supertoria Skrevet 4. april 2005 #1 Skrevet 4. april 2005 Hei, jeg er veldig ny i dette gamet, og skal nå få litt fart på forberedelsene... punkt 1 - kjole skal til københavn til helgen og har sett på nettet at ting er litt billigere...er det noen som har erfaringer med kjøp av kjole i københavn? er det eventuelt problematisk å ta denne med tilbake til norge? punkt 2 - ringer er dette noe som må bestilles 1000 år før bryllupet, og i så fall er vi i trøbbel når vi skal gifte oss 30. juli? ...ja 30. juli i år :D håper på konstruktive og snille råd... supertoria
fant Skrevet 4. april 2005 #2 Skrevet 4. april 2005 Har ikke vært og kjøpt kjole i Danmark, så der kan jeg ikke svare deg. Når det gjelder ringer, så går det ganske kjapt. Vi fikk våres på under en uke.
Ms Lilja Skrevet 4. april 2005 #3 Skrevet 4. april 2005 og gratulerer med forestående bryllup. Har desverre ikke peil på det å shoppe ringer i utlandet. men hvis det er en trøst så har heller ikke jeg ringene i boks, langt i fra... Gifter meg 13.august :-)
supertoria Skrevet 4. april 2005 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2005 Puh, oki, jeg ble litt bekymret der et øyeblikk er ca 5000 kr en realistisk sum å gå ut fra for ringer? supertoria
Ms Lilja Skrevet 4. april 2005 #5 Skrevet 4. april 2005 ops, gikk visst litt i surr for meg med ringer og kjoler der
Trudi Skrevet 4. april 2005 #6 Skrevet 4. april 2005 Prisen på ringene variere helt vilt. Vi kjøpte helt vanlige halvtykke ringer som ble laget på butikken til rundt 1500 kr pr stk. Tror ikke vi venta mer enn en uke på dem. Men om du skal ha mer designertyper koster det mer...
fant Skrevet 4. april 2005 #7 Skrevet 4. april 2005 Vi betalte 3000,- for våre ringer, det er helt vanlige gullringer. Dere må nok regne med litt mer viss du vil diamant i din, ellers så er det store forskjeller på priser, alt etter hvor detaljert den er, størrelser o.l. Ønsker der også til oss.
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #8 Skrevet 4. april 2005 Puh, oki, jeg ble litt bekymret der et øyeblikk er ca 5000 kr en realistisk sum å gå ut fra for ringer? supertoria Vi betaler litt under 3000,- for begge våre inkl gravering. Dette er da veldig enkle gult-gull ringer 5mm.
supertoria Skrevet 4. april 2005 Forfatter #9 Skrevet 4. april 2005 takk for mange svar! da er det kanskje "bare" kjolen jeg trenger å bekymre meg om denne gangen. Lider av litt beslutningsvegring, det føles jo som om det er kjempelenge til enda for meg...jeg er klar over at det ikke er tilfelle - har en venninne som er uendelig frustrert over meg :oops: Er det noen som dele sine erfaringer om "gangen" i kjøpet av brudekjole? Jeg ser for meg at jeg finner en kjole som jeg så får sydd inn/ut på de riktige stedene hos en sydame, men det er kanskje litt leveringstid før man kommer til selve tilpasningen? supertoria
linky Skrevet 4. april 2005 #10 Skrevet 4. april 2005 Ville bare ønske deg til forumet, og med bryllup.
Minerva Grey Skrevet 4. april 2005 #11 Skrevet 4. april 2005 Varierer veldig - jeg fant kjole som passet meg i butikken, og siden det er en fjorårsmodell endte jeg opp med akkurat den; ingen bestilling, ingen venting. Ting å huske på dersom du shopper i Danmark er ting som: * Må kjolen bestilles og leveres? I så fall, kan den leveres til deg, eller må du tilbake til Danmark for å hente? * Tilpassning - kan du få den tilpasset der og da, (dersom du er i Danmark et par dager), får du den tilpasset 'lokalt' i Norge eller må du evnt. reise til Danmark igjen? * Toll - det koster litt å fortolle kjolen, vet ikke helt hvor mye, men det er det andre folk her som vet. Men ellers ser det ut til å være bred enighet om at kjoler er veldig mye billigere i Danmark. Noen hadde også link til 'Chanti'-ringer, bestillingsringer fra Danmark som var veldig billige. Regner med at våre ringer vil komme på et eller annet sted under 5500,- for helt enkle gullbånd, ett i gull og ett i hvitt gull, med ca. 5mm tykkelse. Det er i hvert fall prisen jeg merket meg hos Thune.
Scaramouche Skrevet 4. april 2005 #12 Skrevet 4. april 2005 Jeg var med ei en gang som kikka litt på kjole i København. Det ligger en brudesalong midt i gågaten (Strøget) som heter Lilja eller noe sånt. En kjole som kostet 8000,- her hjemme, kostet bare 2000,- der! Så er billigere i Danmark ja. Er vel bare å ta den under armen inn på flyet, det gjorde iallefall jeg da jeg kjøpte min i London. De var veldig greie og hjelpsomme på flyet, fikk henge den i et av skapene deres
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #13 Skrevet 5. april 2005 Jeg var med ei en gang som kikka litt på kjole i København. Det ligger en brudesalong midt i gågaten (Strøget) som heter Lilja eller noe sånt. En kjole som kostet 8000' date='- her hjemme, kostet bare 2000,- der! [/quote'] Mener å huske at denne butikken heter Lily
Martha Stewart Skrevet 5. april 2005 #14 Skrevet 5. april 2005 Brudekjolesalongen Lilly i København har mye pent ja! :-) Jeg har kjøpt både sko, veske og slør der. Spesielt det 2 meter lange sløret var mye billigere på Lilly enn i mange brudekjolesalonger her i Norge.
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #16 Skrevet 5. april 2005 Hei, Jeg kjøpte kjolen min i København, nærmere bestemt Tostrup. Dette var på Brude- og feststudiet (www.brud.dk) Jeg betalte 6.500 DKK for MS Celeste. Denne kjolen koster 16.000 kr i Norge. GOD TUR!
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #17 Skrevet 5. april 2005 Jeg var også på Brude- og feststudiet i Tostrup (tok tog fra København) og kjøpte kjolen min der. Super service og jeg anbefaler de på det varmeste. Jeg skal reise ned igjen og hente kjolen min (enda en jentetur! ), og de syr den til for meg mens jeg venter. Men vet at de kan sende den til deg også om du vil! Kjenner til det med beslutningsvegring forresten... Min forlover som var med meg var i utgangspunktet rimelig oppgitt over meg på det området. Men på Brude- og feststudiet ville de at jeg skulle prøve noen ulike typer kjoler slik at jeg ble helt sikker på den jeg ville ha. Og de hjalp meg virkelig til å finne en kjole som var "meg"! Bestemte meg faktisk der og da! Lykke til! :-)
TeddyToria Skrevet 5. april 2005 #18 Skrevet 5. april 2005 Brude- og feststudiet rett utenfor Køben har jo hauger og lass med kjoler. Der jobber det en som heter Bo, og han er bare såååå koselig og gir kjempegod service, både over telefon, mail og i det hele tatt... Det er forresten lov til å ta med seg varer for 6 000,- tollfritt til Norge, så hvis du henter kjolen selv i DK, så kan du spare penger på det. Mange kjoler er det jo leveringstid på, opp til 16 uker...men det kommer jo an på hvilken kjole du ender opp med, om det er en lagervare eller ikke osv. Hør med Hannemor her, hun har veldig god erfaring med dette stedet, kjøpte kjolen sin der selv. Jeg kom aldri så langt som til DK for å prøve, men har vært veldig positivt overrasket over alle tilbakemeldinger jeg har fått når jeg har vært i kontakt med dem... LYKKE TIL med både prøving, og funn av kjolen med stor K!!! www.brudeogfeststudiet.dk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå