AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Del Skrevet 6. januar 2019 Hjelp!! Jeg er ekstremt dårlig i engelsk, er redd jeg aldri kan begynne å studere da jeg ikke kommer til å bestå eksamen. Noen tips, råd? Hjelp meg pls:( Anonymkode: a6f07...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Del Skrevet 6. januar 2019 Nettopp hva er det du sliter med? Muntlig, skriftlig? Å gjøre deg forstått? Grammatikk? Kan du ikke nok ord? Det skal mye til for å stryke. Det du MÅ gjøre: eksponer deg for engelsk hver dag, hele tiden. Ta alle tekniske duppedingser på engelsk. Se serier og filmer med engelsk tekst og lyd. Les engelske bøker, men velg noen som er på ditt nivå. Spør om hjelp på biblioteket. Du kan også finne på biblioteket fagbøker om hvordan du kan lære engelsk, som tar deg gjennom kurs. Det er uhyre viktig at du bestemmer deg for å jobbe med språket daglig. Hvis ikke blir du ikke bedre. Jeg er lektor i engelsk med 10 års erfaring, og jeg ser elever hele tiden som aldri blir bedre for de gidder ikke å jobbe. Dersom du er god i noe annet, Feks fotball eller dataspill. Hvordan ble du god på det? Jo, du har øvd! Så her må du fake motivasjon, lat som om engelsk er dødsinteressant og at du vil lære mer. Finn en strategi. Hvor gammel er du? Anonymkode: 5248b...f5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 6. januar 2019 #3 Del Skrevet 6. januar 2019 Personlig lærte jeg mye engelsk gjennom engelskspråklige TV-serier og filmer, gjerne også med engelsk teksting. Men når det kommer til å virkelig beherske et språk er det ingenting som slår aktiv praktisering i hverdagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå