lilja Skrevet 4. april 2005 #1 Skrevet 4. april 2005 Hvor mye bør man betale private som serverer i bryllupet? Kommer jo selvsagt an på hvor lenge de arbeider, mem sånn i timen f.eks? (skal ha noen 18-åringer vi kjenner til å servere)
Ms Lilja Skrevet 4. april 2005 #3 Skrevet 4. april 2005 Vi bruker ikke bekjente, men folk som driver i bransjen. må nok betale 200 kr timen for å få de vi vil ha til å bruke lørdagskvelden på oss :-) Vi blir nok ca 80 til bords, og det er viktig for oss at ting "flyter"(ikke bokstavligtalt selvfølgelig )Greit med proffe da.
linky Skrevet 4. april 2005 #4 Skrevet 4. april 2005 Hvis en bruker bekjente da, hvor mye betaler man dem da sånn ca.?
Cathie Skrevet 4. april 2005 #6 Skrevet 4. april 2005 Vi syns det blir litt ekkelt å betale, sånn at vi skal gi en liten oppmerksomhet sammen med takkekortet, vinflasker, ett sett med f eks badeoljer og sånn, tilpasser til personen...
linky Skrevet 4. april 2005 #7 Skrevet 4. april 2005 Vi syns det blir litt ekkelt å betale, sånn at vi skal gi en liten oppmerksomhet sammen med takkekortet, vinflasker, ett sett med f eks badeoljer og sånn, tilpasser til personen... Det tenkte vi også på. kanskje gi en vinflaske, blomster eller noe sånt
Minerva Grey Skrevet 4. april 2005 #8 Skrevet 4. april 2005 Vi har 'bekjente' som serveringshjelp - dvs. en jente og venninnene hennes som min mann kjenner. Alle andre vi kjenner er endten bedt, eller faller i den litt ubehagelige 'de ble nesten bedt, lurer på om de blir snurte om vi ber dem om å hjelpe til'-kategorien. Vi har avtalt at de får 500,- hver seg for kvelden, pluss være med på festen etterpå (med gratis bar). Cateringfirmaets 'proffe' folk skulle ha 275,- i timen, hvilket ble mer enn dobbelt så dyrt... :s
Glossy Skrevet 4. april 2005 #9 Skrevet 4. april 2005 Vi hadde bare kjente servitører og betalte de på time basis. Noen gikk etter middag da vi ikke trengte så mange til kaffi. Betalte de 80 kr timen.
anyvold Skrevet 4. april 2005 #10 Skrevet 4. april 2005 Da jeg og sambo serverte i bryllup fikk vi to vinflasker hver. Synes det var helt greit og det har vi også tenkt å gjøre. En rød og en hvit.
tommeline Skrevet 4. april 2005 #11 Skrevet 4. april 2005 Hvis serveringen er en vennetjeneste syns jeg vin er en fin takk for hjelpen. Er det unge jenter (f.eks skoleelever) er vel ca 100 kr en grei lønn for strevet. Regner med at dette går rett i lomma, så da er det jo ganske bra fortjeneste...
Gjest Madam Felle Skrevet 4. april 2005 #12 Skrevet 4. april 2005 dette lurer vi også på, for noen mener vi bør gi de ca 200 kr timen. Men jeg syns det er mye, når ingen av de er servitører. Ansvarshavende ( 20 år gammel) er snart utdannet kokk, og bør få litt mer enn de andre. søsteren ( 22 år gammel) er frisørlærling, og skal være med å servere + stå i baren. broren ( 17 år gammel) skal rydde ol minsten ( 15 år gammel) skal stå i oppvasken) han på 17 har jeg en egen avtale med, for jeg hjelper han med matematikken mot at han hjelper til i bryllupet. Det er også han som har hovedasnvaret for vasking av lokalet dagen etter ( eller på natten) Hvor mye ville dere betalt til de andre?
tommeline Skrevet 4. april 2005 #13 Skrevet 4. april 2005 dette lurer vi også på, for noen mener vi bør gi de ca 200 kr timen. Men jeg syns det er mye, når ingen av de er servitører. Ansvarshavende ( 20 år gammel) er snart utdannet kokk, og bør få litt mer enn de andre. søsteren ( 22 år gammel) er frisørlærling, og skal være med å servere + stå i baren. broren ( 17 år gammel) skal rydde ol minsten ( 15 år gammel) skal stå i oppvasken) han på 17 har jeg en egen avtale med, for jeg hjelper han med matematikken mot at han hjelper til i bryllupet. Det er også han som har hovedasnvaret for vasking av lokalet dagen etter ( eller på natten) Hvor mye ville dere betalt til de andre? Jeg syns 200 er mye for ufaglærte servitører (som du kjenner fra før?). Holder på 100 kroner som jeg skrev over, kanskje 150-200 for kokkelærlingen? Med fare for å ta feil, tror jeg grunnlønn for ufaglærte servitører uten erfaring er 110-120 kr (noen får rette meg hvis jeg er helt på viddene..). En i arbeid ville jo fått tillegg siden dette er om kvelden, men alt i alt blir det ikke så værst.
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #14 Skrevet 4. april 2005 Jeg hadde jobb på et hotell som ufaglært servitør for et par år siden og tjente 112 kroner timen uten tillegg, noe mer på kveldstid og helger.
Gjest happyending Skrevet 4. april 2005 #15 Skrevet 4. april 2005 Hva med å ta kontakt med dem som utdanner seg til å bli servitører? Altså elever på vk1 servitør? Det finnes mange slike avdelinger rundt om i Norge, og disse elevene er flinke!! og tar mellom 100 og 150kr i timen.. De har i tillegg uniformer, slik at de ser profesjonelle ut..
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #16 Skrevet 5. april 2005 Vi skal ha to venniner av meg (ikke så gode venniner at de ble invitert i bryllupet), de skal være med å serverevelkomstdrink, og middag, og gjøre i stand til kaffe, så blir de med på festen etter dette. Jeg hadde tenkt å betale dem, men de ville ikke, de gjør meg en tjeneste nå, jeg gjør dem en annen gang. I tillegg skal vi ha 3 servitører til som cateringselskapet skal ha med. Kokken på stedet foreslo at jeg skulle betale disse 150 kr i timen, men da er dette flinke servitører, og vi betaler dem direkte.
lene24 Skrevet 5. april 2005 #17 Skrevet 5. april 2005 vi betaler 150 kr timen til alle sevitørene... Det var den prisen 3 av servitørene skulle ha( de har tilknytning til lokalet ) og da synes vi det er fair å gi dette til de andre vi leier inn også
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2005 #18 Skrevet 5. april 2005 Vi har tenkt til å leie inn et par unge jenter til å rydde av middagstallerkner, sette i oppvaskmaskinen, gjøre klar dessærtallerkner + dessær. Etter dessær samle de inn, ny runde i oppvaskmaskin. + lage kaffe, sette ut kaffekopper/asjetter. Det blir noen timers jobb - avhengig av hvor raske og flinke de er. Tenkte 500 hver er ok.
Vendelin Skrevet 5. april 2005 #19 Skrevet 5. april 2005 Vi betaler 150 kroner timen for servitørene til middag. Disse er faglærte. Etter middag betaler vi bekjente 100 kroner timen for rydding/ bartendering osv.
Gjest the imp Skrevet 5. april 2005 #20 Skrevet 5. april 2005 Jeg var serveringshjelp i et bryllup for noen år siden. Vi som serverte fikk da 500 kr hver og mat. Fikk også være med på festen etterpå. Serveringen gikk ut på å sette fram koldtbord, servere vin og rydde bort etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå