Gå til innhold

Får ikke bankkort fordi jeg ikke er kredittverdig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skulle akkurat til å bestille nytt bankkort i nettbanken, men fikk opp at siden jeg ikke er kredittverdig, får jeg ikke nytt bankkort. Hva gjør jeg nå? Bytter bank? 

Anonymkode: 531f1...54c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du søkte om nytt vanlig bankkort, ikke kredittkort? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan være fordi bankkortet har kredittkort også. Veldig mange "vanlige" bankkort (bankaxept) har f. eks. Visa på kortet. Spør banken om du heller kan få et bankkort som ikke også er kredittkort. 

Anonymkode: 8d797...8cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vanlig bankkort. Har allerede ett bankkort som er aktivt, men jeg har ikke brukt selve kortet på 6 mnd fordi jeg glemte det hos familien min som bor i utlandet. Er dessverre bipolar og har derfor ikke bestilt nytt bankkort før i dag.

Derfor har jeg bare brukt kontoen til å betale regninger, vippset og ta ut småsummer fra kontoen til mat. Jeg har prøvd å bestille både visa/bankaxcept og electron og begge krever kredittsjekk hvor jeg får avslag. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vanlig bankkort. Har allerede ett bankkort som er aktivt, men jeg har ikke brukt selve kortet på 6 mnd fordi jeg glemte det hos familien min som bor i utlandet. Er dessverre bipolar og har derfor ikke bestilt nytt bankkort før i dag.

Derfor har jeg bare brukt kontoen til å betale regninger, vippset og ta ut småsummer fra kontoen til mat. Jeg har prøvd å bestille både visa/bankaxcept og electron og begge krever kredittsjekk hvor jeg får avslag. 

Om man kun kan bestille bankkort med kredittkort på nett, så ville jeg ringt banken i morgen ;). Evt. i dag, om de har kundeservice åpent i helgene. 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres merkelig ut. Electron gir så vidt jeg vet kun tilgang til penger som er på konto, så det skulle ikke være nødvendig å være kredittverdig. 

Du må snakke med banken din. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Hva er grunnen til at du ikke er kredittverdig da? Har du inkassosaker, eller mangler du inntekt?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, petterm skrev:

Det høres merkelig ut. Electron gir så vidt jeg vet kun tilgang til penger som er på konto, så det skulle ikke være nødvendig å være kredittverdig. 

Du må snakke med banken din. 

Visa Electron er vel tiltenkt de under 18 år så vidt jeg husker, så med mindre TS ikke er myndig ennå, så forstår jeg jo hvorfor det ikke er mulig å bestille dette i banken. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har bipolar med saken å gjøre? 

Anonymkode: 99b91...6c9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er myndig. 

Skrevet

Tror dnb, som kjøpte postbanken, er forpliktig til å gi deg bankkort 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg skulle akkurat til å bestille nytt bankkort i nettbanken, men fikk opp at siden jeg ikke er kredittverdig, får jeg ikke nytt bankkort. Hva gjør jeg nå? Bytter bank? 

Snakk med banken i morgen. Sannsynligvis er reglene like i alle banker, får du avslag ett sted, så får du avslag alle steder. 

Anonymkode: c91b1...021

AnonymBruker
Skrevet

I banken min må man bestille kredittkort sammen med bankkort. Jeg ville ikke ha kredittkort, men måtte bestille det dersom jeg skulle ha vanlig bankkort. 

Anonymkode: 29250...f97

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I banken min må man bestille kredittkort sammen med bankkort. Jeg ville ikke ha kredittkort, men måtte bestille det dersom jeg skulle ha vanlig bankkort. 

Anonymkode: 29250...f97

Det er ikke kreditt på kortet selv om det står VISA på det! 

Jeg har hatt minibankkkort som senere ble visa, men har aldri kunnet bruke mer enn det jeg har på konto. 

Anonymkode: 44301...43b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 99b91...6c9

Kanskje hun var dypt deprimert og/eller innlagt? 

Anonymkode: 1a957...4ed

AnonymBruker
Skrevet

Ring banken i morgen, så ordner det seg nok. Jeg måtte det da jeg hadde betalingsanmerkning. En ny bank er nok ikke så interessert i deg. 

Anonymkode: 244dc...907

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Visa Electron er vel tiltenkt de under 18 år så vidt jeg husker, så med mindre TS ikke er myndig ennå, så forstår jeg jo hvorfor det ikke er mulig å bestille dette i banken.

Visa Electron er ikke kun for ungdom.  Jeg har et Electron i bakhånd, i tilfelle jeg mister kortet mitt.  (Etter råd fra banken, da jeg ble frastjålet kort for noen år siden) 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En som har bipolar sykdom kan i perioder være ute av stand til å delta i samfunnet.  F.eks. hvis man er innlagt en periode. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...