AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Jeg ble ferdig med utdannelse før jul, og lurer nå på ansienniteten min. Før jeg tok fagbrevet, jobbet jeg over 3 år som ufaglært på samme arbeidsplass. I tillegg har jeg jobbet ett år på et annet arbeidssted, men som er relevant for fagbrevet. Så da er spørsmålet; har jeg da 4 års ansiennitet eller gjelder bare ansienniteten fra når du ble ferdig utdannet? Anonymkode: 3e41c...46d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Ansienniteten lønnsmessig gjelder. For ansiennitet i forhold til nedbemanning etc gjelder hvor lenge du har vært ansatt i nåværende bedrift uten opphold. Anonymkode: 75c21...cc4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ansienniteten lønnsmessig gjelder. For ansiennitet i forhold til nedbemanning etc gjelder hvor lenge du har vært ansatt i nåværende bedrift uten opphold. Anonymkode: 75c21...cc4 Hva hvis man ikke har vært ansatt, men hovedsaklig har hatt nav-utplassering da? Anonymkode: 3e41c...46d 1
Frostrose Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 Det kommer også an på om det er kommunen man er ansatt i. De teller med all ansiennitet i min kommune, iallefall. Om man har jobbet som assistent i skole, får man med annesiennitet derfra dersom man jobber i kommunen som utdannet seinere. NAV-utplasseing teller dessverre ikke lovmessig, men det betyr ikke at du ikke kan forhandle deg frem til det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå