Gå til innhold

For eller imot 6 timers arbeidsdag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

6-timers dager høres fint ut. Jobber ofte 10 timer og mer om gangen, men har også kortere dager (5-7) timer, og de dagene kjennes best. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si meg enig med Valhalla her (det skjer ikke så ofte) og si at arbeidstiden ikke bør settes ned. Jeg synes ikke arbeidsdagen skal økes til 10 timer, heller, men om noen år når de få skal betale for de mange, så trenger vi at flest mulig arbeider mest mulig. Den danske statsministeren (som jeg vanligvis heller ikke er enig med særlig ofte :wink: ) snakker om fleksibilitet over et helt liv, hvor man arbeider mer i noen perioder (når man er ung og når barna har blitt store) og litt mindre i andre. Samtidig synes jeg også alderen for når man går av på pensjon skal økes. Etter som at vi lever lengere og lengre, og generelt er friske og raske langt opp i årene, og samtidig tar lange utdannelser og kanskje ikke ikke begynner å jobbe før man nærmere seg 30, så blir det jo sånn: 30 år barnhage, skole, utdannelse; 30 år jobbing (med en del fri for å ta vare på barn); og så 30 år pensjon. Med andre ord en dobelt så lang periode hvor staten "passer på oss", enn den tiden vi betaler tilbake til staten gjennom skatt. Det sier jo seg selv at det ikke er så produktivt...

Piglet

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, jobbe 6 timer er helt supert. Skal selvsagt ha samme lønn, bør kanskje få litt ekstra siden vi har mer fritid å bruke lønna på. Syns også at vi bør få innført 10 ukers ferie. Samt 6 mnd betalt permisjon til å finne oss sjæl. Bruk opp hele oljefondet og lag en kjempefest..........

Start gjerne allerde på mandag, for da slipper jeg å legge frem alt jeg skulle ha jobbet med akkurat nå.

Gjest lilletroll
Skrevet
Hva med dere ,er dere for eller imot ? :o

Jeg er for 6 timers arbeidsdag, men lurer litt på hvem som skal betale for gildet.....for ingen er vel villige til å gå ned i lønn!? I hvertfall ikke jeg!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Sikkert grit på noen plasser, en i helsesektoren så blir det ike geninnførbart.

Det finnes ikke nok kvalifiserte folk til å fylle de plassene. Noe som atter en gang vil gå utover syke, svake.

Det høres fint ut, men er nok et valgløfte.

nei, dette har jeg ike tro på.

Gjest Anonymous
Skrevet
Ja, jobbe 6 timer er helt supert. Skal selvsagt ha samme lønn, bør kanskje få litt ekstra siden vi har mer fritid å bruke lønna på. Syns også at vi bør få innført 10 ukers ferie. Samt 6 mnd betalt permisjon til å finne oss sjæl. Bruk opp hele oljefondet og lag en kjempefest..........

Start gjerne allerde på mandag, for da slipper jeg å legge frem alt jeg skulle ha jobbet med akkurat nå.

Din drømmer :hoho: Bare ved å gå ned til 6 timers dag så vil noe øke sinnsykt en plass. Blir vel skatten og andre off ting det.

skal være glad om e kan få 8 t dag. Nå ar je 12.

Skrevet

Jeg er for å øke til 9 eller 10 timers dag i de yrkene hvor det lett kan gjøres. Har prøvd selv, og det funker fint, så lenge det er litt varierte arbeidsoppgaver å ta fatt på.. Og noe som jeg også synes er viktig: legge inn en lunsjpause på 1 time i løpet av denne lange dagen!

Er også veldig enig med attegløymda i den når det gjelder dette med at hjem er hjem, og jobb er jobb... Jeg synes det er uhyre viktig å kunne koble helt av når man kommer hjem.. Som jeg pleier å si: "Har eg fri så har eg fri, då gidder eg ikje å stresse!".. Ta livet med ro når dere kan! :)

Skrevet

Kan ikke si meg mere enig!! :sjarmor:

Vi har da masse andre ting å gjøre enn å jobbe hele dagen også??

:)

Gjest Gjesta
Skrevet

Med ti timers arbeidsdag ,skulle jeg meldt meg inn i klubben for de arbeidsledige jeg også... 8 timer er maksimalt av hva det jeg klarer iallefall

De to siste timene eksisterer jeg bare.. , det er ike normalt å jobbe så lenge som 8 timer..bare se på sykemeldinger..jeg er vikar, men kan jobbe så mye som jeg vil omtrent fordi staben er sykemeldt hele tiden. det skjønner jeg godt... med 6 timers arbeidsdag hadde vi garantert fått ned sykefraværet og folk hadde ikek blitt så utbrente... vi hadde faktisk tjent på det på lengere sikt mener nå jeg da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...