AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Hei, er det psykisk vold/ alvorlig hvis en av foreldrene dine alltid kjefter på deg, sier stygge ting, sier at du må være sånn og sånn og ikke sånn, overser deg, anklager deg for noe du ikke har gjort, kaller deg egoistisk når du ikke er det, bestemmer hvor du skal være til enhver tid og bare er frekk og forskjellsbehandler hele tiden? Vedkommende sitter bare på sofaen og vil ikke være med meg. H*n kom nettopp inn nå og smelte døren igjen mens jeg skrev dette. Har også fått mye ris på rompen da jeg var mindre, og jeg fikk vite senest i går at det er straffbart. Jeg trodde det var slik jeg fortjente. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Er så redd, trist og har lav selvtillit pga dette. Hilsen meg. PS: Har også mye angst og søvnproblemer pga dette. H*n kaller meg også feit. Jeg har jo ikke gjort noe, det eneste jeg har sagt er at jeg ikke vil være et sted (gjelder ikke hjemmet mitt) og jeg vil sette grenser for meg selv og at jeg vil ha besøk av venner. Da kalte h*n meg egoistisk. Jeg klarer ikke mer, jeg blir lei meg. Skal snakke med fastlegen, tror dere h*n kan gjøre noe?Anonymkode: 6bd5e...d1a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Hvor gammel er du? Anonymkode: 05023...844 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 Snakk med fastlegen ja. Ikke sikkert legen kan hjelpe deg med noe konkret, men kan sikkert veilede deg i hvem du kan kontakte for hjelp. Er du under 18, kan du få hjelp av barnevernet. For det du opplever er psykisk og emosjonell vold/omsorgssvikt. Sånn skal ikke en forelder oppføre seg. Anonymkode: 3786c...e34 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 Går du på skolen, ta turen innom helsesøster/rådgiveren din i morgen og ta en prat! Anonymkode: 525b0...861 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 Anonym Bruker øverst: Jeg ønsker ikke å oppgi spesifik alder, men over 18 år. Anonymkode: 6bd5e...d1a 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 Huff høres ikke greit ut i det hele tatt. Prta med fastlegen din om det ja!❤️ Anonymkode: 867ad...16a 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anonym Bruker øverst: Jeg ønsker ikke å oppgi spesifik alder, men over 18 år. Anonymkode: 6bd5e...d1a Da er nok fastlegen et fint sted å begynne. Har du mulighet til å flytte for deg selv, ville jeg gjort det så snart som mulig. Anonymkode: 3786c...e34 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 Da hadde jeg prøvd å få veiledning hos eventuelt en lege, hvis du trenger psykolog f.eks. utenom det hadde jeg skaffa meg en jobb og flyttet ut, eventuelt hørt med familiemedlemmer om du kan være der i en overgangsperiode.. Jeg flyttet selv ut når jeg var 14 pga noen av tingene du beskriver.. fikk meg jobb ved side av skolen. Fikk det veldig mye bedre med meg selv, gikk også til samtaler og veiledning Anonymkode: 05023...844 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #9 Skrevet 6. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonym Bruker øverst: Jeg ønsker ikke å oppgi spesifik alder, men over 18 år. Anonymkode: 6bd5e...d1a Om du er over 18.. hva gjør du hjemme? Det er helt frivillig å være der.. Anonymkode: 66e1c...7c2 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #10 Skrevet 6. januar 2019 Snakk med fastlegen din og finn deg ett annet sted å bo... Anonymkode: 1106f...16f
Sillyline Skrevet 6. januar 2019 #11 Skrevet 6. januar 2019 Det går under psykisk vold, ja. Mest sannsynlig fordi vedkommende sliter selv. Lukk ørene, og kom deg vekk når/om du kan. Snakk gjerne med legen, og nettverket ditt ellers. Kanskje noen kan ha deg boende hos seg til du kan få et permanent sted å bo. 2
pinar Skrevet 6. januar 2019 #12 Skrevet 6. januar 2019 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. pinar, adm.
Anbefalte innlegg