AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Kan man ta opp fag fra videregående som privatist og melde seg opp til eksamen på egenhånd, eller må man gjøre det via nettstudier etc? Jeg har Helse og Sosialfag VG1, og fagbrev innenfor Reiseliv. Jeg har lekt litt med tanken på å ta Ambulansefag nå, jeg mangler jo bare fagene relatert til yrkesretningen. Og, regnes man som lærling eller praksiskandidat om man har eksamen i de relevante fagene? Anonymkode: f7ee7...f51
Celli Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Jeg hadde helse og sosial vg1, barne og ungdomsarbeider vg2 og påbygg vg3. Jeg tok eksamen i helsefagarbeider som privatist nå i november! Tror du bare trenger å ta eksamen i det faget eller de fagene du mangler for å bli lærling!
gudbevaremegvel Skrevet 10. januar 2019 #3 Skrevet 10. januar 2019 Du må ikke gjøre det via nettstudier, du kan bare melde deg rett til privatistkontoret 🙂 Det må du uansett, nettstudier har ikke lov til å sette karakter på deg.
pessimistisk Skrevet 16. januar 2019 #4 Skrevet 16. januar 2019 Er bare å melde seg opp Jeg tok flere fag fra vgs som privatist, men det faget jeg sleit mest med tok jeg som nettstudie. Jeg måtte uansett ta eksamen som vanlig privatist, men der fikk jeg undervisning på video, innleveringer som jeg fikk rettet osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå