AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Hei jeg er ferdig utdannet som regnskapsfører men har ikke så mye erfaring siden jeg ikke har hatt mulighet å jobbe med engang etter skole, men jeg har veldig lyst til å jobbe som regnskapsfører nå. Får hele tide avslag for jeg ikke har erfaring men hvordan kan jeg ha erfaring når jeg ikke for lov å jobbe med det?? Er veldig lei meg og deppa:( har noen gode råd å komme med ? Setter stor pris på det Anonymkode: 8ca5f...d10
Testosteron Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Søker du på jobber bare der du bor eller også andre steder?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 Kontakt regnskapsbyråer og tilby deg å jobbe ulønnet for å få erfaring. Jeg gjorde det i ca 3mnd, og fikk deretter fast stilling i samme firma. Kjenner flere andre som har gjort det samme, om de ikke fikk jobb på stedet de hadde «praksis» fikk de hvertfall noe å putte på CV og en god attest. Regnskap er en tøff bransje, men vanvittig mange søkere pr stilling. Anonymkode: aa03f...51a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 Jeg søkte også på mange jobber innen regnskap når jeg var ferdig med bacheloren uten å få jobb. Valgte etter en stund å søke på litt andre type jobber, fikk så en delvis relevant jobb som innebar litt regnskap men også en del andre oppgaver. Begynte så på mastergrad og når jeg ble ferdig med den så fikk jeg en grei jobb innenfor økonomi. Opplevde også at mange krevde erfaring men som du sier så må man begynne et sted. Jeg vet at noen på mitt studie tok på seg å føre regnskap for idrettslag og lignende for å få bittelitt erfaring. Anonymkode: 3e726...099
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 1 time siden, Testosteron skrev: Søker du på jobber bare der du bor eller også andre steder? Jeg søker rundt området jeg jobber Anonymkode: 8ca5f...d10
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kontakt regnskapsbyråer og tilby deg å jobbe ulønnet for å få erfaring. Jeg gjorde det i ca 3mnd, og fikk deretter fast stilling i samme firma. Kjenner flere andre som har gjort det samme, om de ikke fikk jobb på stedet de hadde «praksis» fikk de hvertfall noe å putte på CV og en god attest. Regnskap er en tøff bransje, men vanvittig mange søkere pr stilling. Anonymkode: aa03f...51a Tusen hjertelig takk for tipset, men jeg jobber nå som butikkmedarbeider med veldig veldig lav betalt, betyr det at jeg skal slutte helt om begynne med praksis plass et sted? Anonymkode: 8ca5f...d10
Testosteron Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg søker rundt området jeg jobber Anonymkode: 8ca5f...d10 Er du villig til å flytte?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 7 minutter siden, Testosteron skrev: Er du villig til å flytte? Det spørs hvor langt jeg må flytte Anonymkode: 8ca5f...d10
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #9 Skrevet 7. januar 2019 Men hvor lenge siden er det du fullførte graden, og hvor gode karakterer har du? Anonymkode: f2abf...7af
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #10 Skrevet 7. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvor lenge siden er det du fullførte graden, og hvor gode karakterer har du? Anonymkode: f2abf...7af I 2014 karakterene er middels Anonymkode: 8ca5f...d10
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #11 Skrevet 7. januar 2019 Jeg tenkte gå selv å levere søknader, kan noen gi meg noe tips på regnskapssteder der jeg kan levere søknad uten om regnskapsbyråene ? Tenkte mer på andre steder som butikk, skole osv ? Anonymkode: 8ca5f...d10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå