Sirah Skrevet 21. januar 2019 #21 Skrevet 21. januar 2019 Nå må vi ikke glemme at det ikke er friske, voksne mennesker som skal håndtere disse hundene, men mennesker med store funksjonshemninger. Da må man ofte bruke litt sterkere hjelpemidler for å ivareta sikkerheten til både menneske og hund. En normal, frisk mann vil i de aller fleste tilfeller kunne lære en hund å gå pent i bånd uten bruk av sterke hjelpemidler, det er faktisk ikke så enkelt for en mann i rullestol. Nei vel, kanskje ikke VI ville løst det på denne måten, men vi må ha respekt for at det finnes flere veier til Rom og dette var en løsning for akkurat denne situasjonen. 11
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #22 Skrevet 21. januar 2019 Alt utstyr på hund kan misbrukes. Jeg kan skade en hund i en sele og jeg kan skade en hund i strupebånd. Det kommer an på hunden og eieren. Bruke grime som en ekstra sikkerhet synes jeg er lurt. Anonymkode: b1e98...aa9 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #23 Skrevet 21. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Til TS, jeg ville brukt en sele med feste foran, og så festet i denne og halsbånd samtidig, da sitter hunden i en skrustikke og har null sjans å snu seg mot det dere passerer, slik: Anonymkode: 932e9...c56 Er det bedre enn grime altså? Jeg har kjøpt grime og fester den med en forlenger mellom grime og feste foran på selen.....blir nesten d samme.. Anonymkode: 0f587...6ef
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #24 Skrevet 22. januar 2019 Jeg har i verste hormon tiden gått med grime på min 45 kg tunge hund. Jeg hadde nemlig ikke hatt kontroll uten. Nå er han eldre og roligere og grimen ligger igjen hjemme. Anonymkode: 18160...b51
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #25 Skrevet 22. januar 2019 På 7.1.2019 den 13.03, Tabris skrev: Ikke hvis hunden drar en del i båndet. Brystseler vil da legge feil belastning på skuldrene. Hva skal man bruke da?? Anonymkode: 7848b...ba1
Tabris Skrevet 22. januar 2019 #26 Skrevet 22. januar 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva skal man bruke da?? Anonymkode: 7848b...ba1 En sele som sitter godt - Y-sele er bra. F.eks Ruffwear, Non-stop eller Hurrta. Noen av disse har også frontfeste slik at man har litt bedre kontroll om man har en stor hund som drar. Det beste for både hund og eier er uansett at man trener på å få ned stressnivået til hunden ute slik at den ikke drar så mye.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #27 Skrevet 22. januar 2019 18 hours ago, AnonymBruker said: Er det bedre enn grime altså? Jeg har kjøpt grime og fester den med en forlenger mellom grime og feste foran på selen.....blir nesten d samme.. Anonymkode: 0f587...6ef Det opplegget har jeg ikke sett så det vet jeg ikke. Anonymkode: 932e9...c56
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #28 Skrevet 23. januar 2019 Som skrevet tidligere, denne typen er ypperlig. Halti er merket jeg bruker. Anonymkode: 96d49...fa3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #29 Skrevet 23. januar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Som skrevet tidligere, denne typen er ypperlig. Halti er merket jeg bruker. Anonymkode: 96d49...fa3 Den hindrer skulderbevegelsene, ikke bra. Anonymkode: b1e98...aa9 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #30 Skrevet 23. januar 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Den hindrer skulderbevegelsene, ikke bra. Anonymkode: b1e98...aa9 Denne typen er ypperlig. Sånn er det. Anonymkode: 96d49...fa3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2019 #31 Skrevet 23. januar 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne typen er ypperlig. Sånn er det. Anonymkode: 96d49...fa3 Selv om det kan ødelegge for hunden? Ja det passer jo deg best så da 🙄 Anonymkode: 10664...ff0 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #32 Skrevet 12. februar 2019 Får disse nye hundeeierne og hundene deres noen oppfølging etter at TV-kameraene er skrudd av, etter at programmet har blitt sendt på TV ? Anonymkode: b9c41...5ee
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #33 Skrevet 12. februar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Får disse nye hundeeierne og hundene deres noen oppfølging etter at TV-kameraene er skrudd av, etter at programmet har blitt sendt på TV ? Anonymkode: b9c41...5ee Det lurer jeg også på! Hadde vært kjekt å fått vite! Ellers, jeg bruker nå grime festet til selen (med frontfeste) og det hjelper i trening ved at han roer seg raskere når vi passerer andre hunder. Må fortsatt passe på avstand og trener masse, men føler jeg får raskere kontakt. Hilsen TS Anonymkode: 0f587...6ef 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #34 Skrevet 12. februar 2019 På 21.1.2019 den 10.59, AnonymBruker skrev: Jeg synes det virker som hun velger veldig energiske raser til familiene? Lurer på hvordan det har gått. Anonymkode: f6077...bf1 Jeg og! Skulle gjerne hatt oppdatering. Glad den border collien(??) på Løren ikke ble værende i det hjemmet. Skjønte ikke det valget helt, men. Når det er sagt, sansen for dama! Virker flink. Skulle gjerne sett mer av hvordan hun lærer bort triks. Anonymkode: df432...79c 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #35 Skrevet 13. februar 2019 On 1/23/2019 at 11:51 AM, AnonymBruker said: Selv om det kan ødelegge for hunden? Ja det passer jo deg best så da 🙄 Anonymkode: 10664...ff0 Haha!! Har aldri noensinne opplevd, hørt om en eneste hund som har "blitt ødelagt ". Og dette i et miljø med hundrevis av hunder , diverse hundetrenere og veterinærer. Anonymkode: 96d49...fa3
Sirah Skrevet 13. februar 2019 #36 Skrevet 13. februar 2019 Er det bare meg som stusser litt på hundene som blir plukket ut? De fleste er jo ganske store og relativt aktive hunder som selv jeg hadde slitt med å gitt nok mosjon og hjernetrim. Dette er hunder mennesker med store fysiske utfordringer skal ha? Det virker på meg som om hun plukker ut hunder som oppfyller hennes krav til en hund og til hennes bruk er nok de fleste av disse hundene helt perfekte. Stusser bare litt over valgene i flere av episodene.... Store, sterke, aktive hunder med adferdsproblemer til mennesker uten styrke i armene og svært dårlig balanse lissom. Jeg håper virkelig det har gått bra med alle sammen. Og at de fortsetter å få oppfølging etter at kameraene er skrudd av. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #37 Skrevet 13. februar 2019 5 minutter siden, Sirah skrev: Er det bare meg som stusser litt på hundene som blir plukket ut? De fleste er jo ganske store og relativt aktive hunder som selv jeg hadde slitt med å gitt nok mosjon og hjernetrim. Dette er hunder mennesker med store fysiske utfordringer skal ha? Det virker på meg som om hun plukker ut hunder som oppfyller hennes krav til en hund og til hennes bruk er nok de fleste av disse hundene helt perfekte. Stusser bare litt over valgene i flere av episodene.... Store, sterke, aktive hunder med adferdsproblemer til mennesker uten styrke i armene og svært dårlig balanse lissom. Jeg håper virkelig det har gått bra med alle sammen. Og at de fortsetter å få oppfølging etter at kameraene er skrudd av. Jeg har også stusset ved de store sterke og energiske hundene. Jeg lurer på om de virkelig vil oppleves som hjelpehunder? Vil de ikke kreve at en funksjonsfrisk tar seg av dem, gir dem fysiske utfordringer og slikt? Det er jo noe begrenset hva hunden kan bidra med selv om den kan plukke opp ting. Den største hjelpen er vel selskap. Anonymkode: d627b...53b 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #38 Skrevet 13. februar 2019 Det er jo disse store og energiske hundene som gjerne omplasseres fordi de blir for mye for de forrige eieerne? Hele gimmiken til programmet er at omplasseringshunder skal kunne bli til hjelpehunder for disse personene. Anonymkode: 9a3dd...e11
Sirah Skrevet 13. februar 2019 #39 Skrevet 13. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også stusset ved de store sterke og energiske hundene. Jeg lurer på om de virkelig vil oppleves som hjelpehunder? Vil de ikke kreve at en funksjonsfrisk tar seg av dem, gir dem fysiske utfordringer og slikt? Det er jo noe begrenset hva hunden kan bidra med selv om den kan plukke opp ting. Den største hjelpen er vel selskap. Anonymkode: d627b...53b Ja det samme tenker jeg. At hovedstellet/mosjonen av disse hundene må en fysisk frisk person ta seg av og da var vel litt av hensikten vekk? Greit nok at de kan plukke opp ting og at det dermed er en nyttig med en litt større hund, men det finnes jo større hunder som ikke er fulle av ADHD? Og som du sier: Den største hjelper virker jo som om er at de får selskap og det kan man jo få med en langt mindre hund som sikkert er veldig mye enklere å håndtere om du ikke er så "sterk". 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo disse store og energiske hundene som gjerne omplasseres fordi de blir for mye for de forrige eieerne? Hele gimmiken til programmet er at omplasseringshunder skal kunne bli til hjelpehunder for disse personene. Anonymkode: 9a3dd...e11 Ja det er jo riktig nok, men det finnes jo mindre og roligere omplasseringshunder også? Om man bare leiter litt mer. Ikke alle hunder omplasseres fordi eieren ikke kan håndtere dem lissom.....
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #40 Skrevet 13. februar 2019 2 hours ago, Sirah said: Er det bare meg som stusser litt på hundene som blir plukket ut? De fleste er jo ganske store og relativt aktive hunder som selv jeg hadde slitt med å gitt nok mosjon og hjernetrim. Dette er hunder mennesker med store fysiske utfordringer skal ha? Det virker på meg som om hun plukker ut hunder som oppfyller hennes krav til en hund og til hennes bruk er nok de fleste av disse hundene helt perfekte. Stusser bare litt over valgene i flere av episodene.... Store, sterke, aktive hunder med adferdsproblemer til mennesker uten styrke i armene og svært dårlig balanse lissom. Jeg håper virkelig det har gått bra med alle sammen. Og at de fortsetter å få oppfølging etter at kameraene er skrudd av. Jeg har reagert på det samme. De fleste som driver aktivt med lydighet har en greie for collier, men det er også rasen som ligger øverst på omplasseringslistene, så det er ikke en hund for alle. At store, sterke, krevende hunder blir gitt til mennesker uten hundeerfaring og uten styrke til å håndtere dem er jo interessant. Jeg er veldig spent på om hundene fortsetter å få den mentale stimulien de behover for å trives? For de av deltagerne som ikke trenger en sterk hund til å dra eller bære, er det undøvendig med en så stor hund. For eksempel han i forrge episode som ville ha en venn å komme seg ut med, og til å vekke seg om morgenen, så hadde det gått med en betydelig mindre hund. Det sagt så har jeg blitt utrolig sjarmert av alle hundene som har vært med. Spesielt Pi som ble matchet med gutten i rullestol, og hunden i forrige epsiode som ble matchet med han med epilepsi. Anonymkode: eb6d4...060 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå