Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så dritt lei butikkjobben min, er voksen. Min store drøm er å studere vernepleie, men jeg mangler dessverre generell studiekompetanse.... Jeg kan virkelig ikke fordra jobben min. Synes det er vanskelig å lese på kveld da jeg har 2 småbarn som krever sitt. Noen voksne her som har sluttet i jobben for å ta generell studiekompetanse? Om jeg skal ta det ved siden av jobb så må jeg bruke 2 år fra sommeren. Slutter jeg i jobben så trenger jeg kun 1 år. Hva hadde dere gjort? Føler meg fanget i jobben og ikke kommer jeg meg videre.

Anonymkode: ecd96...f45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så dritt lei butikkjobben min, er voksen. Min store drøm er å studere vernepleie, men jeg mangler dessverre generell studiekompetanse.... Jeg kan virkelig ikke fordra jobben min. Synes det er vanskelig å lese på kveld da jeg har 2 småbarn som krever sitt. Noen voksne her som har sluttet i jobben for å ta generell studiekompetanse? Om jeg skal ta det ved siden av jobb så må jeg bruke 2 år fra sommeren. Slutter jeg i jobben så trenger jeg kun 1 år. Hva hadde dere gjort? Føler meg fanget i jobben og ikke kommer jeg meg videre.

Vernepleie er flott karrierevalg. Om du tar 1 eller 2 år spiller liten rolle, gjør det du føler er riktigst for deg-.

Anonymkode: fe349...762

Skrevet (endret)

Jeg ville absolutt ikke sluttet i jobben for å ta generell studiekompetanse. Vil tro du går under 23/5 regelen og da er det bare 5-6 fag du må ta.

Det går helt fint å ta parallelt med jobb. Vgs er ikke særlig vanskelig når man er voksen. Tok selv 3 klasse vgs da jeg jobbet 100% og det er flere fag enn du må ta. Det krever disiplin, men er langt fra umulig for en normalt oppegående person. Med mindre du har dysleksi eller andre vansker. 

Hva skal du leve av om du slutter i jobben? Studielån er ikke lett å forsørge seg selv og barn med... Kan du evt jobbe 80% det ene året? 

Endret av altflyter
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, altflyter skrev:

Jeg ville absolutt ikke sluttet i jobben for å ta generell studiekompetanse. Vil tro du går under 23/5 regelen og da er det bare 5-6 fag du må ta.

Det går helt fint å ta parallelt med jobb. Vgs er ikke særlig vanskelig når man er voksen. Tok selv 3 klasse vgs da jeg jobbet 100% og det er flere fag enn du må ta. Det krever disiplin, men er langt fra umulig for en normalt oppegående person. Med mindre du har dysleksi eller andre vansker. 

Hva skal du leve av om du slutter i jobben? Studielån er ikke lett å forsørge seg selv og barn med... Kan du evt jobbe 80% det ene året? 

Mannen tjener greit og har lite lån. Har penger på bok om det kniper. Jeg er litt ustrukturert av meg så hadde vært enklere for meg å tatt undervisning på skole.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort akkurat det. Angrer ikke et sekund! Spørs hvor gammel du er, men er du over 25 skal du ta:

naturfag muntlig, historie muntlig, engelsk skriftlig og muntlig, matte 1P og matte 2p skriftlig, norsk hovudmål, sidemål og muntlig. 

Jeg får støtte fra Lånekassen :)

Anonymkode: fd1eb...465

Skrevet

Jeg gjorde det,  går vernepleie siste året nå.. er alene med 1 barn.. angrer ikke et sekund.. tok generell studiekompetanse på 1 år👌

AnonymBruker
Skrevet

Du må belage deg på å ta noen eksamener til jul og noen ril våren. Viss ikke kan du risikere at datoene kræsjer.. ta dei fagene du er svakest i først, så du hele tiden har kontroll på hvilken karakter du mangler for å komme inn på vernepleie :)

Anonymkode: fd1eb...465

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å heller jobbe deltid? Da er det ikke like fælt å jobbe? Butikkjobb er faktisk den enkleste jobben man kan kombinere med skole siden det er korte kveldsvakter. 

Anonymkode: 72c12...a37

Skrevet

Jobb deltid eller søk om permisjon ett år. Da har du jobben i bakhånd, det kan være trygt å vite. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...