AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Hei. Jeg har et barn som bor i fosterhjem, Jeg og barnefar besøker barnet sammen, etter at jeg og barnefar gikk fra hverandre, barnet har blitt eldre, så klenger far seg mye på ungen, og jeg får ikke den kvaliteten jeg ønsker med ungen, itillegg har far et nytt barn som jeg tror han kommer til og ha med på besøk etterhvert, så spiller på mye samvittighet hos vårt felles barn, snakker med han om ting ikke et barn skal utsettes for, spesielt det og sette fosterforeldre i dårlig lys.. Dette gjør at han tenker og sliter mye etter besøkene.. Besøkende er satt opp av fylkesnemda sånn at vi skal komme sammen eksempel 6 t hver 6 uke. Selv tenker jeg det blir for mye og dobbel det. Og det går heller ikke ift dommen. Men er det noen mulighet for og dele opp besøkene, så jeg slipper og komme med far? Uten og behandle ny sak i nemda? Noen som vet dette? Tenker kansje og ha 3 timer på hver, men da hver 3 uke.. Men må far være enig da? Om fosterhjemmet og barnevern tenker det kan være en løsning? Anonymkode: a4a3b...cba
Belima Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Ta dette opp med BV. Ikke sikkert de vet at dere har gått fra hverandre og at far har nytt barn. Du behøver ikke være redd for å kontakte BV i den situasjonen du er i. Lykke til. 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 Ta det opp med saksbehandlerene, eventuelt få med en advokat med på møtet som du har snakket med på forhånd. Kanskje du må opp i meklingsmøte med far. Hvor gammel er sønnen din? Hvis han er over 12 skal jo hans mening også bli hørt. Anonymkode: 7e159...224 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 Kan en gå til mekling når barnet ikke skal tilbakeføres da? Saksbehandler har vert vanskelig og få tak i, men har nevnt det uten og få noe svar hittil.. Barnevernet vet vi har flyttet fra hverandre. Men vet ikke at far har en unge til nå, tror ikke helsesøster melder ifra, så lenge dem ikke er beskymret.. Det er uansett trist og få med seg hvor mye gulle mitt sliter med etter reaksjoner etter vi drar. Og vi har mange år fått vite hvordan man legger til rette for og gjøre ting lettere. Men far er ikke enig i hvor problemene ligger, og gjør akkurat som han vil 😥 og siden jeg ikke vil bli for intens velger jeg og ikke gjøre så mye ut av meg.. Føler meg litt usynlig på besøkene.. Samtidig overøsser far med masse gaver.. Som er kjent mange bio foreldre gjør i den sitvasjonen... Anonymkode: a4a3b...cba
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 Praksis i vår tjeneste er at foreldrene får ta annenhvert samvær alene, dersom de ikke kan/ønsker å gjennomføre dem sammen. Men snakk med saksbehandler og legg frem din problemstilling. Anonymkode: f36b4...9a6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Praksis i vår tjeneste er at foreldrene får ta annenhvert samvær alene, dersom de ikke kan/ønsker å gjennomføre dem sammen. Men snakk med saksbehandler og legg frem din problemstilling. Anonymkode: f36b4...9a6 Dette har såvidt blitt tatt opp.. Tror saksbehandler bluker litt tid på dette nå.. Men kan foreldre ta ann hvert dersom den andre foreldren ikke går med på det. Uten og ta det til nemda?? Det står BARNET har krav på samver med foeldre 6 timer hver 6 uke, det er alså barnet som har kravet, ikke foreldrene.. Da blir det vel det samme om det er en eller begge foreldrene? Anonymkode: a4a3b...cba
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 Du kan og bør ta kontakt med saksbehandler og be om et møte, samtidig som du "søker" skriftlig. Hvis du gir et skriv til saksbehandler (som sannsynligvis har tonnevis med ting å gjøre eller er sykemeldt siden du ikke får svar), så kan de ikke la være å gjøre noe med dette innen rimelig tid. "Med bakgrunn i at *** og jeg har skilt lag, ønsker jeg å undersøke muligheten for at samværene med mitt barn *** kan gjennomføres hver for oss. Dette ønsker jeg fordi (sett inn grunnen til at du mener dette er det beste for barnet ditt) Følgende løsninger foreslås, men jeg er selvsagt åpen for andre forslag, så lenge barnet mitt har det bra. * forslag 1 * forslag 2 Med hilsen, mammaen til ***, ***. Hvis du har nevnt det for din saksbehandler og hn ikke har opplevd det som veldig viktig for det, men mer noe du kom på i forbifarten blir det nok ikke prioritert. Det du skriver her gir meg et inntrykk av at du forstår behovene til sønnen din i mye større grad enn barnets far. Det vil si at din sønn har godt av at du klarer å komme mer på banen og vise omsorg. Hvis du kan vise at du klarer å samarbeide med barnevernet, fosterforeldrene og barnet selv kan det jo til og med ende opp med at du får mer samvær på sikt, nå som du og far har skilt lag. Anonymkode: fd5ee...ed8 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 Takk for godt tipps her. Jeg avventer litt her, fosterforeldre og jeg har heldigvis tatt opp samme dilamma. Det som også er, er at det i vår sak er ganske mye mer kontakt en hva som er vanlig for unger i samme situasjon. En annen ting er at far har en ganske så sterk personlighet til og virke inn negativt for barnet. Spesielt om han får vite at jeg ikke ønsker og dele tiden sammen med han, og det blir mindre på han.. Jeg er veldig redd hva konsekvensene han gir barnet om jeg ikke ligger lavt, og er i god dialog med han. Samtidig vet han godt hva jeg tenker.. Det som også er tungt er at alt viktig går igjennom meg. Fordi han velger og ikke ha kontakt med barnevernet, og dem ikke er spesielt på. Barnevernet har itillegg informert fosterforeldre at far helst ikke skal være alene med barnet. Så jeg og fosterforeldre har mye ansvar på besøkene. Det er ikke ønskelig med tilsynsfører, da di mener det vil uroe barnet... Anonymkode: a4a3b...cba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå