Gå til innhold

Mange klikk på Finn, men ingen laster ned prospekt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan har det vært for dere som har solgt leilighet det siste halvåret? Har dere opplevd at ingen kom på felles visning, men at det har vært mange visninger på Finn? Leiligheten min har hatt over to tusen visninger på Finn, men ingen har lastet ned prospektet i følge megler. Prisen er helt identisk med de boligene som har blitt solgt i området og med samme standard. Begynner å tro at det ikke vil dukke opp noen ☹️ 

Noen som har erfaringer med å ha fått solgt selv om prospekt ikke ble lastet ned? Hvor mange kom på visning?

Anonymkode: ab926...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke for å ta fra deg motet, men jeg laster ofte ned prospekter for å se hva takstmann har skrevet i tilstandsrapportene, men er ikke mer eller mindre interessert av den grunn...

Anonymkode: abe36...116

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å ta fra deg motet, men jeg laster ofte ned prospekter for å se hva takstmann har skrevet i tilstandsrapportene, men er ikke mer eller mindre interessert av den grunn...

Anonymkode: abe36...116

Det er nesten vel så greit å vite at folk laster ned selv om de er lite interessert, men jeg lurer da på hvorfor gidder du å laste ned noe du ikke er interessert i egentlig? Vil det slå begge veier slik at det kan komme folk på visning som ikke har lastet ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Da jeg solgte før sommeren hadde jeg 4000 visninger men bare 10stk som lastet ned prospekt. Solgte mange hundre tusen over takst og rundt 10% over prisantydning. Kjøper var én av de som hadde lastet ned prospektet. Megler sa det var et uvanlig godt salg, så jeg tipper det er vanlig med færre visninger på Finn og ikke så mange nedlastinger.

Når er visningen? Neste uke?

Alt du trenger er én kjøper, prøv å pust med magen og husk det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, loveli skrev:

Da jeg solgte før sommeren hadde jeg 4000 visninger men bare 10stk som lastet ned prospekt. Solgte mange hundre tusen over takst og rundt 10% over prisantydning. Kjøper var én av de som hadde lastet ned prospektet. Megler sa det var et uvanlig godt salg, så jeg tipper det er vanlig med færre visninger på Finn og ikke så mange nedlastinger.

Når er visningen? Neste uke?

Alt du trenger er én kjøper, prøv å pust med magen og husk det. :)

Var nok bedre marked å selge i før sommeren. Visningen er til uken. 

Ja, jeg trenger kun den ene kjøperen jeg, men da må vedkommende dukke opp først 😉

Gratulerer med godt salg forresten!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var nok bedre marked å selge i før sommeren. Visningen er til uken. 

Ja, jeg trenger kun den ene kjøperen jeg, men da må vedkommende dukke opp først 😉

Gratulerer med godt salg forresten!

Ja, det var nok det, selv om det var stillestående marked. Takk for det! :)

Jeg tenker bare at du ikke må miste motet, det får nok bra! Nå bor jeg der markedet er sunt enda og derfor er jeg positiv. Bor du i by eller utenfor?

Ønsker deg alt godt med salget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har lastet ned mange prospekter uten å være på utkikk etter ny bolig. Syns bare det kan være interessant å lese. 

Anonymkode: c3db0...901

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser ofte på både hus og leiligheter på finn selv om jeg ikke er på utkikk etter noe. Synes bare det er spennende å se hvordan folk har det og hvilke boliger som finnes der ute. Vet om flere som også er innom finn uten tanke på å kjøpe noe.

Anonymkode: 1d702...031

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor i leilighet og et par av naboleilighetene har blitt solgt siste 9 mnd ca. Den ene hadde utrolig mange visninger på Finn, husker ikke eksakt hvor mange tusen, men den gikk vel omtrent viralt og mange hadde lastet ned prospektet. Veldig fine bilder. Måtte ha to runder med visninger før den ble solgt. Bla. uheldig med dårlig vær (storm) på begge visningsdagene første runde, det kom omtrent ingen innom. Leiligheten er fin, gjør seg bra på bilder, men har litt upraktisk planløsning. Den andre leiligheten ble solgt etter første visning, men var langt fra like populær på Finn. Det har mye med timing å gjøre, hjelper ikke med mange visninger på Finn hvis ikke den rette ser den. Folk flest er bare nysgjerrige, ikke ute etter å kjøpe.

Anonymkode: 3376e...85d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, loveli skrev:

Ja, det var nok det, selv om det var stillestående marked. Takk for det! :)

Jeg tenker bare at du ikke må miste motet, det får nok bra! Nå bor jeg der markedet er sunt enda og derfor er jeg positiv. Bor du i by eller utenfor?

Ønsker deg alt godt med salget!

Dette er i by. 

Takk for det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er på utkikk etter en leilighet for sønnen min. Finner jeg en leilighet jeg tenker kunne være ok, laster jeg ned prospektet.  Det utgjør kanskje 20% av de jeg klikker meg inn på. Ser jo først på bildene og etasjen leiligheten er i. Ligger den f eks i 1. etasje, er det ikke aktuelt. Er det altfor mye å gjøre, er det heller ikke av interesse. Tipper de som faktisk er på boligjakt er noenlunde lik meg. Har et område de kikker på, innenfor en prisgruppe og størrelse. 20% er av interesse, 80% ikke. Av de 20% jeg laster ned prospekt på, finner jeg ofte ting jeg ikke liker , f eks at tilstandsrapporten bemerker badet på en negativ måte. Da er den ut. 

Hva om du hadde spredd boligen i flere media ? F eks Livvin ? Henge opp bilde og visningsdato på nærbutikken ? Noen ganger skjer boligkjøp mer på impuls enn planlagt. Kan være noen som går i tanker om å flytte ser annonsen din i nærbutikken og finner ut at de like godt kan ta seg en tur på visning. Del det på facebook. Kanskje noen der vet om noen som er på utkikk. 

Jeg forstår uroen din veldig godt. Å selge er vanvittig stressende. Det er jo mye penger, og i de fleste tilfeller er salg avgjørende for å holde hode økonomisk over vann.

Ønsker deg lykke til !

Anonymkode: be0c9...427

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke lastet ned prospekt en eneste gang, selv om jeg har kjøpt bolig tre ganger (og vært på mange visninger). Årsaken? Ofte må man legge igjen info for å laste ned, og jeg vil ikke gi hverken navnet, mailen eller telefonnummeret mitt til en megler uten at jeg absolutt må.

Anonymkode: f4edf...879

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du sjekket hvor lett det er å laste ned prospektet? Jeg fant nemlig en bolig jeg syns var interessant, men trengte flere opplysninger samt tilstandsrapport før det var aktuelt å gå på visning. Det var derimot helt umulig å få lastet ned prospektet, uansett hvilken siden jeg var på fikk jeg ikke lastet ned noe annet enn de samme opplysningene jeg fikk på finn. Da droppet jeg hele boligen, den lå for øvrig usolgt lenge. 

Anonymkode: ec229...26a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på utkikk etter en leilighet for sønnen min. Finner jeg en leilighet jeg tenker kunne være ok, laster jeg ned prospektet.  Det utgjør kanskje 20% av de jeg klikker meg inn på. Ser jo først på bildene og etasjen leiligheten er i. Ligger den f eks i 1. etasje, er det ikke aktuelt. Er det altfor mye å gjøre, er det heller ikke av interesse. Tipper de som faktisk er på boligjakt er noenlunde lik meg. Har et område de kikker på, innenfor en prisgruppe og størrelse. 20% er av interesse, 80% ikke. Av de 20% jeg laster ned prospekt på, finner jeg ofte ting jeg ikke liker , f eks at tilstandsrapporten bemerker badet på en negativ måte. Da er den ut. 

Hva om du hadde spredd boligen i flere media ? F eks Livvin ? Henge opp bilde og visningsdato på nærbutikken ? Noen ganger skjer boligkjøp mer på impuls enn planlagt. Kan være noen som går i tanker om å flytte ser annonsen din i nærbutikken og finner ut at de like godt kan ta seg en tur på visning. Del det på facebook. Kanskje noen der vet om noen som er på utkikk. 

Jeg forstår uroen din veldig godt. Å selge er vanvittig stressende. Det er jo mye penger, og i de fleste tilfeller er salg avgjørende for å holde hode økonomisk over vann.

Ønsker deg lykke til !

Anonymkode: be0c9...427

Jeg forstår at man ikke laster ned prospekt på boliger som ikke er av interesse. Det er vel mer at jeg ikke helt skjønner hvorfor boligen kanskje ikke er av interesse. Det er ikke 1. Etg, ikke noe å pusse opp, nøytrale farger osv. Hadde folk lastet ned prospektet så hadde de også kunnet lese at det ikke finnes noe galt med boligen heller. 

Tusen takk for svar! Håper at det kommer noen på visning allikevel selv om få laster ned prospekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lastet ned prospekt en eneste gang, selv om jeg har kjøpt bolig tre ganger (og vært på mange visninger). Årsaken? Ofte må man legge igjen info for å laste ned, og jeg vil ikke gi hverken navnet, mailen eller telefonnummeret mitt til en megler uten at jeg absolutt må.

Anonymkode: f4edf...879

Den har jeg full forståelse for. Håper det kommer mange som deg på visningen 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket hvor lett det er å laste ned prospektet? Jeg fant nemlig en bolig jeg syns var interessant, men trengte flere opplysninger samt tilstandsrapport før det var aktuelt å gå på visning. Det var derimot helt umulig å få lastet ned prospektet, uansett hvilken siden jeg var på fikk jeg ikke lastet ned noe annet enn de samme opplysningene jeg fikk på finn. Da droppet jeg hele boligen, den lå for øvrig usolgt lenge. 

Anonymkode: ec229...26a

Nei, det har jeg faktisk ikke. Hvilken megler var det? Hvorfor ringte du bare ikke megler forresten og fortalte at du ikke fikk lastet ned? Jeg tenker at hadde jeg sett en bolig som var av interesse så hadde jeg jo kontaktet megler om jeg ikke fikk lastet ned. Da kunne han/hun sendt det til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...