Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal søke på en jobb, men er usikker på om jeg skal legge ved karakterer, vitmemål osv? Det står ingenting om det. Det et elektronisk og man skal fylle ut tre ting, og det er personalia, søknadsbrev og cv. 

Det er også en bolk som heter vedlegg, skal man legge ved alt der? Har ikke søkt jobb før, så er usikker på hvordan det gjøres når det ikke står eksplisitt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom de ikke ber om det sender jeg det heller ikke. Tar med på intervju, men så langt er det ingen (bortsett fra lønn- og personalkontor) som har vært interessert i papirene 

Anonymkode: ff62e...502

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, duja skrev:

Hei!

Skal søke på en jobb, men er usikker på om jeg skal legge ved karakterer, vitmemål osv? Det står ingenting om det. Det et elektronisk og man skal fylle ut tre ting, og det er personalia, søknadsbrev og cv. 

Det er også en bolk som heter vedlegg, skal man legge ved alt der? Har ikke søkt jobb før, så er usikker på hvordan det gjøres når det ikke står eksplisitt?

Bare skriv et eller annet sted at vedlegg på utdanning + evt referanser kan ettersendes om ønskelig

Anonymkode: aadd8...716

Skrevet

Man skal i utgangspunktet legge ved dokumentasjon på alt som inkluderes i CV. Det vil si karakterer og/eller vitnemål, attester fra tidligere arbeidsgivere, og det som ellers måtte være relevant for å bedømme søknaden din (f.eks. bachelor- eller masteroppgave om den har relevans for stillingen du søker på). Så kan du, hvis du blir innkalt til intervju, spørre arbeidsgiver om de i tillegg ønsker å se originalene da.

Når det er lagt opp til å ta med vedlegg i den elektroniske søknaden, ville i hvert fall jeg ha stusset veldig om jeg mottok en søknad helt fri for vedlegg.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Frances Ha skrev:

Man skal i utgangspunktet legge ved dokumentasjon på alt som inkluderes i CV. Det vil si karakterer og/eller vitnemål, attester fra tidligere arbeidsgivere, og det som ellers måtte være relevant for å bedømme søknaden din (f.eks. bachelor- eller masteroppgave om den har relevans for stillingen du søker på). Så kan du, hvis du blir innkalt til intervju, spørre arbeidsgiver om de i tillegg ønsker å se originalene da.

Når det er lagt opp til å ta med vedlegg i den elektroniske søknaden, ville i hvert fall jeg ha stusset veldig om jeg mottok en søknad helt fri for vedlegg.

Tror de som ansetter ikke ønsker bunker med papirer. La oss si at 40 søker og alle har mellom 8 og 10 vedlegg, pluss søknad og cv. Tror det er derfor mange kun ønsker papirer fra aktuelle som blir innkalt til intervju 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror de som ansetter ikke ønsker bunker med papirer. La oss si at 40 søker og alle har mellom 8 og 10 vedlegg, pluss søknad og cv. Tror det er derfor mange kun ønsker papirer fra aktuelle som blir innkalt til intervju 

Ikke enig. I en elektronisk søknad velger man selv hvor mye man ønsker å åpne og lese av bakgrunnsinfo. Karakterer og attester kan ha stor betydning for hvem man velger å kalle inn til intervju. Så etter min mening er det en større tabbe at det mangler dokumentasjon arbeidsgiver ønsker, kontra at arbeidsgiver mottar noen flere vedleggsfiler enn akkurat de han/hun ønsker å se på i første runde. Det er jo ingenting som skal sendes i posten eller printes ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...