Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #1 Del Skrevet 4. april 2005 har hatt en liten kul på halsen siden juli i fjor. Har sjekket hos legen; hun er usikker på om det er en muskelknute eller lymfeknute. har også snakket med andre som god greie på det og alle er usikre. Hvem er det som helt sikkert kan si hva det er for noe? Man blir litt bekymret når man plutselig får en kul på halsen..den har gått litt opp og ned i str. Nå er den større; ca på str med en klinkekule. Er livredd for lymfekreft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 4. april 2005 #2 Del Skrevet 4. april 2005 vi har akkurat det samme... jeg har også en kul på halsen som har vært der ganske lenge nå, den er der lymfeknutene sitter, og har vært hos legen. den går også opp og ned i størrelse, så legen sa at så lenge den gjør det er det ikke en svulst. vi tok ingen tester av den fordi går opp og ned i størrelse... jeg hater at den er der... men må bare slå meg til ro med svaret fra legen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 4. april 2005 #3 Del Skrevet 4. april 2005 Er du så usikker må det vel gå an å ta en prøve av kulen? Da får du et sikkert svar slik at du slipper å uroe deg unødig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 4. april 2005 #4 Del Skrevet 4. april 2005 er litt skummelt å ta en prøve.... tenk om du får svaret du virkelig ikke vil ha... feil å tenke sånn, men det gjør jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 4. april 2005 #5 Del Skrevet 4. april 2005 er litt skummelt å ta en prøve.... tenk om du får svaret du virkelig ikke vil ha... feil å tenke sånn, men det gjør jeg Hva om det er noe galt? Da vil det bare bli verre og verre. Når du omsider kommer deg til legen kan det være for seint. Er det noe bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. april 2005 #6 Del Skrevet 4. april 2005 Få tatt en prøve. En kompis av mannen min hadde en sånn kul på halsen og det var lymfekreft. Han ble behandlet tidlig, både med operasjon og cellegift og han er nå helt frisk. Ikke for å skremme deg, men det er vel bedre å være på den sikre siden? Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #7 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg har også en sånn kul. Legen min sa at så lenge den går opp og ned i str så er det ikke farlig. De bruker å fjerne dem, men hun ville ikke gjøre det på meg fordi jeg ikke har fått noen rynker ennå og da ville de ikke klare å skjule arret. Så da får jeg bare leve med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 4. april 2005 #8 Del Skrevet 4. april 2005 :o Uansvarlige leger!!! Ei på den gamle jobben min fikk en sånn kul (23 år gammel). Hun trodde det måtte være noe stressrelatert, for hun hadde fått en sånn kul året før også, rett før eksamen, men den hadde blitt borte igjen (altså krympet). Plutselig var den der igjen, før eksamen, men denne gangen gikk hun til legen - og det var faktisk lymfekreft. Cellegift og hele pakka. De sa hun var blitt frisk igjen, men så fikk hun plutselig tilbakefall. Har ikke fått tak i henne på veldig lenge, vet ikke hvordan det gikk... Press legen så dere kommer dere til spesialist, eller i hvert fall får tatt prøve av kulen! Er det ingenting, så er det ingenting, men det er virkelig bedre å finne ut av det nå enn når det er for sent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 5. april 2005 #9 Del Skrevet 5. april 2005 hmm.... kanskje jeg skal bestille meg en time, sjansen for at det er kreft er jo liten... og ja, hvis det skulle være det er det såklart best å få vite det med en gang... uff, dette er ekkelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 5. april 2005 #10 Del Skrevet 5. april 2005 hmm.... kanskje jeg skal bestille meg en time, sjansen for at det er kreft er jo liten... og ja, hvis det skulle være det er det såklart best å få vite det med en gang... uff, dette er ekkelt... Bestill time med en gang. Jo lenger du utsetter dette, jo lenger går du å engster deg. Uansett hva svaret blir, må det da være bedre enn å gå i uvisshet? Det går nok bra skal du se :trøste: . Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 5. april 2005 #11 Del Skrevet 5. april 2005 men tenk om det er kreft!!!!!!! herregud da dør jeg.... :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest northstar i.i. Skrevet 5. april 2005 #12 Del Skrevet 5. april 2005 Gå til legen du. Du kan faktisk og bli syk av å sitte hjemme og engste deg slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 5. april 2005 #13 Del Skrevet 5. april 2005 jeg tenker ikke så mye på den egentlig, kjenner litt på den hver dag og er happy når den er liten/ikke kjenner den... er bare så utrolig redd for kreft, hvem er ikke det... uff.... men, jeg må Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 5. april 2005 #14 Del Skrevet 5. april 2005 men tenk om det er kreft!!!!!!! herregud da dør jeg.... :( :( Hvis det i verste fall skulle vise seg at det er kreft, har du store sjangser til å bli bra. Jo lenger du venter jo mindre blir sjangsene. Men mest sannsynlig er dette noe helt uskyldig. Ring og bestill time i dag. Forklar at du har funnet en kul og er redd for hva det kan være. Da skal du få time raskt. Det kommer nok til å gå så bra så :trøste: . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 5. april 2005 #15 Del Skrevet 5. april 2005 har faktisk lest en del om lymfekreft, og bortsett fra en kul har jeg ingen symptomer som svette, feber etc... så det er jo et godt tegn, samt at den forandrer størrelse.... ikke sant (?) jada, jeg skal bestille time... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #16 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg har hatt en kul på halsen i mange år, oppdaget den for første gang i 1998. Den er litt større enn en ert, vises såvidt utenpå huden, er hard og øm. For et par år siden fikk jeg en lege til å se på den, han mente det var en lymfeknute, helt ufarlig. Den forandrer ikke størrelse nevneverdig, men har kanskje blitt bittelitt mindre i løpet av åra. Jeg har enda ikke dødd, og kulen er der forsatt. Det er helt sikkert noe ufarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 5. april 2005 #17 Del Skrevet 5. april 2005 godt å høre =) har bestilt meg time nå, tenkte en del på det tidligere i dag, og har pratet en del med pappa som har helseutdanning, han er ikke lege, men føler at han kan en del... han sa det var lurt at jeg sjekket det, men siden jeg hadde hatt den så lenge burde jeg ha merket noe mer til den, som andre symptomer etc... har ihvertfall fått time om 2 uker, tirsdag 19.04... jeg tar det med ro og satser på at ingenting er galt, har leenge vurdert å sjekke hva det kan være, men har ikke turt... er nå fordi jeg har lest innleggene her jeg gjør det, så takk til alle litt ironisk at det ikke var jeg engang som startet tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #18 Del Skrevet 5. april 2005 det var jeg som startet tråden:). og jeg har nå fått det beste rådet: gå tilbake til min fastlege og få rekvisisjon til øre/nese/halslege. De er de som vet best ang kuler på halsen etc. tar rtg, ultralyd, evt vevsprøver etc. Jeg trodde jeg måtte til en indremedisiner som mange fortalte meg, men det var helt feil. De vet ikke nok om dette. Det er en øre/nese/halslege i Bogstadvn jeg har fått anbefalt. Skal bestille time i morgen! Jeg ser bare frem til å få det overstått.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 5. april 2005 #19 Del Skrevet 5. april 2005 det var jeg som startet tråden:). og jeg har nå fått det beste rådet: gå tilbake til min fastlege og få rekvisisjon til øre/nese/halslege. De er de som vet best ang kuler på halsen etc. tar rtg' date=' ultralyd, evt vevsprøver etc. Jeg trodde jeg måtte til en indremedisiner som mange fortalte meg, men det var helt feil. De vet ikke nok om dette. Det er en øre/nese/halslege i Bogstadvn jeg har fått anbefalt. Skal bestille time i morgen! Jeg ser bare frem til å få det overstått..[/quote'] Lykke til. Går nok bra. :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 6. april 2005 #20 Del Skrevet 6. april 2005 jeg var hos øre-nese-hals jeg også, sist jeg var inne.. og han spesialisten sjekka meg nøye i halsen etc (skulle ta mandler) og sa at den kulen ikke var no farlig.. tok ingen vevsprøver så vi får se.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå