Gå til innhold

Hvor ofte vasker du huset

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte har du storrengjøring ? Jeg tar et skikkelig tak ca hver 14 dag.

Anonymkode: 614aa...2a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Storrengjøring? Tak og vegger du mener??

Anonymkode: be215...520

Skrevet

Minst en gang i uken.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen anelse hvor ofte det gjørs.  Akkurat det har jeg samboer til åta ansvar for. Kanskje en gang iblant måneden. 

Anonymkode: a5dde...0d2

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Storrengjøring? Tak og vegger du mener??

Anonymkode: be215...520

Nei, ikke tak og vegger.

Anonymkode: 614aa...2a6

AnonymBruker
Skrevet

4 ganger i året, sånn ca. Jeg har andre ting jeg vil bruke en hel dag på, ingen vits i å kaste bort livet på å vaske noe som bare så vidt er skittent.

1 minutt siden, MartheC skrev:

Minst en gang i uken.

Oi! Jeg antar det er pga tvangslidelser? Håper du får det bedre :)

Anonymkode: 34af6...1fd

• Liker 5
Skrevet

Har bodd her i to år, og enda ikke vasket tak. Vegger tar jeg når de er skitne. Vinduer en gang i året, sånn omtrent. Bad og gulv ved behov. Svaret er vel generelt "ved behov", man ser jo om det er blitt skittent og så tar det så fort man får tid etterpå. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hipps om happs. Begrenset hvor skittent det blir. Vasker kjøkken og bad langt oftere enn resten av huset. Støvsuger to-tre ganger i uken. Tørker støv når behovet sees. 

Anonymkode: 87a7b...372

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Støvsuger, vasker gulv, bad, kjøkken og støvtørker en gang i uka. Har storvask en gang i halvåret, hvor alle møbler flyttes på og gulv og vegger skrubbes.

Anonymkode: 4cd50...2f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Annenhver uke. Støvsuger nesten hver dag, og bad og kjøkken vaskes oftere. Tar en skikkelig rundvask før jul og i sommerferien. 

Anonymkode: bdd37...b82

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hva du legger i storrengjøring.

Her i huset vasker vi kjøkkengulv og badgulv, toalett, speil, og skifter på sengetøy hver uke. De øvrige gulvene blir støvsuget. I tillegg tørker vi noe støv.

En gang hver mnd vaskes alle gulv. I tillegg tørkes det støv av lister, lamper, persiennere, bokhyller og andre støvsamlere. 

Ca 3 ganger i året gjøres det rent bak/under møbler, grundig rengjøring av kjøkkenet (ovn m.m.), støvsuge madrassene, vasking av vinduer på utsiden, vasker puter, kjøleskapet

Ca en gang i året vaskes tepper, dyner, vegger og tak, samt innsiden av vinduene.

Prøver å vaske og avrime fryseren en gang i året, men går ofte litt lengre tid mellom hver gang.  

Anonymkode: aa0a4...0da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hipps om happs. Begrenset hvor skittent det blir. Vasker kjøkken og bad langt oftere enn resten av huset. Støvsuger to-tre ganger i uken. Tørker støv når behovet sees. 

Anonymkode: 87a7b...372

«Hipps om happs»? Den var ny 😂 Er det en intern versjon av «hipp som happ»?

Anonymkode: 60704...e26

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Storrengjøring?

Det holdes helt greit, på det jevne. Støvsuger daglig, men ikke overalt hver dag. Går over med støvkosten ukentlig. Tar over servanter og kjøkkenbenker daglig. Toaletter ved behov. Badegulv og dusjer en gang i uka. Tar en runde og plukker rot, tørker flekker og lignende daglig. 

Har en ukekalender på kjøkkenveggen. Ser vi det er behov for å vaske vinduer, vask kjøleskap, vegger bad, rydde klesskap, og andre større prosjekt, skrives det ned der slik at det blir gjort i løpet av en ukes tid. 

Altså ikke noe behov for en fast rutine, ting tas når det trengs, og både jeg og mannen er like ivrige på å ta unna. 

Anonymkode: 37964...912

Skrevet

Jeg har vaskehjelp hver 14. dag som tar en skikkelig vaske av bad, kjøkken, gulv, støv etc alt etter hva hun har tid til og behov. I mellomtiden blir det selvfølgelig støvsugd og "kattevasket" ved behov, skap/vinduer/kjøleskap tas ved behov og anledning. Er f.eks. kjøleskapet nesten tomt, benyttes anledningen til å vaske det før neste storhandel.  Rydding gjøres egentlig kontinuerlig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ukentlig bruker jeg støvsuger, tørker flater med støvklut, dyprengjøring av kjøkkenbenk, vasker dusj/vask/toalett, skifter sengesett og støvsuger sengen.

Annenhver uke fuktmopper jeg der det trengs, støvsuger sofa, bruker sterkere kjemi inni dusj og toalettskål.

Storrengjøring taes 2 ganger i året, da tørrmopper jeg vegger og tak, støvsuger alle flater med børste, tar vinduer og ytre vinduskarmer, kjøkkenskap, klesskap og kjøleskap. Som regel vårrengjøring og julevask. 

Husvegger, terrasse, utemøbler etc taes en gang i året.

Bilen vaskes 2 ganger i måneden og får innvendig storrengjøring og polering to ganger i året.

For mye informasjon? 😂

Anonymkode: 80a23...d89

AnonymBruker
Skrevet
På 6.1.2019 den 17.22, AnonymBruker skrev:

4 ganger i året, sånn ca. Jeg har andre ting jeg vil bruke en hel dag på, ingen vits i å kaste bort livet på å vaske noe som bare så vidt er skittent.

Fy for en uhygienisk gris du er som kun vasker 4 ganger i året, sånn ca.... vasker gulvene en til to ganger pr uke, bad og toalett hver dag. StøvVask en gang pr uke. Tørrmopper og støvsuger hver dag. Vaskehjelpa kommer hver 14 dag i tillegg. Og nei jeg eller andre som ivaretar normal hygiene har ingen tvangslidelse, det tror jeg heller du selv har som må sitte i egen møkk. Det blir vasket så " ofte" fordi det blir normalt skittent hos oss slik det blir hos alle enten man vasker 52 ganger i året eller kun 4 ganger, sånn ca. Vi er en voksen og to barn i vårt hushold. Sjokkerende hvor grisete voksne ( mentalt friske?) Mennesker kan være. Jeg håper du ikke har ansvar for barn.

Anonymkode: 9cf34...7fd

Skrevet

Skjønner ikke at folk har tid til å vaske så mye. Støvsuger 1-2 ganger i uka, kanskje mindre. Vasker toalett etter bruk og badet 1 gang i uken. Ellers gulvvask en sjelden gang. Bodd i leiligheten i 2 år, aldri vasket tak eller vegger. Ikke vinduer heller. Tar det som jeg ser er møkkete. Tørker støv oftere, litt hver dag. 

Skrevet
På 6.1.2019 den 17.22, AnonymBruker skrev:

Seriøst? 

AnonymBruker
Skrevet

Vasker alle gulv annenhver uke. Støvsuger hver andre dag og tørker støv hver tredje dag. Bad vaskes to ganger i uken og rydding samt vask av kjøkken gjøres daglig.

Storrengjøring av vegger, tak og innsiden av skap tar jeg en gang på våren og en gang på høsten.

Anonymkode: bafda...9e8

AnonymBruker
Skrevet

Minst 1 gang pr uke. Nei jeg lider ikke av noe, men har ikke ro til å sitte pall i en sofa. 

Anonymkode: 69f1f...e55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...