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg høre med sjefen fra forrige jobb om muligheten for å komme tilbake?

Seff. kan du spørre... 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidstider, ledelse og alt annet var supert. Jeg sliter med å tilpasse meg sosialt med andre.

Vær ærlig, forklar gamle Sjefen situasjonen, -ring og hør Sier jeg...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg ser det så sier du først at du tar avgjørelser for fort - og så i neste setning vil du flytte på bygda, uten noen begrunnelser for hvorfor.

Du trenger jo ikke bli i denne jobben, mange bytter jobb fordi det ikke var rett match. Men kanskje du samtidig skal jobbe litt med hvorfor du føler deg rotløs på et vis/bytter ting ofte?

Det er jo ingen krise, men på et plan plager det deg jo.

Anonymkode: 6afbf...9cb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg ser det så sier du først at du tar avgjørelser for fort - og så i neste setning vil du flytte på bygda, uten noen begrunnelser for hvorfor.

Du trenger jo ikke bli i denne jobben, mange bytter jobb fordi det ikke var rett match. Men kanskje du samtidig skal jobbe litt med hvorfor du føler deg rotløs på et vis/bytter ting ofte?

Det er jo ingen krise, men på et plan plager det deg jo.

Anonymkode: 6afbf...9cb

Jeg vet, henger ikke på greip.  Men akkurat nå vil jeg bare bort fra alt. Hater det mislykka livet mitt. 

Ja, jeg burde absolutt tatt tak i det. Men nå får jeg ikke tid til å dra til psykolog pga lengre dager. Ikke tid til å trene heller. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er flott for en periode. Men alt har en kostnad, hvor lenge kan du leve på oppsparte midler, og hva med pensjon? Som sagt, ikke noe i veien for å gjøre det en periode av livet, men man bør ikke nødvendigvis leve slik med mindre man er fullt klar over konsekvensene. 

Anonymkode: dd5ff...493

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er flott for en periode. Men alt har en kostnad, hvor lenge kan du leve på oppsparte midler, og hva med pensjon? Som sagt, ikke noe i veien for å gjøre det en periode av livet, men man bør ikke nødvendigvis leve slik med mindre man er fullt klar over konsekvensene. 

Nettopp. Hadde jeg vært millionærarving så kunne jeg gjort dette. Jeg må dessverre jobbe for å få alt til å gå rundt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen tips om hva jeg kan gjøre? Har nesten lyst å bli sykmeldt fram til sommerferien, jeg merker at dette kommer til å tære på meg. Er så sliten allerede, vært på jobb under en uke. Dette går ikke :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det dummeste du gjør er å sykmelde deg siden veien tilbake kan bli fryktelig lang. Det kan bli en honningfellle. Å begynne på en ny arbeidsplass er veldig stressende og slitsomt. Personlig tror jeg det meste handler om tålmodighet og mot selv når det røyner på og man har lyst til å gi opp. Det er viktig å huske på at det går over og ta en dag av gangen. Prøv å gjør denne kvelden litt hyggeligere eller det som er nødvendig for at du skal ha det bedre.

Anonymkode: 5f5c7...ad9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Seff. kan du spørre... 

Vær ærlig, forklar gamle Sjefen situasjonen, -ring og hør Sier jeg...

a.

Men synes det er flaut å "krype tilbake". Redd for hva de andre vil tenke. Og vet ikke om det er det riktige heller. Er så i tvil. 

Skrevet (endret)
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men synes det er flaut å "krype tilbake". Redd for hva de andre vil tenke.

Du sier sjefen er ett bra menneske. Bare du er ærlig... Men bare snakk med hen...

Om du får jobben tilbake vet jo ingen før du har hørt. Hva andre måtte tenke... pfff...

DU likte kollegene dine, ikke sant. -OG, Du kryper jo ikke tilbake, når du spiller med åpne kort...

Med ærlig mener jeg ikke du skal legge masse vekt på ting som vil være negativt for deg,

lov å være lidt taktisk...

Du gjorde en tabbe, trives IKKE der du er, -mye bedre hos DEM... 

-alle gjør feil... :vetikke: Ønker deg lykke til, uansett hva du velger.

Men tenk deg om, -gjøre dette, eller noe helt annet.

VIKTIG Med jobb du trives I ...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stoppet som 40åring, uten barn er man friere. Aner ikke din økonomiske situasjon, etter å ha solgt bolig og bilen. Alt innventar satt jeg igjen med 3,5mill. Du aner ikke hvor billig du kan leve om du går inn for det, pensjonen min er grei nok allerede(20år i fast jobb). Den vokser seg videre, bryr meg ikke noe om den heller. Husk at du lever NÅ, ikke når du er 67år gammel. Da har du jo kastet bort hele livet på jobb, kanskje du har dårlig helse etc når du endelig skal starte livet etter endt arbeidsliv.

Aldri hatt det bedre etter hjernen min ble avvent fra materialisme.

Mange bekymrer seg heletiden om hvordan de skal klare seg, så da står de i jobben de hater. Dette er helt vanlig, fleste som er i arbeid kunne tenke seg noe helt annet. Så mye gjestefrie mennesker man møter rundt i verden, i norge vil du møte lite på det. I andre kulturer møter man mennesker å deler et måltid med de. Kan jobbe på en cafe, frivillig mot kost og losji, delta på prosjekter. Mange jeg har møtt har også stoppet tredemøllelivet: jobb, spise, rutiner, sove. Meningsløse livet. 

Mulighetene er mange, men de fleste bare utsetter livet. "Neei, det går jo ikke" "Må jo jobbe" "Hater livet mitt, men fortsetter for det" "Tenk hva alle sier når vi ikke følger strømmen".

Plutselig er man 40, 50, 60...du aner ikke hvor raskt tiden går mentalt når du har passert 50år. De fleste jobber for å kjøpe seg ting, dumme ting. Se til andre kulturer der de har tak over hodet bare. Men likevel lykkelig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stoppet som 40åring, uten barn er man friere. Aner ikke din økonomiske situasjon, etter å ha solgt bolig og bilen. Alt innventar satt jeg igjen med 3,5mill. Du aner ikke hvor billig du kan leve om du går inn for det, pensjonen min er grei nok allerede(20år i fast jobb). Den vokser seg videre, bryr meg ikke noe om den heller. Husk at du lever NÅ, ikke når du er 67år gammel. Da har du jo kastet bort hele livet på jobb, kanskje du har dårlig helse etc når du endelig skal starte livet etter endt arbeidsliv.

Aldri hatt det bedre etter hjernen min ble avvent fra materialisme.

Mange bekymrer seg heletiden om hvordan de skal klare seg, så da står de i jobben de hater. Dette er helt vanlig, fleste som er i arbeid kunne tenke seg noe helt annet. Så mye gjestefrie mennesker man møter rundt i verden, i norge vil du møte lite på det. I andre kulturer møter man mennesker å deler et måltid med de. Kan jobbe på en cafe, frivillig mot kost og losji, delta på prosjekter. Mange jeg har møtt har også stoppet tredemøllelivet: jobb, spise, rutiner, sove. Meningsløse livet. 

Mulighetene er mange, men de fleste bare utsetter livet. "Neei, det går jo ikke" "Må jo jobbe" "Hater livet mitt, men fortsetter for det" "Tenk hva alle sier når vi ikke følger strømmen".

Plutselig er man 40, 50, 60...du aner ikke hvor raskt tiden går mentalt når du har passert 50år. De fleste jobber for å kjøpe seg ting, dumme ting. Se til andre kulturer der de har tak over hodet bare. Men likevel lykkelig.

Wow, jeg trodde jeg omtrent var alene om å tenke som jeg gjør. jeg har nå satset på noe spm ikke har vært det mest pengebirngende foreløpig, men jeg har spart så mye at jeg har råd til det. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å vente til jeg er blakk før jeg gir meg heller, men det føles så riktig. Jeg har stått på hardt og jobbet, spart, ikke unnet meg så mye nettopp fordi jeg måtte spare til dette. Med økonomisk disiplin kommer man også langt. 

Alt for mange tenker at de må jobbe, fordi de skal bli pensjonister en gang, ha råd til å studere, ha råd til ditt og datt. Så kommer en viss alder, være seg 24 eller eldre, der du tenker over "hvor mye hadde jeg hatt nå om jeg ikke kjøpte den nyeste mobilen slik jeg gjorde?" osv. Er dessverrre oppvokst med veldig materialistisk stefar. Jeg har blitt så sint på han i ettertid. Kredittkortregninger så det holdt, men alltid det nyeste til oss og seg selv. Måtte ikke være dårligere enn noen. Det merkelige er at vi aldri hadde den nyeste bilen, men det hadde vi IKKE råd til med den gjelden der. Vel, jeg tenkte etter hvert, vi kunne hatt råd til en skikkelig ferie med de pengene han har brukt opp på nye materialistiske ting. 

Jeg har også blitt nedstemt av materialismen. Ikke tingene i seg selv, men nå begynner samfunnet å bli mettet på ting. Hvor skal vi ha alt til slutt? Jeg kjøper meg ikke julepynt pga jeg kan ta fra mamma, hun tok fra bestemor osv og vi har fremdeles for mye. To fulle boder har vi, med ting fra fortiden. 

Anonymkode: 4be51...23d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...