Gå til innhold

Konfirmasjon og anspent forhold(noen erfaringer)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min skal konfirmeres i år og da må jeg tilbringe dagen med samboeren til min eks.

Gruer meg litt til denne dagen da forholdet mellom oss er veldig anspent.

Hun har gjort/sagt mye rart siden de ble sammen og min eksmann er ikke mann nok til å si ifra til henne. Hun snakker mye nedlatende og stygt om meg forran barna mine bla.

jeg personlig skulle gjerne slippe å ha henne der,men skjønner jo at det er for mye å be om at hun står over komfirmasjonen.

Jeg har aldri snakket med henne og nå må jeg om ikke lenge tilbringe en dag med henne,når jeg ikke føler meg komfortabel med dette.

Det som skal være en fin dag for oss foreldre og sønnen vår blir rett å slett en dag jeg gruer meg til.

noen som har opplevd det samme og kan gi meg noen råd. Ja,jeg er voksen å skal selfølgelig oppføre meg som folk.

Anonymkode: a5882...859

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo ikke snakke med henne? Det holder vel med et hei?

Anonymkode: 302f2...980

AnonymBruker
Skrevet

Hun må jo ikke inviteres! Vil sønnen din ha stemoren sin der, ja, da må du bare bite tennene sammen, dagen er hans rett og slett! Hvis han ikke vil ha henne der, ja, da trenger hun ikke å inviteres! (Og ja, jeg er selv skilsmissebarn og valgte å ikke ha stemoren min der når jeg ble konfirmert!)

Anonymkode: 5d5e9...b39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror sønnen min hadde syns det er rart å ikke ha henne der når han har såpass mye med henne å gjøre. 

Skjønner jeg ikke må snakke med henne,men det blir kleint for alle hvis det merkes at stemningen mellom oss ikke er bra og er redd for at det ødelegger dagen hans. 

Skjønner ikke at hun har lyst å bli med engang når ting er som de er helt ærlig.

AnonymBruker
Skrevet

Føler så med deg. Har det på akkurat samme måte. En stemor som bare har lagd kvalme fra dag 1. Stygt å si Men for kort tid siden gikk de fra hverandre å jeg jublet inni meg. 13 år med dritt fra den dama er nå avsluttet..... helt til barnet sa at hun tenkte at stemora kunne komme alikevel 🤣 jaja tenkte jeg da. Kommer uansett ikke til å snakke med henne. 

Anonymkode: 6bbe8...280

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig skjønner jeg ikke damer som klarer ikke å konfrontere drittsekk kjerringer som dette.  Sier hun stygg ting om deg foran barna? Jeg ville ha hatt null problem å dukke opp på huset og sagt til henne rett ut at hvis ikke hun klart ikke å holde kjeften kommer hun til å angre det bittert og i det minste er ikke hun velkommen i konfirmasjon.   Problemet med disse nye kjerringer er at de ser dere gamle som tafatte tøfler.  

Anonymkode: 5be69...482

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror sønnen min hadde syns det er rart å ikke ha henne der når han har såpass mye med henne å gjøre. 

Da er sønnen din stor nok til å høre hva slags drittsekk den stemoren er og hvorfor du vil ikke ha henne der - og dette ville jeg ha konfrontert henne med foran sønnen og eksen.  

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig skjønner jeg ikke damer som klarer ikke å konfrontere drittsekk kjerringer som dette.  Sier hun stygg ting om deg foran barna? Jeg ville ha hatt null problem å dukke opp på huset og sagt til henne rett ut at hvis ikke hun klart ikke å holde kjeften kommer hun til å angre det bittert og i det minste er ikke hun velkommen i konfirmasjon.   Problemet med disse nye kjerringer er at de ser dere gamle som tafatte tøfler.  

Jeg tviler på at det er en god idé å akselerere konfliktnivået i forkant av konfirmasjonen.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det er far som betaler det meste av konfirmasjonen siden han er den av oss som har mye penger. Så føler meg ganske låst på å bestemme om hun kan komme eller ikke. 

Har selfølgelig tatt dette opp med min eks flere ganger,men han er så lite mann at han lar dette pågå. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kritt skrev:

Jeg tviler på at det er en god idé å akselerere konfliktnivået i forkant av konfirmasjonen.

Riktig! Vil ikke gjøre det værre for han med å sette han i en situasjon der det blir ubehagelig.

Jeg er voksen å ønsker ikke å løpe ned døra til noen å skape en større konflikt.

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er BARNET som skal bestemme hvem som kommer i konfirmasjonen. Det går selvsagt an å snakke med konfirmanten om at når stemor ikke lenger er sammen med pappa er det ikke lenger naturlig at hun blir invitert - om han vil tenke litt på det.

Til deg TS vil jeg si: Den kleine stemningen må du bidra til å fjerne. Det er mange anledninger der man er nødt til å tilbringe sammen med mennesker som overhodet ikke ville vært omgangskrets frivillig. Så "kvinn deg opp" og bestem deg for at hvis hun vil lage klein stemning så er det kun hun og ikke du som skal lage det. Du skal holde masken og hygge deg til glede for konfirmanten.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er at det er far som betaler det meste av konfirmasjonen siden han er den av oss som har mye penger. Så føler meg ganske låst på å bestemme om hun kan komme eller ikke. 

Har selfølgelig tatt dette opp med min eks flere ganger,men han er så lite mann at han lar dette pågå. 

Slutt å ta det opp med HAN, han er en tøffel.  Største feilen var at du ikke sa noe til henne direkte den første gang du fikk vite at hun snakket dritt om deg.  Men, la det være - du blir nok den stygge ulven om du lager bråk før konfirmasjon.  Om du er heldig får hun omgangssyke natten før. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...