AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Hei! Nå skal jeg snart ut i medisinsk praksis og har ingen tidligere erfaring fra Spesialisthelsetjenesten. Jeg lurer på hvordan en typisk dag ser ut for en student? Jeg skal på et høyt tempo avdeling med mye akutte situasjoner. Går vi alene på noen tidspunkt? Hvordan er det med rapport? Hvilken rutiner gjør man på en dag? Jeg vet at det kommer an på avdelingen, men det er sikkert noen fellestrekk for alle avdelinger. Og eventuelt andre ting dere har å komme med... Takk for alle tilbakemeldinger Anonymkode: d6d65...447
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Hei Nå er det en stund siden jeg var i medisinsk praksis, men jeg skal se hva jeg husker. Nå var jeg på en sengepost på nyre og hematologi og ikke en akuttavdeling, så det er jo forskjeller. På dagvakt: Få rapport fra nattevaktene og deretter lese seg litt raskt opp på pasientene på DIPS. På morgenen var det som regel å NEWSe pasientene og deretter begynne å dele ut medisiner. Så kommer det ann på avdelingen. Det var prosedyrer, prøver og antibiotika. Alt avhengig av hva som måtte gjøres og hva slags pasienter man hadde. Rundt 9.30 var det legevisitt. Gi rapport til legen om pasientene og deretter gå innom rommene og snakke med de. Så var det å gjøre prøver, ta de til røntgen eller hva som trengs. Gjennom dagen er det å også å ta klokker, telefoner, servering av mat, evt. utskrivning og innskrivning og ikke minst observere. På slutten av vakten var det å dokumentere og rapportere til kveldsvaktene. Kveldsvaktene er det mye likt, men som regel ikke legevisitt. Alt kommer ann på pasienten på din avdeling. Nattevaktene er det som regel mye antibiotika og runder for å sjekke pasientene. Var også å gjøre klart medisiner til neste dag og fylle på traller og etc. Det er dette jeg kommer på akkurat nå. Ofte mye å gjøre, men man kommer inn i dette etterhvert I begynnelsen gikk jeg mye med veileder, men ble mer selvstendig etterhvert. De vil jo at man skal bli mer selvstendig når man lærer seg jobben og tar initiativ. Dagene kan være veldig forskjellige og forskjellig fra avdeling til avdeling som du skriver. Håper det var noe til hjelp Sikkert andre som har andre erfaringer. Lykke til😊 Du kommer til å lære mye😊 Anonymkode: ec552...c0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå