AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Til deg som har slitt økonomisk og har kjent på kroppen hvordan det er. Hvordan er det å endelig ikke ha noe økonomisk press lengre? jeg har ikke enda kommet ovenpå, men ønsker å bli få nedbetalt gjelden så raskt som jeg kan. Opplever selv jeg er uskyldig i det hele, og valgene jeg tok var ikke basert på mine egne..... Føler meg alene akkurat nå. Anonymkode: 8d848...fa3 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Det føles som at man endelig er fri fra fengsel. Og dess mer man kommer ovenpå, dess tryggere og mindre angstfylt føler man seg. Anonymkode: 8dce8...72a 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 Jeg tenker det første jeg gjorde var å erkjenne hvilken posisjon jeg hadde oppi det hele.. Var lettere å rette det opp når jeg visste hvilken rolle jeg hadde.. du våkner ikke bare opp med masse gjeld.. Alle har gjeld, det er som regel ikke der problemet ligger.. en kan alltid(som regel) ordne nedbetalingsplaner som gjør at en kan ha et liv ved siden av.. det er pengebruken utover det som gjør at folk føler seg "fattige" .. ny bil, hinsides forbruk i butikken, røyk, nett-tv Åbo osv.. Lykke til.. det vil gå bra! Anonymkode: d34e6...2cb 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 Min økonomiske situasjon er selvforskyldt, og tro meg det er ikke noe bedre. Ikke brukte jeg pengene på noe godt eller morsomt heller, de gikk bare rett i dass og ut vinduet... Anonymkode: 022c3...aac 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 Å få god råd etter en lengre periode hvor man ikke har hatt nåla i veggen er en utrolig deilig følelse. Man blir mer rolig og avslappet rett og slett. Anonymkode: 30899...c81 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 Har levd i et gjeldshelvete i ca 30 år nå, å begynner endelig å se en ende på det. Det hele startet da jeg var i begynnelsenav 20 årene, og rotet meg borti en som utnyttet og lurte meg. Dette var på 80 tallet, mulighetenes periode, på godt og vondt kan man vel si. Jeg hadde ikke hatt en eneste purring før, men vi hadde ikke vært kjærester og samboere lenge før han gikk inn i min bank og lånte penger i mitt navn på min konto. Dette var mulig den gangen, og han var en manipulerende psykopat. Jeg ble sittende igjen med mye gjeld etter det forholdet, og med lavtlønnede jobber så var det vanskelig og betjene gjelden. Men nå er jeg snart ferdig, har vel 2 - 3 mnd igjen så er jeg gjeldsfri. Hva det gjør med meg å bli gjeldsfri, eller komme dit jeg er idag? Jeg tør endelig å ha lyden på på tlf. Jeg tør å slappe av hjemme og er ikke lenger redd for at e-verket skal komme å stenge strømmen. Jeg tør å la samboer gå i postkassen. Jeg stresser ikke lenger hver dag for å tømme postkassen før han. Jeg tør endelig å slappe av, og det er en deilig følelse. Anonymkode: 05b56...498 12
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 38 minutter siden, AnonymBruker said: Til deg som har slitt økonomisk og har kjent på kroppen hvordan det er. Hvordan er det å endelig ikke ha noe økonomisk press lengre? jeg har ikke enda kommet ovenpå, men ønsker å bli få nedbetalt gjelden så raskt som jeg kan. Opplever selv jeg er uskyldig i det hele, og valgene jeg tok var ikke basert på mine egne..... Føler meg alene akkurat nå. Anonymkode: 8d848...fa3 Økonomisk vold? Burde vært mye større fokus på det. Å slippe ut fra et voldelig forhold, om det er økonomisk, psykisk eller fysisk er begynnelsen. Uroen man har i seg slipper gradvis taket, man får flere og flere rolige perioder. Begynne med å nyte at du er fri. Når økonomien er i orden, vil det bli enda deiligere. Bitterheten og hevnlysten (over å ha fått en økonomisk smell på toppen av alt det andre) vil gradvis slippe taket. Du kan gå fra han, han kan ikke gå fra seg. Med fare for at jeg er helt på jordet her 🙄. Anonymkode: 2b2a8...618 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til deg som har slitt økonomisk og har kjent på kroppen hvordan det er. Hvordan er det å endelig ikke ha noe økonomisk press lengre? jeg har ikke enda kommet ovenpå, men ønsker å bli få nedbetalt gjelden så raskt som jeg kan. Opplever selv jeg er uskyldig i det hele, og valgene jeg tok var ikke basert på mine egne..... Føler meg alene akkurat nå. Anonymkode: 8d848...fa3 Slet veldig i mange år, noe var min skyld selvsagt, men det startet med noe jeg ikke var skyld i først, så ballet det seg på. Kom skikkelig på beina igjen da jeg fikk en godt betalt jobb. Hadde flaks med et par salg av leiligheter og vips, nå kan jeg kalle meg millionær. Noe som føles veldig trygt og godt. I tillegg har helsa mi blitt betraktelig bedre de siste fire åra, kunne ikke hatt det bedre. Må innrømme jeg har tenkt på om det kommer en smell snart, noe som knekker meg fullstendig, siden jeg har det så fint nå. Men orker ikke bekymre meg over det, får ta det på strak arm om det skjer. Er så deilig at livet smiler, skulle ønske det gjorde det for alle. Men, måtte jeg velge mellom god helse og god økonomi, hadde jeg lett valgt god helse.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #9 Skrevet 6. januar 2019 Jeg er redd for å bruke penger, selv 4 år etter at jeg ble friskmeldt. Gikk flere år på AAP og måtte flytte hjem til mine foreldre etter samlivsbrudd i en alder av langt over 30 (aldri hatt egen eiendom) Har nå buffer på 170.000 og 80.000 i lån, og har ekstrajobb i helgene i tillegg til fulltidsjobb der jeg aldri sier nei til overtid. Anonymkode: 3d696...02a 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #10 Skrevet 6. januar 2019 Det føles bedre å være ovenpå nå enn før vi hadde gjeld. Før vi hadde gjeld tok vi alt for gitt. Nå sier jeg og samboer stadig til hverandre, « husker du for så så lenge siden»? Vi kan sitte på ferie og virkelig kose oss med at den ikke er betalt med kreditt. Vi minnes den tiden og gremmes, samtidig som vi klapper hverandre på skuldrene og sier godt jobba😊 Anonymkode: 1cfd2...ee7 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #11 Skrevet 6. januar 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er redd for å bruke penger, selv 4 år etter at jeg ble friskmeldt. Gikk flere år på AAP og måtte flytte hjem til mine foreldre etter samlivsbrudd i en alder av langt over 30 (aldri hatt egen eiendom) Har nå buffer på 170.000 og 80.000 i lån, og har ekstrajobb i helgene i tillegg til fulltidsjobb der jeg aldri sier nei til overtid. Anonymkode: 3d696...02a Hvorfor bruker du ikke bufferen på å betale ned lånet? Du kaster jo penger ut av vinduet på renter. Anonymkode: 62a62...450
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #12 Skrevet 6. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruker du ikke bufferen på å betale ned lånet? Du kaster jo penger ut av vinduet på renter. Anonymkode: 62a62...450 om det er boliglån hadde jeg beholdt bufferen. Er det forbrukslån er jeg enig. Jeg har 200 000 på sparekontoen min, og kunne sikkert betalt ned ekstra på boliglånet istedet. Men jeg trenger den tryggheten det er å vite at jeg har penger på konto om jeg skal miste jobben eller noe skjer. Anonymkode: 686e3...1b2 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #13 Skrevet 7. januar 2019 glad for å lese deres historier. Det hjelper meg masse. Anonymkode: 8d848...fa3 1
