AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Noen som så programmet? Hva tenker dere om bruk av grime for å trene passering? Jeg har en hund som jeg trener passering på og syns dette så nyttig ut. Hvorfor bruke/hvorfor ikke? Som et tillegg. Anonymkode: 0f587...6ef
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Grime er et fint hjelpemiddel når man trener med en sterk hund. Det snur hodet mot deg slik at hunden ikke får kraft til å dra. Anonymkode: 10664...ff0 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grime er et fint hjelpemiddel når man trener med en sterk hund. Det snur hodet mot deg slik at hunden ikke får kraft til å dra. Anonymkode: 10664...ff0 Kan det brukes som hjelpemiddel i forhold til passeringstrening? Jeg trener positiv belønning og trekker meg ut, men kan jeg bruke grimen som et tillegg her? Anonymkode: 0f587...6ef
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 Synes absolutt ikke noe om bruk av grime. Grøss og gru hvis hunden plutselig skulle rykke skikkelig til. Anonymkode: 8d97d...2db 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #5 Skrevet 7. januar 2019 Grime er mye bedre enn halsbånd. Halsbånd er bevist gir nerveskader i nakken. Men skal du trene passering med grime er det greit å ha med instruktør de første gangene og lære teknikken ordentlig Anonymkode: a7a59...22e 8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #6 Skrevet 7. januar 2019 Jeg brukte grime når vi skulle lære hunden å ikke dra. Det er en veldig stor rase og til tider vanskelig å holde igjen. Det fungerte veldig bra! Anonymkode: ef80c...4c4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #7 Skrevet 7. januar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes absolutt ikke noe om bruk av grime. Grøss og gru hvis hunden plutselig skulle rykke skikkelig til. Anonymkode: 8d97d...2db Halsbånd er da mange ganger værre Anonymkode: 10664...ff0 4
Tabris Skrevet 7. januar 2019 #8 Skrevet 7. januar 2019 Grime kan være et godt hjelpemiddel på veldig sterke hunder. Men da kun i korte intervaller mens man trener aktivt på det som er utfordringen. Hunden kan fort gjøre stor skade på seg selv om den drar brått til. Da er det bedre med sele med frontfeste. Det vil ikke være like ubehagelig og gjøre like mye skade. 10
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Halsbånd er da mange ganger værre Anonymkode: 10664...ff0 Synes ikke noe om halsbånd heller Anonymkode: 8d97d...2db 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #10 Skrevet 7. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke noe om halsbånd heller Anonymkode: 8d97d...2db Er brystsele innenfor? Anonymkode: 6bc35...e80 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #11 Skrevet 7. januar 2019 Vi unngikk grime og halsbånd. Brukte sele, og i korte perioder en sele med festing i front så hunden snudde seg. Han bykset mye, så en grime ville gjort for mye skade. Ikke mot andre altså, bare hit og dit. Anonymkode: 91365...c85 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #12 Skrevet 7. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er brystsele innenfor? Anonymkode: 6bc35...e80 Ja, det kveler ikke hunden og gir heller ikke nakkeskader Anonymkode: 10664...ff0
Tabris Skrevet 7. januar 2019 #13 Skrevet 7. januar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker said: Er brystsele innenfor? Anonymkode: 6bc35...e80 Ikke hvis hunden drar en del i båndet. Brystseler vil da legge feil belastning på skuldrene. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #14 Skrevet 7. januar 2019 6 timer siden, Tabris skrev: Grime kan være et godt hjelpemiddel på veldig sterke hunder. Men da kun i korte intervaller mens man trener aktivt på det som er utfordringen. Hunden kan fort gjøre stor skade på seg selv om den drar brått til. Da er det bedre med sele med frontfeste. Det vil ikke være like ubehagelig og gjøre like mye skade. Det er det som gjør at jeg foreløpig ikke har kjøpt, at jeg er redd for at han plutselig rykker til (noe han gjør hvis avstanden blir for kort). Men det frister å prøve ut som et tillegg når vi trener. Anonymkode: 0f587...6ef
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #15 Skrevet 8. januar 2019 Bruk av grime gir stor fare/sjanse for whiplash rett og slett. Jeg ble kjempeskuffet da jeg så de brukte det. I tillegg er det veldig ubehagelig å ha noe liggende over neseryggen så nært øynene. Hunder venner seg til, og aksepterer det meste (dessverre). Så derfor tillater vi ignorante mennesker å gjøre sånne ting med hundene våre. At en som har vunnet NM i lydighet brukte grime for å trene hunden til å gå pent i bånd var veldig skuffende synes jeg. Anonymkode: 4912e...891 4
Tabris Skrevet 8. januar 2019 #16 Skrevet 8. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: At en som har vunnet NM i lydighet brukte grime for å trene hunden til å gå pent i bånd var veldig skuffende synes jeg. Anonymkode: 4912e...891 Jeg er sånn sett enig, men samtidig er konkurranselydighet og hverdagslydighet to helt forskjellige ting. Man kan helt fint ha en hund som vinner og får strålende resultater i lydighetsringen, men som drar i bånd, ikke kan være hjemme alene, bjeffer på forbipassernde osv. Det går selvsagt også andre veien - man kan fint ha en hund som går fint i bånd, er trygg og rolig, kan være hjemme alene, ikke utagerer på noe, men som ikke vet hva "sitt" betyr en gang. 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #17 Skrevet 18. januar 2019 Har det ikke noe å si hvordan man bruker grimen, selen og halsbåndet? Jeg synes hun ser veldig flink ut, jeg. Anonymkode: 03b00...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #18 Skrevet 21. januar 2019 Jeg synes det virker som hun velger veldig energiske raser til familiene? Lurer på hvordan det har gått. Anonymkode: f6077...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #19 Skrevet 21. januar 2019 On 1/8/2019 at 11:26 AM, AnonymBruker said: Bruk av grime gir stor fare/sjanse for whiplash rett og slett. Jeg ble kjempeskuffet da jeg så de brukte det. I tillegg er det veldig ubehagelig å ha noe liggende over neseryggen så nært øynene. Hunder venner seg til, og aksepterer det meste (dessverre). Så derfor tillater vi ignorante mennesker å gjøre sånne ting med hundene våre.At en som har vunnet NM i lydighet brukte grime for å trene hunden til å gå pent i bånd var veldig skuffende synes jeg. Anonymkode: 4912e...891 Nå var det vel eneste muligheten for at han i rullestol skulle kunne holde igjen den hunden, hun personlig ville aldri hatt behov for noe grime. Jeg er også skeptisk til det, men man må se an situasjonen, her syns jeg det var smart. Anonymkode: 932e9...c56 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #20 Skrevet 21. januar 2019 Til TS, jeg ville brukt en sele med feste foran, og så festet i denne og halsbånd samtidig, da sitter hunden i en skrustikke og har null sjans å snu seg mot det dere passerer, slik: Anonymkode: 932e9...c56 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå