Gå til innhold

Kjøre bil etter liten operasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal inn og fjerne en kul bak på nakken/skulderen i morra. Det går bra å kjøre hjem etterpå da? Har ikke tenkt på det før nå... 

Anonymkode: 9787e...bf6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags bedøvelse får du? Selv om det bare er lokal kan du bli ordentlig medtatt og trøtt, og bør se an kjøring, er det inngrep under narkose er det bare å glemme. 

Anonymkode: 29015...563

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å få beskjed om at du ikke kan kjøre 

Anonymkode: b0537...a60

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal inn og fjerne en kul bak på nakken/skulderen i morra. Det går bra å kjøre hjem etterpå da? Har ikke tenkt på det før nå... 

Du har okke lov til å kjøre bil etter lokalbedøvelse. Lokalbedøvelse, selv etter tannlegebesøk, påvirker vurderingsevnen din. 

Så la bilen stå, for både din egen del og for alle andre som beveger seg utendørs sin del. 

Anonymkode: 0c5c9...be6

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har okke lov til å kjøre bil etter lokalbedøvelse. Lokalbedøvelse, selv etter tannlegebesøk, påvirker vurderingsevnen din. 

Så la bilen stå, for både din egen del og for alle andre som beveger seg utendørs sin del. 

Anonymkode: 0c5c9...be6

Jeg har alltid kjørt hjem etter enkle tannlegebesøk som krevde lokalbedøvelse, har spurt tannlegen og de har sagt det går helt fint, man ligger jo ikke der utslått og sikler etter 10 doser heller da.

Har også gjernet føflekker med lokalbedøvelse og kjørt hjem, så det er null problem. 

Man ser jo an mengden og virkningen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det står lokalbedøvelse i brevet og det står ingen ting om at man ikke kan kjøre etterpå. Fanken altså. Trodde jeg bare kunne svippe inn og tilbake selv jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det står lokalbedøvelse i brevet og det står ingen ting om at man ikke kan kjøre etterpå. Fanken altså. Trodde jeg bare kunne svippe inn og tilbake selv jeg. 

Det er stor sjanse for at du kan det og føler deg i helt fin form etterpå, men se det an etter operasjonen. Hvis jeg var deg hadde jeg ringt på.avdelingen i morgen og spurt sånn ca hvordan en føler seg etter en sånn operasjon, om det er absolutt ingen sjanse for å orke kjøring eller om folk flest kommer seg derfra selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er stor sjanse for at du kan det og føler deg i helt fin form etterpå, men se det an etter operasjonen. Hvis jeg var deg hadde jeg ringt på.avdelingen i morgen og spurt sånn ca hvordan en føler seg etter en sånn operasjon, om det er absolutt ingen sjanse for å orke kjøring eller om folk flest kommer seg derfra selv.

Jeg må dra før telefontiden åpner. Skulle jo ha sjekka detta på fredag, men det var ikke i tankene mine engang at jeg ikke skulle kunne kjøre selv. 

Skrevet

Det bruker å stå i brevet om man kan kjøre eller ikke, så skjønner godt at du ikke har tenkt på dette. Kan du ikke ringe legevakten og høre?

• Liker 1
Skrevet

Det skal stå hvis du ikke kan kjøre etterpå. Ved spesielle undersøkelser jeg har hatt har det alltid stått at jeg ikke kan kjøre hjem. Ved mindre inngrep har det aldri stått noe og jeg har kjørt hjem. Gjorde det senest fredag.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Står det ikke noe i brevet, kan du nok kjøre selv, selv om du kanskje trenger litt tid etterpå til å drikke litt eller slappe av mens bedøvelsen går ut litt.

AnonymBruker
Skrevet

Ringte legevakta og spurte. Fikk til svar at jeg ikke skulle ta bilen. Grunnen til at det ikke stod noe i brevet var at de nok tok det som en selvfølge at jeg skjønte det selv. 

Så da er det fastslått da. Jeg er dum. For jeg skjønte ikke det... 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ringte legevakta og spurte. Fikk til svar at jeg ikke skulle ta bilen. Grunnen til at det ikke stod noe i brevet var at de nok tok det som en selvfølge at jeg skjønte det selv. 

Så da er det fastslått da. Jeg er dum. For jeg skjønte ikke det... 

Du er ikke dum bare fordi du måtte ringe og spørre etter det! Jeg gjorde akkurat det samme nå rett før jul og jeg føler meg ihvertfall ikke dum for å ha spurt om det. Jeg fikk hastetime på sykehuset og rakk ikke en gang å få timeinnkallelsen pr. post før jeg skulle inn til timen, men kom heldigvis på det mens jeg satt og snakket med han fra tildelingskontoret og da spurte jeg han om det. Han sa helt enkelt at han ikke kunne svare på det siden han ikke er doktor og ikke kan vurdere pr. telefon om de kom til å sette bedøvelse eller ikke, og på grunn av det anbefalte han meg å la bilen stå bare sånn i tilfelle jeg ikke kunne kjøre bil etterpå. Dette er faktisk en av de hyggeligste møtene jeg har hatt med helsevesenet noen sinne av grunner jeg ikke vil gå inn på her, men poenget er bare at jeg var heldig og du var uheldig med hvem vi møtte i andre enden av telefonrøret og det betyr ikke at du skal føle deg dum for å ha spurt😊

Hvordan er kollektivtrafikken fra huset ditt og til sykehuset? Går det buss eller tog du kan ta? Om du ikke har gjort det nå så burde du se om du kan få tak i folka på Pasientreiser så fort som råd, er du heldig så holder de åpent så du kan ringe dem idag? Om du har mer enn 10 km å reise til sykehuset får du reisen dekket, og går det ikke buss eller tog så kan du få refundert utgiftene for taxi, men da er det viktig at du får tak i dem så fort som mulig. Har ikke lest tråden så jeg vet ikke hva de andre har svart, leste bare det siste svaret ditt og fikk skikkelig vondt av deg:hug:

Dette ordner seg! Lykke til på sykehuset😊

AnonymBruker
Skrevet

Spør nå hos dem som skal operere deg da. De er det eneste som kan anbefale om du skal kjøre

Anonymkode: fba8c...ab6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med slik småkirurgi til daglig. Hvis du skal gjøre en mindre fjerning i hud under lokalbedøvelse er det ingen grunn til at du ikke skal kjøre bil etterpå. Kan ikke forstå svaret du har fått. Det brukes en liten mengde tannlegebedøvelse, og med mindre du får en akutt allergisk reaksjon (svært sjelden) trenger du ikke observeres etterpå. 

Anonymkode: 0cf77...7c2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med slik småkirurgi til daglig. Hvis du skal gjøre en mindre fjerning i hud under lokalbedøvelse er det ingen grunn til at du ikke skal kjøre bil etterpå. Kan ikke forstå svaret du har fått. Det brukes en liten mengde tannlegebedøvelse, og med mindre du får en akutt allergisk reaksjon (svært sjelden) trenger du ikke observeres etterpå. 

Helt enig. Veldig merkelige svar over her. Jobber også med dette...

Anonymkode: 5fb43...28c

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Othelia skrev:

Du er ikke dum bare fordi du måtte ringe og spørre etter det! Jeg gjorde akkurat det samme nå rett før jul og jeg føler meg ihvertfall ikke dum for å ha spurt om det. Jeg fikk hastetime på sykehuset og rakk ikke en gang å få timeinnkallelsen pr. post før jeg skulle inn til timen, men kom heldigvis på det mens jeg satt og snakket med han fra tildelingskontoret og da spurte jeg han om det. Han sa helt enkelt at han ikke kunne svare på det siden han ikke er doktor og ikke kan vurdere pr. telefon om de kom til å sette bedøvelse eller ikke, og på grunn av det anbefalte han meg å la bilen stå bare sånn i tilfelle jeg ikke kunne kjøre bil etterpå. Dette er faktisk en av de hyggeligste møtene jeg har hatt med helsevesenet noen sinne av grunner jeg ikke vil gå inn på her, men poenget er bare at jeg var heldig og du var uheldig med hvem vi møtte i andre enden av telefonrøret og det betyr ikke at du skal føle deg dum for å ha spurt😊

Hvordan er kollektivtrafikken fra huset ditt og til sykehuset? Går det buss eller tog du kan ta? Om du ikke har gjort det nå så burde du se om du kan få tak i folka på Pasientreiser så fort som råd, er du heldig så holder de åpent så du kan ringe dem idag? Om du har mer enn 10 km å reise til sykehuset får du reisen dekket, og går det ikke buss eller tog så kan du få refundert utgiftene for taxi, men da er det viktig at du får tak i dem så fort som mulig. Har ikke lest tråden så jeg vet ikke hva de andre har svart, leste bare det siste svaret ditt og fikk skikkelig vondt av deg:hug:

Dette ordner seg! Lykke til på sykehuset😊

Hu jeg traff på var veldig koselig altså. Så det var definitivt ikke noe negativt møte med helsevesenet dette. Og hu sa ikke at jeg var dum, det var min konklusjon 😉

Mannen tar seg fri og blir med så dette løser seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en kul på ca 4x5 cm som ligger litt nedi. Det er bare litt av den som synes utenpå. Så jeg veit ikke hva det regnes som. Men jeg tror fortsatt at jeg fint kunne kjørt hjem selv, men nå har jeg fått med meg "privatsjåfør" så da er jeg ihvertfall sikker. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en kul på ca 4x5 cm som ligger litt nedi. Det er bare litt av den som synes utenpå. Så jeg veit ikke hva det regnes som. Men jeg tror fortsatt at jeg fint kunne kjørt hjem selv, men nå har jeg fått med meg "privatsjåfør" så da er jeg ihvertfall sikker. 

Da må du ha såpass bedøvelse at du blir omtåket etterpå. Har selv fjernet sånn fettkul, fikk det som tilsvarer mange doser tannlege bedøvelse + en tablett av noe slag.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Veldig merkelige svar over her. Jobber også med dette...

Anonymkode: 5fb43...28c

Jeg har hatt noen slike inngrep på min egen kropp, og det som slår meg er at det varierer veldig hvor på kroppen inngrepet har vært om jeg er i stand til å kjøre bil eller ikke. Det handler altså ikke om at man blir sløvet av bedøvelsen, men hvor mye bevegelighet man har og om man kan sitte ordentlig slik at man kan føre et kjøretøy. Et inngrep i skulder/nakke kan kanskje medføre at man ikke kan snu skikkelig på hodet,  ikke kan bevege armen skikkelig o.l? :klo:  Da kan man i så fall ikke kjøre bil. 

Anonymkode: db690...c88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...