Gå til innhold

Du har igjen 1000 kr dagen før lønning.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg fattig eller rik? 

Anonymkode: c20a3...e8e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rik

Anonymkode: 7497e...118

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg ikke har annet andre steder er jeg fattig

Anonymkode: e91aa...be8

• Liker 22
Skrevet

Fattig. Har litt mer buffer enn det, så ville blitt stresset om den plutselig var brukt opp.

• Liker 5
Skrevet

Rik er kanskje ikke ordet, men om jeg har det jeg trenger føler jeg meg ikke fattig🤭

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å si at det er ikke hva man har på konto som avgjør om man er fattig eller rik. Det er det man tjener og hvor knipen økonomien er mellom lønningene som teller. Jeg har rundt 300.000kr på bok, men må likevel leve nøkternt for at budsjettet skal gå i balanse, altså at jeg sitter med 300.000kr til neste lønn igjen. At det er "mye penger der", betyr ikke at de kan brukes opp.

Anonymkode: 27bd5...fab

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

kommer an på om du har sparekonto ved siden av. Har jeg 1000kr igjen på konto dagen før lønning vil jeg være fornøyd, jeg har nemlig en god bufferkonto og sparekonto i tillegg. 

Anonymkode: 4cb79...5ce

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fattig, bruker å ha igjen minst 9000

Anonymkode: 9dd2e...6f7

AnonymBruker
Skrevet

Rik 

Anonymkode: 33fac...726

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det er jo en god begynnelse :) Kommer litt an på hvor i livet du er? Da jeg jobbet meg gjennom videregående, hadde jeg følt meg rik. Jeg har forresten aldri følt meg fattig, bare blakk noen ganger. 

Anonymkode: 0ddfb...aec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er student, og pleier alltid å være skrapa før lønning. Så rik!

Anonymkode: bae6f...37b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For min del er det supert å stå igjen med såppas. Har ofte nok snudd på hver krone for å få endene til å møtes. 

Anonymkode: cce63...dc0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rik, gitt at jeg har penger på sparekonto. Jeg går i minus hver eneste måned (student uten jobb ved siden av, men har så jeg klarer meg), så å ha 1000 kr til overs hadde vært luksus.

Anonymkode: 2924f...708

• Liker 1
Skrevet

Ikkje rik, men ikkje fattig heller. Overfører til sparekonto den dagen Lønna kommer inn. Har eg 1000kr til overs ved neste lønning har eg berre brukt mindre enn beregnet liksom.. 

• Liker 3
Skrevet

Dere som sier rik, har dere ikke bufferkonto?

Det kommer jo an på hva som ligger i spørsmålet, men om alt jeg hadde på alle kontoer var bare 1000 kr hadde jeg vært kjempestresset. Da har man jo ingen økonomisk fleksibilitet om det skulle dukke opp uventede utgifter.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Duckie skrev:

Dere som sier rik, har dere ikke bufferkonto?

Det kommer jo an på hva som ligger i spørsmålet, men om alt jeg hadde på alle kontoer var bare 1000 kr hadde jeg vært kjempestresset. Da har man jo ingen økonomisk fleksibilitet om det skulle dukke opp uventede utgifter.

Har levd fra hånd til munn før, å det er ikke mye gøy nei. Hadde gjeld opp til ørene, alt jeg hadde til overs gikk til å betale det. Jeg hadde ikke råd til uventede utgifter, måtte spørre om et lite lån fra moren min for å betale en legeregning. Så det er noe jeg ikke unner noen å gå gjennom. 

Anonymkode: cce63...dc0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig ville det vært fordi jeg så jeg hadde penger til overs og overførte til sparing. Hvis jeg hadde brukt opp alt av lønn uten å spare, og hatt 1000 kr igjen dagen før lønning hadde jeg følt meg fattig.

Anonymkode: a3990...79b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det var det jeg hadde igjen av lønna, men jeg fortsatt hadde penger på sparekonto? Da hadde jeg følt meg rik, som student er jeg vant med å ha et par tusen når leie og slikt er betalt, og har ikke noe til overs i slutten av måneden. 

Anonymkode: 33e5a...9cd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...