AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 ..som har blitt voksen/tenåring. Kan de håndtere sinne reaksjoner? Blitt mer «voksen» på en måte? Har de venner? Anonymkode: 11e2d...e0d
Stoltskeiv Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Det spørs jo akkurat hvor mye de er innen for spekteret og fra person til person. Mange håndterer det fint og mange har ekstra vansker med å håndtere det. Men da er det trening som gjelder. Det kan ta lang tid, men det kan trenes opp med sinnet. Det finnes også de med asberger som man ikke kan merke noe til det. Jeg er innenfor spekteret, men ingen kan se eller merke noe til i oppførselen min at jeg er innenfor spekteret Det eneste er at jeg blir utrolig fort opphengt i mine interesser. Jeg hadde ikke språk før jeg var fire og forandringer kan være vanskelig, men jeg takler de bare jeg får litt tid til å omvende ting, men jeg lager ikke noe vanskeligheter ut av det. Trenger ikke nevne opp alt. Men det finnes ulike grader på alle sammen :) 1
lmv Skrevet 11. januar 2019 #3 Skrevet 11. januar 2019 Jeg har 2 brødre med asperger. Den ene som ble veldig sosialisert i slutten av tenårene klarer seg godt i dag. Han har både samboer, mange venner og en veldig bra jobb! I tillegg flyttet han til en annen kant av landet. Man skal være god for å merke på han at han har Asberger, og han var nesten den som var mest ekstrem av brødrene mine som liten. Den andre broren min derimot, har blitt mindre sosialisert pga avhengighet til dataspill, så han sliter fremdeles som voksen med raserianfall, sosialisering og med å "forstå" andre mennesker. Ellers vil jeg si at begge ble veldig rolig med alderen. 1
Celtic Heart Skrevet 11. januar 2019 #4 Skrevet 11. januar 2019 Min har aldri hatt sinneproblemer. Du merker at det er «noe» med han, men de færreste tar aspergerbiten før de blir fortalt det. Han har aldri vært umoden, heller litt for reflektert for sitt eget beste til tider. Han er i full gang med læretid og skal videre som ingeniør. Har få, men gode venner. Aspergere er ikke like og de kan være lite eller sterkt rammet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå