AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Etter ca 8 uker. Anonymkode: 1a5dd...42d
Celli Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 Mellom 6-8 uker merket jeg effekten! Jeg er veldig fornøyd med resultatet det ga - og hunden min har det mye bedre nå😊
Tabris Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 Ca 6 uker, og de 3 første ukene kan det bli verre.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 Merket ikke noe tror jeg.... Anonymkode: 8fa03...379
Supermammsen75 Skrevet 7. januar 2019 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2019 Jeg håper det blir bedre. Verdens snilleste hund, men enkelte hanhunder tåler han iklikke e trynet på. Tror det er testosteron. Ellers er jeg lei folk med små hunder som lar hundene sine gjøre utfall uten å bli snakket til. Gjelder ikle alle selvfølgelig. Men store hunder opplever vi dette lite med. Han ble tatt av en i sommer, så små hunder må vi nok jobbe enda mer med. Vi trene jevnt, så dette er ikke noe quick fix. Kun 5 dager og synes han var værre i går. Og hvis det er rett. Gruer jeg meg til de neste ukene. Men funker det er det jo verdt det.
Tabris Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 4 hours ago, Supermammsen75 said: Jeg håper det blir bedre. Verdens snilleste hund, men enkelte hanhunder tåler han iklikke e trynet på. Tror det er testosteron. Ellers er jeg lei folk med små hunder som lar hundene sine gjøre utfall uten å bli snakket til. Gjelder ikle alle selvfølgelig. Men store hunder opplever vi dette lite med. Han ble tatt av en i sommer, så små hunder må vi nok jobbe enda mer med. Vi trene jevnt, så dette er ikke noe quick fix. Kun 5 dager og synes han var værre i går. Og hvis det er rett. Gruer jeg meg til de neste ukene. Men funker det er det jo verdt det. Er det i bånd han gjør utfall mot andre hunder? Kastrering i seg selv vil nok ikke gjøre så mye med akkurat det, fordi kastrering ikke fjerner usikkerhet. Og det er usikkerhet som gjør at hunder reagerer på andre hunder. Men det kan redusere stressnivået såpass at det blir lettere for deg å trene. Forøvrig har det lite for seg å "snakke til" en hund som gjør utfall, uansett størrelse. Når en hund faktisk gjør utfall så er stressnivået så høyt at man når sjelden inn med noe som helst. Da er det mye bedre å være i forkant og trene FØR man er så nær den andre hunden at man får utfall. Jeg vet ikke hvordan du trener, men anbefaler å lese om kindereggøvelsen. Den er utrolig god å bruke til nettopp slike ting: http://www.siddishundeskole.com/wp-content/uploads/2018/04/Kindereggøvelsen.pdf 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 For oss tok det unormalt lang tid (12-13 uker), men da den virket virket den godt. Vi valgte, i samråd med veterinær, kirurgisk kastrering siden den kjemiske fungerte så bra, men hadde veldig kort virketid. Anonymkode: e43ce...9fa
Supermammsen75 Skrevet 7. januar 2019 Forfatter #10 Skrevet 7. januar 2019 (endret) Det er ikke alle hunder. I går gjorde annen hund utfall og så reagerte han. Som regel går drt bra så.øemge de amdre humdene ikle bråker. Jeg opplever det ikke som usikkerhet. Ganske sikker på at han er høy på seg selv. Slabbedasken. Endret 7. januar 2019 av Supermammsen75
Tabris Skrevet 7. januar 2019 #11 Skrevet 7. januar 2019 1 hour ago, Supermammsen75 said: Det er ikke alle hunder. I går gjorde annen hund utfall og så reagerte han. Som regel går drt bra så.øemge de amdre humdene ikle bråker. Jeg opplever det ikke som usikkerhet. Ganske sikker på at han er høy på seg selv. Slabbedasken. Det høres ut som usikkerhet. En hund som er stødig og trygg bryr seg lite om at andre hunder gjør utfall. De har ikke noe behov for å reagere på det. Jeg tror ikke en hund skjønner konseptet "være høy på seg selv".
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #12 Skrevet 8. januar 2019 På 7.1.2019 den 6.45, Supermammsen75 skrev: Jeg håper det blir bedre. Verdens snilleste hund, men enkelte hanhunder tåler han iklikke e trynet på. Tror det er testosteron. Ellers er jeg lei folk med små hunder som lar hundene sine gjøre utfall uten å bli snakket til. Gjelder ikle alle selvfølgelig. Men store hunder opplever vi dette lite med. Han ble tatt av en i sommer, så små hunder må vi nok jobbe enda mer med. Vi trene jevnt, så dette er ikke noe quick fix. Kun 5 dager og synes han var værre i går. Og hvis det er rett. Gruer jeg meg til de neste ukene. Men funker det er det jo verdt det. Hvordan tenker du at jeg skal snakke til hunden min mener du? Jeg har er liten hund som kan reagere på andre, pga usikkerhet. Vi går omveier, snur osv, men noen ganger kommer folk for brått på eller lignende, og da kan han reagere med å bjeffe og prøve å hoppe mot den andre. Jeg holder han fast i bånd såklar, men å snakke til han ser jeg ingen grunn til. Anonymkode: 7727b...c71 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #13 Skrevet 8. januar 2019 På 06.01.2019 den 23.49, Tabris skrev: Ca 6 uker, og de 3 første ukene kan det bli verre. Har kirurgisk kastrert hunden før den kom til et tidligere hjem der den er trygg. Det er tre uker siden, den gjør utfall mot bilder og fremmede folk. Når kan de vente bedring? Jeg visste ikke at den har vært sju plasser siste året. Hunden er to og et halvt år. De vil bruke tid og tålmodighet. Hunden kjenner alle familiens hunder fra før, og gjør ikke utfall mot de. Greia var at den også var hypeseksuell. Anonymkode: b7f5b...48e
Tabris Skrevet 8. januar 2019 #14 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har kirurgisk kastrert hunden før den kom til et tidligere hjem der den er trygg. Det er tre uker siden, den gjør utfall mot bilder og fremmede folk. Når kan de vente bedring? Jeg visste ikke at den har vært sju plasser siste året. Hunden er to og et halvt år. De vil bruke tid og tålmodighet. Hunden kjenner alle familiens hunder fra før, og gjør ikke utfall mot de. Greia var at den også var hypeseksuell. Anonymkode: b7f5b...48e Utfallene vil ikke forsvinne av kastreringen, det må trenes på. Men kastrering kan føre til at stressnivået går ned slik at treningen blir litt enklere. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #15 Skrevet 8. januar 2019 1 minutt siden, Tabris skrev: Utfallene vil ikke forsvinne av kastreringen, det må trenes på. Men kastrering kan føre til at stressnivået går ned slik at treningen blir litt enklere. Takk. Jeg fikk råd av hundetrener om at å kastrere var det rette. Trening kommer i tillegg. Anonymkode: b7f5b...48e
Supermammsen75 Skrevet 8. januar 2019 Forfatter #16 Skrevet 8. januar 2019 (endret) Jeg sa ikke at han gjorde utfall. Den andre hunden gjorde. Ba ikke om råd, men lurte på hvor fort den kjemiskekastrering virker. Alt annet er under kontroll. Kan bli spennende de 3 neste ukene på trening. Endret 8. januar 2019 av Supermammsen75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå