Gå til innhold

Fargetema bryllup?

Anbefalte innlegg

Gjest Araknoidea
Skrevet

Vi skal gifte oss om noen år, og jeg er helt blank i forhold til tema i bryllupet. Har fått med meg at fargetemaet i dekorasjonene tydeligvis også skal gå igjen i klærne til brudgommen og slik, er det noen andre "regler" som går igjen i bryllup? 

Hvilket tema hadde dere? Gikk det igjen i klærne? 

Andre tips? Tenker et kirkebryllup på sensommeren hvor vi inviterer maks 80 stk og forsøker å få det rimelig, men bra. Tenker å bestille endel pynt på eBay ettersom det er rimelig der, kom gjerne med tips derifra også så lenge det ikke er for bling.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Farge er ikke et tema. Jeg har vært i mange bryllup, de som har lilla blomster, servietter og sløyfer på stolene - kjedelig 

Men som tema kan man føre interiørstiler videre. Nordisk/natursti. Barokk/rokokko/overdådig. festival med vimpler, billetter til invitasjon, kult band som spiller, flyers. 

Anonymkode: a17f5...c53

Skrevet

Synes det ofte er finere som brukeren iver skriver, med et tema enn farge. Meen man havner jo ofte innenfor noen fargetoner fordetom. Det jeg ser mest av da er at det brukes i feks forloverkjoler, blomster og ellers dekorasjoner..

Skrevet

Bruk pinterest!☺

Skrevet

Jeg hadde pastellfarger i buketten min.  Hvitt, fersken og rosa.  Skulle hatt lyseblått som også skulle vært hovedfargen min men de greide ikke å skaffe blå blomster så da ble det sånn. 

Skrevet

Greit med fargetema så lenge det omfatter brudeparet og pynten. Men har hørt om enkelte som også ønsker at gjestene skal kle seg i en spesifikk farge. Det vil i mange tilfeller bety at gjestene må kjøoe nytt antrekk i en farge de ikke liker eller kler. At de må bruke mye penger på et antrekk som kun blir brukt en gang, pga brudeparets (brudens?) griller. 

AnonymBruker
Skrevet

Temafester er bare harry

Anonymkode: 0de20...017

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen regler. Eller jo; blomsten til brudgommen matcher vanligvis brudbuketten. Også er resten opp til hvor gjennomorganisert du ønsker, men ville ikke lagt føringer på gjestenes klær. Kanskje «bunad hvis du har» hvis brudeparet skal ha bunad.

Anonymkode: 77161...123

Skrevet

Jeg har vært i et titalls bryllup, og ingen av dem har hatt hverken fargetema eller ande gjennomgangstemaer - hvertfall ikke noe som jeg som gjest har festet meg ved eller lagt merke til...

Skrevet

Første gang jeg giftet meg hadde vi fargetema, dvs at buketten og løperne var rosa. Men utover det er jo ikke sånt så veldig viktig. Når samboer og jeg gifter oss går vi nok for blått, men det er jo virkelig ikke et must slik jeg ser det. Jeg/vi synes blått er veldig fin farge, så det blir en farge som går igjen, men det er jo bare en bitteliten del av bryllupet.

Skrevet
8 timer siden, Daria skrev:

Jeg har vært i et titalls bryllup, og ingen av dem har hatt hverken fargetema eller ande gjennomgangstemaer - hvertfall ikke noe som jeg som gjest har festet meg ved eller lagt merke til...

Det er litt interessant- jeg har aldri opplevd noe annet, og har vært i et titalls bryllup selv😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Daria skrev:

Da tenker jeg at det er gjort på en ålreit måte. Jeg er medlem i noen bryllupsgrupper på Facebook, og ofte tenker jeg «oi, der var det mye LILLA!». Da snakker vi lilla bordløpere, bordpynt, stolbånd, bruden har lilla bånd rundt livet, lilla (og gjerne falsk) brudebukett, lilla knapphullsblomst, lilla vest på brudgommen, brudepiker har lilla kjoler osv. 

Vi hadde gult som gjennomgangsfarge, det ble akkurat passe diskret sammen ned grønt og hvitt. 

Anonymkode: 32f5f...e4e

Skrevet

Var i et bryllup som hadde forfattertema. Bordene var organisert etter kjente forfattere som Tolkien, Roald Dahl...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...