Gå til innhold

Hvitløksdressing

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så.... Gi meg din oppskrift på perfekt hvitløksdressing! Jeg vil begynne å lage dressingen min fra bunnen av. Bruker vanligvis Coop sin hvitløksdressing, syns den er kjempe god men kaloriinnholdet er jo skyhøyt. Vil helst ha en dressing laget på lettrømme. Og jeg er svært glad i smaken av hvitløk og urter. :) Også lurer jeg på hvor lenge den bør stå for at smakene skal sette seg (jeg takler virkelig ikke smaken på vanlig lettrømme), og hvor lenge den er holdbar? 

Anonymkode: 122bf...7ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tar to deler lettrømme og en del lettmajones, prøver deg frem med hvitløk og urter. Lag for eksempel ranch dressing og ta i ekstra hvitløk. Skal dressingen stå en stund blir hvitløkssmaken mye sterkere. 

Anonymkode: 42933...572

AnonymBruker
Skrevet

Holdbar så lenge rømmen er holdbar. Forutsatt at du bruker helt rene redskaper og at den ikke blir stående lenge i romstemperatur.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Setter pris på flere oppskrifter også. :) 

Skrevet (endret)

Jeg tar like deler rømme og mayones, bruk lett om du vil. 

Krydrer med hvitløksfedd, salt, sort pepper, en liten dasj karry og malt paprika.

Endret av Forundret..
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tar to deler lettrømme og en del lettmajones, prøver deg frem med hvitløk og urter. Lag for eksempel ranch dressing og ta i ekstra hvitløk. Skal dressingen stå en stund blir hvitløkssmaken mye sterkere. 

Tror jeg prøver denne i kveld. Jeg tror jeg bare bruker lettrømme den første gangen, også tilsetter jeg 1 eller 2 fedd hvitløk + krydderblandingen. Om den ikke blir god så tilsetter jeg lettmajones. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Eller nei, jeg går for to deler lettrømme og en del lettmajones. Skal tro om det blir for sterkt med 2 båter hvitløk? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...