Gå til innhold

Diskusjonsforum - eller personlig nettside ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med fare for å bli anklaget for å være både stygg og slem må jeg likevel få lov til å lufte bittelitt irritasjon...

Jeg er inne på KG ganske ofte, for å fange opp tips og lese andres erfaringer. I begynnelsen undret jeg meg bare, men etter hvert - beklager - har jeg begynt å irritere meg over brukere som legger inn innlegg på innlegg på innlegg. Kommenterer absolutt alt enten man vet noe om det eller ei, i tillegg til å skrive lange dagbøker fra egne forberedelser, bryllup og tiden etterpå. Jeg mener ikke å være slem, som sagt, men jeg blir litt lei av dette, jeg. Det blir bare litt mye ! Føler at jeg vet mer om enkeltes bryllupsnetter og svigermødre enn jeg egentlig ønsker :o . Hva med å bruke dagbøkene eller sin egen hjemmeside til daglige oppdateringer - og faktisk holde igjen et og annet svar på KG. Dette skal være et diskusjonsforum, skal det ikke...Og, ja: selvfølgelig er det ingen som tvinger meg til å lese innleggene, og folk skal få skrive hva de vil. Men det er bare et lite hjertesukk...jeg kan ha lyst til å lese om et tema, men har kanskje ikke lyst til å lese for hundrede gang hva en person mener om det. Er det jeg som er gretten, eller ? :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Jeg ser ikke dette som noe problem, men kanskje er jeg en av dem som "mener formye"? :-?

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du mener, september 2002? :o

Kan du forklare det litt bedre?

Skrevet

Enig med deg September2002. Jeg er her for å få råd og vink under planleggingen, ikke for å lese om andres irritasjoner og såkalte altvitere.

Har ikke vært her så lenge, og ser at det er mye som ikke har noe med bryllup å gjøre i det hele tatt. Finnes det ikke egne forumer for slike ting??

Skrevet

Litt oppklaring : Neida, jeg sier ikke at noen "mener for mye" - det har jeg ingen rett til. Jeg sikter vel heller motsatt til innlegg som ikke har noen særlig mening! Jeg synes det er fint å lese tips om ulike ting, og også å lese referater og kanskje se noen bilder hvis noen har lyst til å legge ut det - men alt med måte. Det er vel det jeg mener. Man trenger kanskje ikke beskrive sine egne valg i detalj og anbefale samme bukett og meny man selv hadde hver eneste gang noen nye brukere spør om tips. Bare et eksempel.

Men kanskje jeg bare har vært her inne for lenge, siden jeg føler jeg har lest det samme en million ganger. På tide å gifte seg og komme seg ut herfra :ler:

Skrevet

Jeg er til dels enig... Men jeg tror det kommer til å endre seg når vi som er i "neste kull" kommer mer på banen.. De som nettopp har giftet seg eller skal gifte seg om kort tid, har jo gjennomgått all planleggeing allerede.. Når jeg begynte her på KG var det mer planlegging som foregikk og sånn tror jeg det blir igjen når 2003 bruder begynner planleggingen for alvor...

Så da gjenstår det å se om jeg får rett i det :) *krysse fingrer*

Men nå som jeg har vært her såpass lenge, syns jeg det er utrolig koselig å lese referater fra de utrolig koselige og romantiske dagene det virker som alle har hatt.. Man får jo et visst "forhold" til de andre brukerne :D

Skrevet

Jeg er enig med meta her gitt.

Men først må jeg si at jeg nok er en av de som føler meg truffet av denne lille anklagen. Jeg skriver mye innlegg, men det er i beste mening. Jeg husker da jeg selv var ny her inne, da synes jeg det var topp med alle tips og bilder som kom (selvom de kom mange ganger).

Forøvrig må vi huske på at vi nå er inne i en periode hvor folk gifter seg hyppig. og dermed blir det også mange fler personlige referater og tråder her inne. Men jeg tipper det at det til høsten vil roe seg, og det vil dukke opp flere typiske bryllupsdiskusjoner igjen. Dette fordi at det kommer nye mennesker til som trenger tips som vi en gang også trengte.

Når man har vært her en stund finner man jo også ut at så og si alle trådene går igjen flere ganger, men sånn vil det alltid være. Og sånn er det nok på alle disse gruppene som omhandler en spesiell begivenhet.

Men jeg er enig i at innimellom burde nok både jeg og andre vært flinkere til å benytte bryllupsdagboken. Angrer fryktelig på at jeg ikke opprettet en med en gang jeg begynte å bruke KG, og nå synes jeg liksom det er for sent å bruke den. Men kanskje dagboken også burde markedsføres bedre slik at folk bruker den og at andre kanskje har lyst til å lese den?

Forøvrig må jeg bare si at jeg synes personlige tråder er like hyggelige som andre tråder jeg da, og jeg elsker å lese om folks valg og vrier på ting i forbindelse med den store dagen. At ting går igjen har en naturlig sammenhang med at ikke alle gidder å lese alle trådene, og at svarene derfor legges ut på flere tråder som omhandler det samme.

Ellers må vi jo huske på det at det er de populære trådene som holder seg på førstesiden, og hvis ikke folk vil lese eller kommentere ting som har blitt skrevet 100 ganger før, vil også tråden automatisk forsvinne bak i "leksa".

...bare noen tanker fra ei som sikkert burde ha forlatt KG og holdt tilbake en hel masse kommentarer, men som rett og slett har blitt "avhengig"....

Skrevet

Jeg syntes at det skal være lov å pøse ut all frustrasjon, fortell om ditt og datt...

Og komme tilbake etter bryllupet og snakke om egne erfaringer...

Men, de forsvinner nok etterhvert! Det er fortsatt sommer og "bryllupssesongen" er ikke ferdig enda...

Så synes vi skal bære over, glede oss med dem!!!

Så blir det sannsynligvis litt annerledes utover høsten...

Blir nok litt mer forum for vordene bruder!

Gleder meg til det,

men enn så lenge gleder jeg meg med de som allerede er i bryllupsrusen som nygift eller hvert øyeblikk blir det!!!

Klemmer fra Gleder meg!

http://hegekenneth.norge.cc

Skrevet

Det er jo forskjell på folk da, jeg er kanskje en av dem som skriver eller skryter for mye. Jeg har faktisk forsøkt å være til nytte. Jeg har fulgt forumet siden desember 2000, da vi forlovet oss og frem til nå. Nå er vi gift, og jeg er her litt fremdeles. På min 'profil står det at jeg har over 100 innlegg, men det er jo bare siden de begynte å telle. Andre her har jo under 50 og andre igjen har nærmere 1000. Så vi er forskjellige!

Jeg tror at det er lettest for de som oppsøker forumet for å få tips, rett og slett å starte et tema - SELV OM det er tatt opp hauger av ganger før. Da får man forhåpentligvis gode svar evt link til der det er tatt opp før, så kan man lese begge deler. Jeg synes ikke det er noe argument at dette er tatt opp før, let etter den tråden. Det kan folk spare seg å skrive. Også den, Ring og sjekk det selv!

Ja ja, jeg er selv utrolig stolt av dagen vår - gjennomføring og minnene.

Skal skrive referat en dag og jobbe mere med bryllupssiden - når jeg får tid. Kanskje det er derfor jeg skrive litt lange innlegg om hvordan vi hadde det?!!? Lykke til da, uansett - alle sammen!

http://devoted.to/randel

Skrevet

Dere må ikke glemme at kvinner klarer å lage problemstillinger ut av absolutt alt....

Jeg er også på andre forum... f eks dataforum inne på VGdiskusjon... tror du noen datafrikere klager over at det blir pratet for mye data? At folk forteller for mye om sine datamaskiner og sine erfaringer?

Nei.

Hvorfor ikke?

Fordi at gutter i større grad enn jenter klarer å være selektive med hva dem leser.... f eks jeg hadde aldri giddet å lese en dagbok på nettet hvis jeg selv synes det er kjedelig å lese dagbøker....(skjønner dere?)

Jeg synes det er kjedelig jeg, derfor har jeg ikke lest et eneste et... men skulle jeg gjort sånn som dere.... dvs først lese driiitmasse innlegg, deretter skrive klagetråd, ja da ville jeg virkelig gått inn i meg selv.

W

Men det er sånn jenter er det.

Skrevet

Hva gjør du på KG da, Waco, siden det eneste du gjør er å irritere deg over brukerne og temaene deres? Hvorfor holder du deg ikke unna hvis det er så forferdelig???

Leo

Skrevet

Enig i at man må definere hva som er diskusjon og hva som hører på hjemmesiden. og vil man fortelle folk på diskusjonen om "min dag" går det jo an å sende en link til en hjemmeside? Men så er det mange som ikke har hjemmesider... Hm. Vanskelig.

Jeg synes det er helt ok å starte en ny tråd selv om den har vært diskutert før. Og det er også greit når andre viser tråder om tidligere diskusjoner. For jeg vil jo tro at det er mange "nye" brukere inne på dette temaet, jeg dukket selv opp her i sommer et år før mitt bryllup, og kommer kanskje ikke til å være her om et år igjen? Og jeg begynte med å se på alle sidene her inne, men det var vanskelig.

Og Leo - glem Waco - vi lurer alle på hvorfor han er her, den mannssjåvinistiske tullingen (han bare lurker og troller).

Skrevet

Imax, skulle gjerne ha glemt Waco, jeg, men det er jo ¤#¤% meg umulig.... Det er omtrent som å prøve å glemme den myggen som surrer rundt på soverværelset etter at man har lagt seg til å sove....

Leo

(Som vurderer å finne frem til den datadebatten Waco nevner for så å i løpet av de neste to månedene sende ca. 1.500 innlegg som omtaler datanerdene som teite fordi de er så opptatte av data. Noen "Hvorfor i all verden diskuterer dere størrelsen på harddisker når en masse mennesker dør av sult i Afrika"-innlegg burde gjøre susen. Nå føler jeg meg imidlertid ganske normal, så det blir nok ikke noe av).

Skrevet

Leo... det er vanskeligere å provosere gutter... det er noe alle vet....

Gjest veruca salt
Skrevet

nei, det er ingen på vg-netts datasider (kule sider forresten, man kan hjelpe mange der..)som klager over at det er for mye data..det ville jo vært idioti på høyde med å være inne på bryllupssidene og klage på at det diskuteres for mye bryllup?

-og har heller ikke registrert at det er noen på vg som klager over at noen debatterer på flere debatter der inne..

*veruca (som også kjeder seg i dag)*

Gjest Anonymous
Skrevet

Men nå sporer debatten atter en gang av. Kan vi ikke klare å holde oss til de faktiske spørsmålene og være litt mer konkrete innen denne debatten på bryllup da? Synd at det sporer helt av når vi faktisk er mest ute etter å høre om hvordan folk oppfatter Bryllup og vil at den gruppen skal være.

Gjest Anonymous
Skrevet

Enig i at det sporer av. Poenget med første innlegg var, slik jeg forstod det, selvfølgelig ikke at det diskuteres bryllup på en bryllupsside, men at noen skriver så innmari mange innlegg at man rett og slett går litt lei av å lese om disses valg av kaker og tiara og kjole etc. Et godt eksempel synes jeg er at noen legger inn et nytt emne med et spørsmål om et eller annet, så svares det først kanskje kort på spørsmålet - hvis det svares i det hele tatt - og så kommer det "da jeg ville gjort/gjorde..." osv., også forteller man om seg selv og sitt bryllup atter en gang, selv om det i mange tilfeller blir veldig lite relatert til det opprinnelige spørsmålet. Og det kan man bli litt lei av, når noen skriver tyve innlegg daglig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...