Gå til innhold

Synes du 27 000 netto inn hver mnd er bra mnd lønn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeger en voksen og ett barn.Har alltid dårlig råd.

Anonymkode: 89e7e...759

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Kommer an på faste utgifter, men skjønner at det blir trangt. 

Anonymkode: 7e296...1cf

AnonymBruker
Skrevet

Klarer meg veldig fint på det, 1 voksen og 1 barn på 4

Spørs jo hva du har i utgifter og hvordan du fordeler pengene dine det..

Anonymkode: 812bc...826

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

klarte meg veldig fint på det. 

Anonymkode: 28e52...a96

• Liker 1
Skrevet

Helt grei lønn det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er døds mye. Jeg hadde vært steinrik på den inntekten! Har 16.000 jeg

Anonymkode: 9af33...439

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er brutto årslønn?

Anonymkode: afed7...726

AnonymBruker
Skrevet

Ja det vil jeg si er bra. 

Anonymkode: b6d79...83a

AnonymBruker
Skrevet

Det må være en særdeles dyr unge om du syns det er vanskelig å forsørge dere to på det der..

Anonymkode: 8e388...2cf

• Liker 1
Skrevet

Ja. Det er mer enn hva jeg får inn netto i min faste stilling. Med enkeltpersonforetaket ender jeg på omtrent 27 000 kr netto, og lever meget godt på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er ikke 27 tusen inn i måneden lite. de fleste rundt om har da ikke 40 k utbetalt. Syns sånt virker litt rart å spørre om. virker i noen tilfeller som om det bare er for å skryte, og for å få de som tjener mindre til å føle seg dritt (ja, det er ofte slike spørsmål på dette forumet).

Du har vel en nærmere 500 000 i året, kanskje litt i underkant? Så nei, det er ikke helt vilt historisk mye, men å kalle det lite, eller dårlig, syns jeg blir helt feil. 

Men om det blir for lite for akkurat deg, det er ikke så godt å si. Det kommer helt an på dine utgifter, lån, osv osv. 

Selv har jeg utbetalt 20 k i måneden, eier egen bolig, bil, og en relativt dyr hobby. 

Allikevel har jeg ikke mer enn 12 k i faste utgifter, å har da 8 k igjen til mat, shopping og sparing. Så vil ikke si jeg har spesielt dårlig råd på egenhånd. Nå har jeg samboer også, så det er selvsagt veldig mye lettere nå :)

så hvis du har konstant dårlig råd, tror jeg det ligger mye i din livsstil, rett og slett. Leier du dyrt? Kan du leie noe billigere i så fall? Gammel gjeld, er det noe du har, og i så fall prioriterer? Kan du samle alt til et lån? Bil, leaser du, eier du, er den i så fall veldig dyr og ny? Røyk/snus? Lager du maten selv, å setter opp en matplan, så du kan ukeshandle? 

en kompis av meg har utbetalt nærmere 40 k, og kan aldri være med på noenting moro. Dyre kredittkort som skulle vært betalt ned for lengst, et panisk forhold til å måtte ha absolutt alt som er nytt, dyre fine biler fulle av gjeld, og et boliglån som er så makset ut at en rentestigning hadde ødelagt han, står nok bak mye av dette. Han har tllvendt seg en dyr livsstil, og stoppet ikke dette når han mistet jobben en periode for noen år siden. 

Anonymkode: ca1fa...e7f

AnonymBruker
Skrevet

Helt utenomjordisk lav lønn. Hvordan har du overlevd helt til nå?

Anonymkode: 9e752...67b

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på hvilke vaner man legger seg til. Jeg har ca. 35 000 utbetalt og ingen å forsørge, men hadde ikke hatt noe problem med å bruke det opp hadde jeg tjent mer.

Anonymkode: af545...7d7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er bra jeg! Tjener litt mindre enn det, og har ingen barn, men klarer fint å spare 10 000 noen mnd om jeg vil. Nå er jeg veldig bevisst hva jeg bruker penger på da, og jeg er flink til å planlegge og spare om jeg skal kjøpe noe som koster en del. Lange, dyre reiser tas kun i ferier, og etter å ha spart, spise ute kun på bursdager osv. Kjøper/ får mye brukt. Aldri kjøpt en TV eller mobil til full pris i mitt liv fks. Klart meg fint uten bil, det går buss.

Anonymkode: b5237...b5e

AnonymBruker
Skrevet

Det er en ok normal lønn. Mange forsørger flere barn med den

Er du stadig blakk, må du se på forbruket ditt. 

Jeg har samme lønn, betaler huslån og sparer hver mnd

Anonymkode: 25de8...d8c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, syns det er lite. Har du 15500 i faste utgifter hver mnd, synes jeg ikke at det er mye. 

Anonymkode: bee31...fa7

AnonymBruker
Skrevet

15500 som meg...

Anonymkode: bee31...fa7

AnonymBruker
Skrevet

Jeghar 28.000,- utbetalt, og synes det er en flott lønn 😊 selvsagt er det sånn at mye vil ha mer, men klarer meg veldig godt på den lønna jeg har! 

Anonymkode: 8a186...422

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeger en voksen og ett barn.Har alltid dårlig råd.

Anonymkode: 89e7e...759

Kommer helt an på hva du gjør og hvor mye du jobber. Men sånn generelt vil jeg tro det er en helt ok lønn, og nok til at du bør klare deg i hverdagen med ett barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...