wintergirl Skrevet 7. januar 2019 #14 Skrevet 7. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: glad for å lese deres historier. Det hjelper meg masse. Anonymkode: 8d848...fa3 Hjelper meg også. Har litt selv. Bare å brette opp ærma og få vekk dritten💪😊 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #15 Skrevet 7. januar 2019 jeg håper på å komme ovenpå økonomisk. har hatt skikkelig uflaks med helsa; har ikke a4 sykdom, og må betale mesteparten av behandling selv. har også lang reisevei og må overnatte på hotell... så jeg måtte selge leiligheten min og leie. har ikke den værste inntekten(ca 380’), ingen barn.men når helsen koster så enormt har jeg ikke råd til å eie dessverre. så ser fram til den dagen jeg har mitt eget igjen! Anonymkode: d5ff2...189 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #16 Skrevet 7. januar 2019 Kan også legge til at nå, 6 år etter har jeg en fantastisk partner, gode venner og en stor fin enebolig med hage. Og god økonomi. Hvis jeg kan, så kan dere også. Det hadde jeg jammen ikke forventet for 6 år siden. Jeg skulle ønske at jeg ikke hadde brukt så mye tid på å uroe meg. Anonymkode: 2b2a8...618 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #17 Skrevet 7. januar 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruker du ikke bufferen på å betale ned lånet? Du kaster jo penger ut av vinduet på renter. Anonymkode: 62a62...450 Det er billån. Jeg betalte over halvparten cash, men ble helt stresset da kontoen gikk ned i 5-sifret beløp... 😵 Anonymkode: 3d696...02a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #18 Skrevet 7. januar 2019 Meg over igjen... i tillegg hadde jeg 5 forskjellige arbeidsgivere de første to årene etter jeg kom meg ut i jobb igjen, og AAP telte ikke som inntekt, så jeg fikk type 537 kr dagen i arbeidsledighetstrygd, etter å først ha fått to avslag, derfor har jeg helt noia fremdeles. Selv om jeg nå har hatt fast jobb i to år. Jeg gikk heldigvis ikke arbeidsledig lenge, da. Anonymkode: 3d696...02a
Gjest Vanlig fyr Skrevet 7. januar 2019 #19 Skrevet 7. januar 2019 23 hours ago, AnonymBruker said: Har levd i et gjeldshelvete i ca 30 år nå, å begynner endelig å se en ende på det. Det hele startet da jeg var i begynnelsenav 20 årene, og rotet meg borti en som utnyttet og lurte meg. Dette var på 80 tallet, mulighetenes periode, på godt og vondt kan man vel si. Jeg hadde ikke hatt en eneste purring før, men vi hadde ikke vært kjærester og samboere lenge før han gikk inn i min bank og lånte penger i mitt navn på min konto. Dette var mulig den gangen, og han var en manipulerende psykopat. Jeg ble sittende igjen med mye gjeld etter det forholdet, og med lavtlønnede jobber så var det vanskelig og betjene gjelden. Men nå er jeg snart ferdig, har vel 2 - 3 mnd igjen så er jeg gjeldsfri. Hva det gjør med meg å bli gjeldsfri, eller komme dit jeg er idag? Jeg tør endelig å ha lyden på på tlf. Jeg tør å slappe av hjemme og er ikke lenger redd for at e-verket skal komme å stenge strømmen. Jeg tør å la samboer gå i postkassen. Jeg stresser ikke lenger hver dag for å tømme postkassen før han. Jeg tør endelig å slappe av, og det er en deilig følelse. Anonymkode: 05b56...498 Dette var hyggelig lesning. Så flott at du snart er fri!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #20 Skrevet 7. januar 2019 Det er deilig, og hvis du fortsetter med dine veletablerte, sparsommelige vaner, vil du føle deg rik på en skrin lønn. Anonymkode: 773a2...cea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå