Gå til innhold

Lukter parfyme og røkt pølse av kattene mine !

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hankatt som er langhåret, hver vinter så lukter han RØKT PØLSE eller bål når han kommer inn, han er 6 år gammel og vi har bodd 3 steder, dette har skjedd alle stedene. Vi har bodd slike steder at han umulig kan ha vært bortpå et bål eller lignende. 

Jeg hadde en langhåret jente Pus og hun luktet alltid sånn parfymert på en måte, det pleide å komme sånn god parfymert dunst når hun gikk forbi på fanget osv, luktet ikke noe av selve pelsen hvis man luktet på den direkte. Jeg hadde en annen langhåret jente Pus når jeg var liten også som det var akkurat det samme med. Og venner av meg har også kommentert denne parfymerte dunsten på den siste jente pusen jeg hadde. Veldig god lukt da 😃 men ubeskrivelig. 

Alle kattene har vært sterilisert/kastrert om det har noe å si. 

Er det fler som har opplevd dette med kattene sine? Hva kommer det av ? 

Anonymkode: c399a...174

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever at mennesker kan lukte bål når det er kaldt ute, har en jakke som lukter veldig som jeg har sittet midt i osen fra et leirbål og stekt pølser. Jeg vet ikke hva det kommer av, men det er vanlig når det er kaldt ute, har diskutert det med venner som har merket akkurat det samme. Vanskelig å kjenne på seg selv kanskje, men du kjenner det godt på andre eller om det sitter lenge i en jakke eller håret.

Så da er det kanskje ikke så rart at det skjer med pus og :)

Anonymkode: f765f...55c

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever at mennesker kan lukte bål når det er kaldt ute, har en jakke som lukter veldig som jeg har sittet midt i osen fra et leirbål og stekt pølser. Jeg vet ikke hva det kommer av, men det er vanlig når det er kaldt ute, har diskutert det med venner som har merket akkurat det samme. Vanskelig å kjenne på seg selv kanskje, men du kjenner det godt på andre eller om det sitter lenge i en jakke eller håret.

Så da er det kanskje ikke så rart at det skjer med pus og :)

Anonymkode: f765f...55c

Hmm, ja, aldri merket det på mennesker før tror jeg 😝

Skrevet

Det lukter av katten min når naboene mine fyrer med ved, hun lukter bål når hun kommer inn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Meadow skrev:

Det lukter av katten min når naboene mine fyrer med ved, hun lukter bål når hun kommer inn. 

Synes du burde gi beskjed til naboene om at de skal slukke ovnen når katten din er ute. Maken til dyreplageri! 

Anonymkode: 51454...ce6

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes du burde gi beskjed til naboene om at de skal slukke ovnen når katten din er ute. Maken til dyreplageri! 

Anonymkode: 51454...ce6

Det er ikke noe problem for meg, var bare en forklaring. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og kattene mine lukter fremdeles sau 😂

Rettere sagt: pinnekjøtt. (Etter at de snoket rundt på kjøkkenet mens pinnekjøttet dampet seg i 3 timer på julaften) 

Anonymkode: 8bca7...97b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 6.1.2019 den 18.40, AnonymBruker skrev:

Jeg har en hankatt som er langhåret, hver vinter så lukter han RØKT PØLSE eller bål når han kommer inn, han er 6 år gammel og vi har bodd 3 steder, dette har skjedd alle stedene. Vi har bodd slike steder at han umulig kan ha vært bortpå et bål eller lignende. 

Jeg hadde en langhåret jente Pus og hun luktet alltid sånn parfymert på en måte, det pleide å komme sånn god parfymert dunst når hun gikk forbi på fanget osv, luktet ikke noe av selve pelsen hvis man luktet på den direkte. Jeg hadde en annen langhåret jente Pus når jeg var liten også som det var akkurat det samme med. Og venner av meg har også kommentert denne parfymerte dunsten på den siste jente pusen jeg hadde. Veldig god lukt da 😃 men ubeskrivelig. 

Alle kattene har vært sterilisert/kastrert om det har noe å si. 

Er det fler som har opplevd dette med kattene sine? Hva kommer det av ? 

Røkt pølse lukter min også alltid når han kommer inn, og her reiser vi hit og dit på ferie forskjellige steder. Har kommet frem til at det umulig kan være noe annet enn at folk fyrer i pipene sine - og at han oppholder seg steder der han får denne lufta på seg. Jeg kan med ganske stor sikkerhet si at ingen tar han inn, da hadde jeg sett flere tegn til det 🙂

Parfyme ville jeg nok vært litt mer betenkt på. Da er det nok noen som koser litt ekstra med katten. Men synes ikke det i seg selv er noe farlig. Alle kan kose så mye de vil med min katt, ute eller inne, så lenge de ikke mater han. Da vet han at det er hos meg han bor og ikke noe annet sted. Katter kan vel få være på besøk hos folk de også. 

Anonymkode: fc28b...acd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Røkt pølse lukter min også alltid når han kommer inn, og her reiser vi hit og dit på ferie forskjellige steder. Har kommet frem til at det umulig kan være noe annet enn at folk fyrer i pipene sine - og at han oppholder seg steder der han får denne lufta på seg. Jeg kan med ganske stor sikkerhet si at ingen tar han inn, da hadde jeg sett flere tegn til det 🙂

Parfyme ville jeg nok vært litt mer betenkt på. Da er det nok noen som koser litt ekstra med katten. Men synes ikke det i seg selv er noe farlig. Alle kan kose så mye de vil med min katt, ute eller inne, så lenge de ikke mater han. Da vet han at det er hos meg han bor og ikke noe annet sted. Katter kan vel få være på besøk hos folk de også. 

Anonymkode: fc28b...acd

Det er ikke sånn typisk parfyme lukt som mennesker bruker, men en slags essens dunst, akkurat som det er tiltrenknings lukt eller noe. Går ikke an å beskrive den, luktet ikke av selve pelsen uansett hvor mye man snuser inn i den, men det er akkurat som det noe hun skiller ut når hun koser seg eller noe. Det har jo gjeldt 2 av jentekattene jeg har hatt, samme lukten. 

AnonymBruker
Skrevet

Katter har duftkjertler i kinnene.

Pølselukta kommer nok av vedfyring i lufta.

Anonymkode: 3dbec...5c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...