Gå til innhold

Hva er greit? Gi bort skiklær og forhåndsvask.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er litt i stuss nå. Jeg har omsider gått i gang med den store opprydningen. Mange sekker med hverdagsklær har gått i UFF og Fretexkontainerne, men nå har jeg gått løs på ski/vinterklær. Det har sittet litt langt inne, og jeg har vurdert å legge ut for salg, fordi det meste (40 - 50 plagg,), er skijakker/bukser/skalljakker/fleece - i gode merker. Men vi bor på landet, kjøp og salg er styrete, og vi har ganske mange flyktningfamilier her, som skal møte vinteren i Norge for første gang. Så jeg tenker å gi disse klærne, alle fotballsko, PS3 + xbox som ble parkèrt da ungene fikk PS4 og alt av DVD og spill til disse, til flyktningsenteret, hvis de vil ha det. Men så var det å preppe da... Jeg vasker selvsagt det som har flekker/er skittent. .Men mye er vasket og hengt bort, så fravokst, så det har hengt i boden i 2 - 4 år. Det vil ta meg en liten evighet og en formue i impregneringsvaskemiddel å gå over absolutt alt, og jeg vet jo ikke om de bryr seg om klærene en gang. Det samme med filmene. Det er over 100 titler, og barna mine herjet bra med dem da de var små, men store nok til å "sette på selv!!!" Jeg har sjekket over og kastet dem som jeg ser vil være håpløse å spille av, men ser og mange fingeravtrykk som bare er å skylle bort. Men det og er en hel prossess å gjøre noe med. Er det greit å bare levere det fra seg, eller framstår det som nedlatende at det ikke er nyvasket eller har fingeravtrykk? Jeg kan jo bare mose alt i conteiner, men jeg har faktisk lyst til at disse fine ungene som jeg stadig møter i jobbsammenheng, skal få møte vinteren i gode kvalitetsklær. 

Anonymkode: e1f87...1cd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vasket det som er åpenbart skittent eller lukter. Hadde aldri giddet å vasket det som så greit ut.

Anonymkode: 3b1d8...05f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...