AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #1 Skrevet 6. januar 2019 Fikk lyserosa på papiret i dag.. har hatt menssmerter siden eggløsning for en uke siden.. venter ikke mensen før rundt den 13-15 januar. burde jeg bekymre meg? Anonymkode: fab4e...8c9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #2 Skrevet 6. januar 2019 Ikke når det er et engangstilfelle. Anonymkode: 2d152...d40 1
Catgirl Skrevet 6. januar 2019 #3 Skrevet 6. januar 2019 Jeg hadde i forrige syklus anovulatrisk syklus, der kroppen prøvde å ha El men feilet. Da fikk jeg blødning i form av spotting som kom rett etter jeg skulle ha hatt EL og varte i en ukes tid.
Catgirl Skrevet 6. januar 2019 #4 Skrevet 6. januar 2019 Tatt graviditetstest da? Er du sikker på at du har hatt EL?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #5 Skrevet 6. januar 2019 7 minutter siden, Catgirl skrev: Jeg hadde i forrige syklus anovulatrisk syklus, der kroppen prøvde å ha El men feilet. Da fikk jeg blødning i form av spotting som kom rett etter jeg skulle ha hatt EL og varte i en ukes tid. Har hatt dette en gang før også, og da var det som du sier en anovulatrisk syklus. Men da kom det veldig brått på og ikke med smerter.. da kom mensen med et brak dagen etter forventet eggløsning. ikke tatt graviditetstest og er ikke helt sikker på om jeg faktisk hadde el. Testet kun med strimmel, og de er jo ikke alltid sikre på at el faktisk skjer. Men fikk positiv el test og negativ dagen etterpå for en uke siden🤷🏼♀️ Ts Anonymkode: fab4e...8c9
Irisiri Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 (endret) Jeg spotter også tidlig noen ganger, tidligst fra 5 DPO og frem til mens 9 dager senere. Aldri hatt anovulatorisk syklus. Jeg er foreløpig ikke bekymret. Men om noen har erfaring som tilsier at man bør være litt (eller ikke trenger være) bekymret, så er det flott å høre om det 😊 Endret 6. januar 2019 av Irisiri
Catgirl Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 Ikke at jeg sier du har dette, men spotting mellom El og IKM kan også være lutealfase defekt. Andre tegn på dette er kort lutealfase (under 10 dager) samt infertilitet. https://www.verywellfamily.com/luteal-phase-1960086 Eventuelt kan man tenke på implantasjonsblødning, som jeg tror tidligst kommer fom 6 dpo. Hadde testet igjen frem mot ikm for å være sikker. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 41 minutter siden, Catgirl skrev: Ikke at jeg sier du har dette, men spotting mellom El og IKM kan også være lutealfase defekt. Andre tegn på dette er kort lutealfase (under 10 dager) samt infertilitet. https://www.verywellfamily.com/luteal-phase-1960086 Eventuelt kan man tenke på implantasjonsblødning, som jeg tror tidligst kommer fom 6 dpo. Hadde testet igjen frem mot ikm for å være sikker. Wææ, håper ikke jeg har det 🙈 men jeg temper til vanlig og vet at jeg har 14 dager lutealfase. Det har jeg hatt i alle år.. men igjen, jeg vet jo ikke om alt er som det skal! Jeg spotter vanligvis aldri mellom el og ikm. Mensen kommer på dagen hver 28-30 dag. Men har opplevd dette før, og da var jeg til gyn for celleprøve noen mnd etter og da sa gyn at det var normalt av og til for alle🙈 Hmm.. tviler på at det er det 🤷🏼♀️ Men kan teste igjen om ikke mensen kommer som et brak nå🙈 Anonymkode: fab4e...8c9
Irisiri Skrevet 6. januar 2019 #9 Skrevet 6. januar 2019 Takk for info😊 Jeg tolker artikkelen @Catgirl lenker som at det ikke er noe å bekymre seg for før det evt. har gått 12 mnd uten å bli gravid / 3 spontanaborter på rad. Altså normal prøvetid. Jeg tror ikke du skal tenke for mye på det, i alle fall når du ikke spotter tidlig til vanlig. Det er nok bare normale variasjoner👍
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #10 Skrevet 6. januar 2019 5 minutter siden, Irisiri skrev: Takk for info😊 Jeg tolker artikkelen @Catgirl lenker som at det ikke er noe å bekymre seg for før det evt. har gått 12 mnd uten å bli gravid / 3 spontanaborter på rad. Altså normal prøvetid. Jeg tror ikke du skal tenke for mye på det, i alle fall når du ikke spotter tidlig til vanlig. Det er nok bare normale variasjoner👍 Nei, jeg tar det med ro enn så lenge 🙈 har en datter på 1 år så infertilitet er det ikke her hvertfall😅 Anonymkode: fab4e...8c9
Catgirl Skrevet 6. januar 2019 #11 Skrevet 6. januar 2019 Da jeg spotta sist syklus et par uker etter jeg hadde fjerna p-stav (anovulatorisk mest sannsynlig) tok de hcg blodprøve for å være sikker, siden jeg hadde hatt ubehag i magen en stund, sikkert relatert til uttak av p-staven. Legen sa det verste som kunne være var graviditet utenfor livmor, men alt var negativ... Skulle egentlig til ul men droppa det siden jeg ble bedre i magen. Var jo bare kluss med syklusen etter prevensjon slutt...
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #12 Skrevet 6. januar 2019 17 minutter siden, Catgirl skrev: Da jeg spotta sist syklus et par uker etter jeg hadde fjerna p-stav (anovulatorisk mest sannsynlig) tok de hcg blodprøve for å være sikker, siden jeg hadde hatt ubehag i magen en stund, sikkert relatert til uttak av p-staven. Legen sa det verste som kunne være var graviditet utenfor livmor, men alt var negativ... Skulle egentlig til ul men droppa det siden jeg ble bedre i magen. Var jo bare kluss med syklusen etter prevensjon slutt... Hmm... men er vel litt vanlig med litt hormonkluss etter prevensjonsslutt! 😊 bra det ikke var noe alvorlig! 👏🏼 Jeg har ikke gått på prevensjon på sikkert 7 år, så det kan ikke relateres til meg 🤷🏼♀️ Anonymkode: fab4e...8c9
Catgirl Skrevet 6. januar 2019 #13 Skrevet 6. januar 2019 Du kan vel snart ta en g-test for sikkerhets skyld? Hvis det er en sjanse for at du kan være gravid.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #14 Skrevet 7. januar 2019 8 timer siden, Catgirl skrev: Du kan vel snart ta en g-test for sikkerhets skyld? Hvis det er en sjanse for at du kan være gravid. Ja. Tenkte jeg skulle kjøpe noen billig tester i dag. Har ikke sett antydning til noe rosa eller lignende siden den ene gangen i går. Men har fremdeles menssmerter.. Anonymkode: fab4e...8c9
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #15 Skrevet 21. januar 2019 På 7.1.2019 den 7.38, AnonymBruker skrev: Ja. Tenkte jeg skulle kjøpe noen billig tester i dag. Har ikke sett antydning til noe rosa eller lignende siden den ene gangen i går. Men har fremdeles menssmerter.. Anonymkode: fab4e...8c9 Hvordan gikk det? Jeg hadde festeblødning da jeg var gravid, og det startet med litt rosa utflod. Etter et par dager etter det igjen kom det mer friskt og rødt blod som varte noen dager til. Trodde jeg hadde fått mensen tidlig, men viste seg altså at jeg var gravid! Anonymkode: f335d...8de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå